Gå till innehåll

Recommended Posts

Till att börja me får jag väl säga att jag inte hade nån riktig koll på vart jag skulle lägga den här tråden... så nån moderator kan väl kanske lägga den på rätt plats....

 

 

igår kväll var jag på ett homegame, vi var 8 st kvar (19 i från början) med 150-300 i blinds (10K i startmarker)

 

Jag satt på BB med 78 off. Hela 4 spelare limpa och knappen höjde till 900,

SB folda o jag synade med tanke på att det förmodligen skulle bli fler syner... o de blev de.. 2 till syna

Floppen hj 8 hj K sp 6

rund check

 

 

Turn hj 7

 

check till knappen som bettar 1200, jag blir lite rädd för färgen kanske men jag känner honom sen tidigare o vet att han nästan alltid betar på draget så han borde ha gjort de igen i så fall... så jag bestämmer mej att höja till 3000 alla fram till knappen lägger sig och han reraiser till 7000 efter lite tänkande synar jag....

 

 

River vacker ru 7

 

jag tänker lite och checkar medi förhoppningen om att han ska höja ordentligt, vilket han gör.. han går all in med sina 32000 han har kvar och helt plötsligt känns de som om han har Kåken oxå....

men efter mycket vånda går jag all in med mina sista 20000...

 

han slänger upp 66 för kåken och börjar sen mest skrika åt mej för att jag har spelat min hand så otrolig dåligt...

 

vad tycker ni???

 

o var inte rädda för att ge mej kritik....bara att tacksamt ta emot och göra de bättre sen i så fall....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja me får jag väl säga att jag inte hade nån riktig koll på vart jag skulle lägga den här tråden... så nån moderator kan väl kanske lägga den på rätt plats....

 

 

igår kväll var jag på ett homegame, vi var 8 st kvar (19 i från början) med 150-300 i blinds (10K i startmarker)

 

Jag satt på BB med 78 off. Hela 4 spelare limpa och knappen höjde till 900,

SB folda o jag synade med tanke på att det förmodligen skulle bli fler syner... o de blev de.. 2 till syna

Floppen hj 8 hj 8 sp 6

rund check

 

 

Turn hj 7

 

check till knappen som bettar 1200, jag blir lite rädd för färgen kanske men jag känner honom sen tidigare o vet att han nästan alltid betar på draget så han borde ha gjort de igen i så fall... så jag bestämmer mej att höja till 3000 alla fram till knappen lägger sig och han reraiser till 7000 efter lite tänkande synar jag....

 

 

River vacker ru 7

 

jag tänker lite och checkar medi förhoppningen om att han ska höja ordentligt, vilket han gör.. han går all in med sina 32000 han har kvar och helt plötsligt känns de som om han har Kåken oxå....

men efter mycket vånda går jag all in med mina sista 20000...

 

han slänger upp 66 för kåken och börjar sen mest skrika åt mej för att jag har spelat min hand så otrolig dåligt...

 

vad tycker ni???

 

o var inte rädda för att ge mej kritik....bara att tacksamt ta emot och göra de bättre sen i så fall....

 

 

Du är rädd för färg på turn när du redan har kåk? Det ligger 2 hjärter 8 på floppen. Kör ni med 2 kortlekar? Och ja din syn innan flopp var inte så het med 78off

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat. Förutom före floppen och på floppen.

Före floppen- FOLD!

På floppen borde du satsa för att försvara din hand, då jag antar att det inte låg 2 hjärter 8 på floppen. Turn är du rädd för färg.

Utan read på spelare så skulle jag nog tro överpar på turn eller färgen så synen är given där.

Rivern, inte en fin flopp om du redan hade kåk. Om du inte hade kåk, KLONK!

 

Till capstan: Säkert att det kom 2 hjärter 8 på floppen? Kolla igenom ditt inlägg riktigt noga en gång till. Lättare för folk att analysera då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det enda försvaret jag har till synen innan floppen är att de låg ju 2550 i potten och det kostar mej 600 till... och jag var helt säker på att minst en till skulle syna. nu blev de ju 2 :-D

 

glömde skriva det kanske men av dom 4 som limpa in så synar iaf 2 av dom nästan alltid en höjning, dom vägrar släppa innan flop om dom väl har synat... men de e ju bara bra :-D

 

ge mej gärna mer konkreta tips om hur jag skulle ha spelat handen...fick ju bra betalt men den var ju kanske inte så bra spelad,

 

tex skulle jag betta efter flop med mellanparet när jag är först att prata???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...