Gå till innehåll

Hand-fråga


Jakelamotta

Recommended Posts

Jag är nybörjare så jag kan tänka mig att handen passar bättre här än i analys, lär väl bli mindre påhopp här iaf. Nåja, livespel är det som gäller.

 

Fi 1 ca 2000 i chips (spelar ingen roll)

Fi 2 ca 3000

Jag 1750

 

Blinds är 25-50

Jag får JJ på CO

 

Fi 2 höjer till 150 UTG (han har spelat aggressivt, dock ofta visat upp bra kort)

Jag bestämer mig för att endast syna(borde nog ha kontrahöjt men där vet jag att jag gjorde fel så behöver jag ingen feedback på)

Fi1 är BB och synar

 

Floppen kommer 567 rainbow.

 

Fi 1 och fi 2 checkar fram till mig som bettar 400 i potten som är 475.

Fi 1 lägger sig

Fi 2 ställer in

 

Potten innehåller nu 2475 och det kostar mig 1200 att syna, pottodds är väl rätt oviktigt då jag antingen är enorm underdog eller enorm favorit?

 

Har spelat mycket med Fi 2 o vet att han kan göra all-indraget med inget dock oftast som shortstack. Jag har spelat tight den här kvällen o inte varit delaktig i särskilt många händer.

 

Efter lång betänktetid synar jag och han visar upp 66, alltså triss i 6:or, turn kommer J och jag dubblar upp. Han som förlorar kallar det den sämsta synen någonsin. Var den dålig? Fold hade nog kunnat motiveras och jag hade nog lagt mig om inte varit för att blindsen som näst runda steg till 50-100 och mitt M hade legat under 10. Funderade lite på vad han kunde ha, ett högre par visst men samtidigt hade han mycket väl kunnat göra samma drag med TT, 99 och 88.

 

Hade nog lika gärna kunnat lägga mig en annan dag men att det skulle vara en tomtesyn anser inte jag men vad vet jag. Åsikter?

 

Tilläggas ska att vi vårt poker gäng anser jag fi 2 och jag vara bäst så jag har respekt för hans åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pot-oddsen är relevanta även om det inte handlar om att jämföra dem med chansen att du drar ut. I detta fall får du jämföra pot-oddsen med chansen att han har en sämre hand (samt egentligen finjustera lite för bådas chanser att dra ut, men om vi antar att de är små så kan vi ju skita i de så länge).

 

Här behöver du ungefär 1/3 chans att han har en sämre hand, och om vi får tro din read så känns det därför som en helt OK syn, rent oddsmässigt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du nu säger att Fi är en av de bättre i ditt pokergäng tycker jag du borde upplysa honom om att han (om han inte är helt såld) borde ha hoppats på att du skulle syna med just JJ QQ KK AA. Det är väl därför han ställer in med sitt set. Just för att få en syn av högsta par och överpar. Den här gången hade han otur och du tur. Att kalla någon tomte är ju bara onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...