Gå till innehåll

Jozoa och Stormen pausar samarbetet


jozoa

Recommended Posts

Så var det dags att dra igång vårt planerade samarbete som vi har planerat ett tag nu. I kort så går det ut på att vi spelar och delar 50% i varandras vinstsummor. Detta blir nog gynnsamt eftersom vi båda plussar stadigt på samma nivå, har ungefär lika stor BR och i och med det så minskar vi variansen och de enorma swings som kan uppkomma. Dagboken kommer såklart att fungera som en update av resultat där vi kan kommunicera med varandra och bokföra +/- resultat och diverse nödvändigt. Självklart har vi kommit överens om regler och skrivit ner de så att oklarheter inte ska uppstå.

 

 

Kort presentaion av jozoa

 

Jag fyller 20 år i år och heter egentligen Daniel. Har spelat poker poker i lite mer än två år men det har aldrig varit intensivt eller jätteseriöst som det är nu. Har oftast spelat på NL25 men har nyligen avancerat upp till NL50 och tänkte att det skulle vara bra att notera resultat och då passar en dagbok bra. Pluggar lite på universitetet för tillfället och spelar mycket fotboll, inget jobb då jag fortfarande bor hemma och kan "leva" på pokern så att säga. Lite av ett proffs antar jag, haha :lol:

 

Ser fram emot samarbetet med stormen och tror vi kan tjäna på det väldigt mycket. Målet är att avancera till högre nivåer!

 

BR: $1 573.97

 

 

 

Kort presentation av stormen

 

Jag, Stormen, är en snart 19 år gammal TAG-fisk som går sista året på gymnasiet nu. Efter sommaren blir det vidare studier men innan dess ska pokern få en rejäl chans. Något "ordinarie" sommarjobb tror jag inte jag får och har jag rätt så får pokern bli mitt sommarjobb helt enkelt. Jag har spelat poker i knappt 3 år, mestadels på nätet men också en hel del liveslask. Spelar i dagsläget, och har så gjort i princip sedan jag började med nätpokern, NL50 SH. De sajter jag håller till på för tillfället är Everest & FTP. Min bankrulle ligger i dagsläget på $1695 och målet är självklart att jobba upp den så jag snart kan börja spela NL100, där det börjar bli någorlunda lockande pengar att inkassera.

 

BR: $1 694.77

 

 

Samarbetet härmed inlett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första sessionen i samarbetet och det blir gröna siffror. Lirade 7 bord på NL50 SH på full tilt och är lite besviken ändå eftersom jag låg på ca + 4inköp men på sista 20min så dalade det ner mycket pga oflyt på korten men även kasst spel.

 

Sessionsresultat: +$68.25

BR: $1 642.22

 

Matpaus nu, kanske blir mer sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även jag avslutat första sessionen och är äntligen klar med mina bonusar på rigg-Everest. Lyckades iallafall sluta med ett positivt resultat där idag, vilket jag är ganska nöjd med då beatsen inte varit de mildaste. Nu ska det bli skönt att köra igång på FTP och se om det accountet är varmare än mitt svinkalla account på Everest. Vet dock inte om det blir mer spel ikväll, har nämligen 2 prov på fredag som jag borde plugga lite inför.

 

Sessionsresultat: +$32.83

BR: $1 727.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åt lite mat och tänkte lira en stund till men la ner direkt efter två utdragningar på sammanlagt 4 inköp. Den första spelar fi som ett kolossalt rövägg och klonkar på river. Den andra är ändå värst. Höjer med AK och får syn av knappen där floppen visar A 2 6. Jag betar ut 3/4 pott och fi ställer om och jag väljer att gå all-in eftersom det ligger två ruter på bordet. Han blixtsynar med AQ och hittar Q på turn, river blank, pott på $110 hejdå. :evil: :evil:

 

Tilt nu, inget spel.

 

Sessionsreslutat (3min lång session): -$97.25

BR: 1 544.97

 

TILT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen en helt riggad dag idag. Åker på tre-fyra riktigt jobbigt bad beats där fi sitter med 3 outs på river, samt en där han synar all-in på turn med stegdrag som klonkar.

 

Tänkte lira efter kl 00.00 då det brukar vara bra värde men inom loppet av 10min har jag blivit översetad på flopp samt sprungit in i AA med KK på knapp mot BB. Känns som det inte är värt att spela mer, återligen minus :roll:

 

Sessionsresultat: -$92.65

BR: $1 452.32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant att få reda på hur ni tänker när ni

har bestämt er att endast dela på plussandet och inte minusandet.

Ni säger att ni båda är plussande i längden, men om ni bara ska dela

på plussandet varför splitta överhuvudtaget då ?:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet går verkligen inte bra nu. Eller det gick bra fram tills sista 15min av sessionen. Ligger +$52 och spelar en hand mot fi på ett av borden som storslaskar! Jag höjer upp preflop med QQ och får syn av slaskaren där floppen visar 4s 6s Qd och jag jublar eftersom jag vet att jag kommer få betalt då båda vi har över $100 i stacken. Han betar ut pott som vanligt och jag ställer om till $16 och fi går all-in blixtsnabbt. Jag synar med nötterna och han visar upp As9s, turn blankar men river dränker mig med Ks och pott på fyra inköp belönas till fi. Väldigt signifikativt för stunden. La ner eftersom 2 ½ Men började...

 

Sessionsresultat: -$59.65

BR: $1 392.67

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men rigga mig långsamt! Åh vad trött jag är! Eller okej, idag var det inte mer motrigg än vanligt. Bara KK vs AA och andra gamla klassiker. Dagens session slutade back ca 3 inköp. Nu sitter jag här trött och halvtiltad och undrar över om inte variansen nått sin djupaste dal ännu eller om jag har fler jobbiga sessioner att vänta inom den närmaste framtiden...:roll: Finns nog dock inget annat att göra åt den halvtunga perioden annat än att grinda sig ur den, så imorgon....då ska banne mig fiskarna håvas in i mängder!!!

 

Dagsresultat fredag: -$144,39

Slutresultat 3-dagarsperiod #1: -$112,31

BR vid övergång till ny period: $1582,46

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny tredagarsperiod, LÖR-SÖN-MÅN

 

Nu inleds en ny tredagarsperiod och första sessionen slutar minus efter att jag legat på ca +$60 sen kom en 5-outare på rivern och jag ramlade ner till miniplus istället för + två inköp. Sen småpotter hit och dit och minus igen. Går sjukt motigt :-(

 

Sessionsresultat: -$41.25

Slutresultat 3-dagarsperiod #1: -$134.09

BR vid övergång till ny period: $1 398.57

 

SKÄRPNING! Är riktigt mycket rött i dagboken, brukar annars hitta gröna pennan i 4 av 5 fall. På väg mot en downswing? :rolleyes:

 

Här är en typisk hand för stunden:

 

HAND 1

 

Full Tilt Poker Game #2351924565: Table Walstone (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 18:42:38 ET - 2007/05/04

Seat 1: limpcallfish ($73.10)

Seat 2: bucfanjay ($34.60)

Seat 3: mortqrus ($82.55)

Seat 4: TheDivineRod ($54.25)

Seat 5: dlizzle11 ($51.75)

Seat 6: ukdave32 ($82.25)

bucfanjay posts the small blind of $0.25

mortqrus posts the big blind of $0.50

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mortqrus [Ks Qh]

TheDivineRod folds

dlizzle11 folds

ukdave32 folds

limpcallfish folds

bucfanjay calls $0.25

mortqrus raises to $1.50

bucfanjay raises to $5

mortqrus calls $3.50

*** FLOP *** [5d 8d Qd]

bucfanjay bets $8

mortqrus raises to $30

bucfanjay has 15 seconds left to act

bucfanjay calls $21.60, and is all in

mortqrus shows [Ks Qh]

bucfanjay shows [7d 8c]

Uncalled bet of $0.40 returned to mortqrus

*** TURN *** [5d 8d Qd] [As]

*** RIVER *** [5d 8d Qd As] [3d]

mortqrus shows a pair of Queens

bucfanjay shows a flush, Queen high

bucfanjay wins the pot ($66.20) with a flush, Queen high

dlizzle11: lol

*** SUMMARY ***

Total pot $69.20 | Rake $3

Board: [5d 8d Qd As 3d]

Seat 1: limpcallfish (button) didn't bet (folded)

Seat 2: bucfanjay (small blind) showed [7d 8c] and won ($66.20) with a flush, Queen high

Seat 3: mortqrus (big blind) showed [Ks Qh] and lost with a pair of Queens

Seat 4: TheDivineRod didn't bet (folded)

Seat 5: dlizzle11 didn't bet (folded)

Seat 6: ukdave32 didn't bet (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny tredagarsperiod, LÖR-SÖN-MÅN

 

Ny period och nya tag, denna gång ska det förhoppningsvis gå bättre och jag hoppas på enbart gröna resultat från oss båda.

 

Har spelat en ganska kort session nu sedan övergången till lördag. Spelet kändes riktigt bra och flöt på fint...fram till sista halvtimmen då det brast totalt. Såväl mina händer som mitt självförtroende krossade och iväg for de 2 inköp jag faktiskt hade jobbat ihop i början av sessionen. Kvar står jag något sargad med en vinst på $0.75 i näven. Ingenting att hänga i julgranen direkt!

 

Sessionsresultat: +$0,75

BR: $1583,21

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:roll: .

 

 

 

Hand 1

 

Full Tilt Poker Game #2359899550: Table Hartke (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 19:44:14 ET - 2007/05/05

Seat 1: bebbot ($51)

Seat 3: mortqrus ($45.80)

Seat 4: La Dinera ($42.75)

Seat 5: sheikyerfani ($46.55)

Seat 6: benlewaph465 ($45.35)

bebbot posts the small blind of $0.25

mortqrus posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mortqrus 7 of Clubs4 of Diamonds

La Dinera calls $0.50

sheikyerfani calls $0.50

benlewaph465 folds

bebbot calls $0.25

mortqrus checks

*** FLOP *** 4 of Spades7 of DiamondsQueen of Hearts

bebbot checks

mortqrus checks

La Dinera checks

sheikyerfani bets $2

bebbot folds

mortqrus raises to $5.25

La Dinera folds

sheikyerfani calls $3.25

*** TURN *** 4 of Spades7 of DiamondsQueen of HeartsKing of Clubs

mortqrus bets $8.50

sheikyerfani calls $8.50

*** RIVER *** 4 of Spades7 of DiamondsQueen of HeartsKing of Clubs8 of Diamonds

mortqrus has 15 seconds left to act

mortqrus checks

sheikyerfani calls $20

mortqrus calls $20

*** SHOW DOWN ***

mortqrus shows 7 of Clubs4 of Diamonds (two pair, Sevens and Fours)

sheikyerfani shows King of SpadesQueen of Clubs (two pair, Kings and Queens)

sheikyerfani wins the pot ($66.50) with two pair, Kings and Queens

*** SUMMARY ***

Total pot $69.50 | Rake $3

Board: 4 of Spades7 of DiamondsQueen of HeartsKing of Clubs8 of Diamonds

Seat 1: bebbot (small blind) folded on the Flop

Seat 3: mortqrus (big blind) showed 7 of Clubs4 of Diamonds and lost with two pair, Sevens and Fours

Seat 4: La Dinera folded on the Flop

Seat 5: sheikyerfani showed King of SpadesQueen of Clubs and won ($66.50) with two pair, Kings and Queens

Seat 6: benlewaph465 (button) didn't bet (folded)

 

Hand 2

 

Full Tilt Poker Game #2360096233: Table Arville (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 20:13:59 ET - 2007/05/05

Seat 1: thesurfliner ($20.55)

Seat 2: kabucklaw ($13.95)

Seat 3: luckyace7117 ($53.50)

Seat 4: RazorJ ($48.10)

Seat 5: NoLimitArmy ($53)

Seat 6: mortqrus ($50.10)

RazorJ posts the small blind of $0.25

NoLimitArmy posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to mortqrus 10 of Clubs10 of Hearts

mortqrus raises to $1.75

thesurfliner calls $1.75

kabucklaw raises to $13.95, and is all in

luckyace7117 folds

RazorJ folds

NoLimitArmy folds

mortqrus raises to $50.10, and is all in

thesurfliner folds

mortqrus shows 10 of Clubs10 of Hearts

kabucklaw shows Ace of Spades6 of Spades

Uncalled bet of $36.15 returned to mortqrus

thesurfliner: i wanted to call so bad

*** FLOP *** Queen of Diamonds8 of Clubs4 of Clubs

*** TURN *** Queen of Diamonds8 of Clubs4 of Clubs2 of Hearts

*** RIVER *** Queen of Diamonds8 of Clubs4 of Clubs2 of HeartsAce of Clubs

mortqrus shows a pair of Tens

kabucklaw shows a pair of Aces

kabucklaw wins the pot ($28.90) with a pair of Aces

*** SUMMARY ***

Total pot $30.40 | Rake $1.50

Board: Queen of Diamonds8 of Clubs4 of Clubs2 of HeartsAce of Clubs

Seat 1: thesurfliner folded before the Flop

Seat 2: kabucklaw showed Ace of Spades6 of Spades and won ($28.90) with a pair of Aces

Seat 3: luckyace7117 (button) didn't bet (folded)

Seat 4: RazorJ (small blind) folded before the Flop

Seat 5: NoLimitArmy (big blind) folded before the Flop

Seat 6: mortqrus showed 10 of Clubs10 of Hearts and lost with a pair of Tens

 

Postar inte händerna bara för att det är bad beats, utan för att försöka skapa er läsare en bild på hur det ser ut för tillfället. I och med att sånt tar på självförtroendet så spelar man sämre dessutom.

 

Sessionsreslutat: -$80.00

BR: $1 318.57

 

Grejen är att jag har "endast" backat ca 5 inköp sedan samarbetet inleddes, men problemet är att jag orkar inte motriggen psykiskt vilket påverkar mitt spel till det sämre. Kunde utan oflyt lätt legat +15 inköp utan problem. Ska gå ner i nivå och testa om NL25 funkar bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Det där är inte bad beats, första handen så är det du som är fisken, du gör en meshöjning på floppen utan position, ni får inn mestadels av pengarna när du redan är slagen.

 

Andra handen så förlorar du en 70/30 hand, visst otur, men det händer som sagt 30% av gångerna, bara att bita ihop och köra vidare :roll:

 

Inte meningen att vara otrevlig men det bästa du kan göra är att inse att såna händer inträffar jätteofta om man spelar mycket poker, det är bara att acceptera dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en stund inatt, började bra men sen sket det sig. Kanske inte borde ha spelat då jag kände mig trött och okoncetrerad. Borde lyssnat på ett av få visdomsord från Dan Glimne: H.A.L.T.!

 

Aja, hursomhelst så är ingen större skada skedd då jag bara backade $27.75.

 

Sessionsresultat: -$27.75

BR: $1652.06

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Det där är inte bad beats, första handen så är det du som är fisken, du gör en meshöjning på floppen utan position, ni får inn mestadels av pengarna när du redan är slagen.

 

Andra handen så förlorar du en 70/30 hand, visst otur, men det händer som sagt 30% av gångerna, bara att bita ihop och köra vidare :roll:

 

Inte meningen att vara otrevlig men det bästa du kan göra är att inse att såna händer inträffar jätteofta om man spelar mycket poker, det är bara att acceptera dom.

 

Alltså. Långt ifrån bad beats, herregud, att torksa en 70-30 är väl ingenting. Om det var oklart i förra inlägget så vill jag poängtera att dessa händer är signifikativa för stunden, inte menat att posta som whin-bad-beats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...