Gå till innehåll

Player Point Race! $15 000 In Prizes!


Bestpoker

Recommended Posts

Starting May 7th and running for 6 weeks! The player who collects the most Player Points in one week during a 6 week period will receive $10 000 in cash! Be the one who has the second best week during the race receives $4 000 in cash. Third place finish in the race and we deposit a $1 000 into your poker account!

 

To win the competition you have to collect the most Player Points out of all participating players during 1 week.

 

The week to start collecting points is Monday the 7th of May. These are the 6 weeks you can participate in:

 

Week 1 Monday 00.00 - Monday 00.00 7-14 of May

 

Week 2 Monday 00.00 - Monday 00.00 14-21 of May

 

Week 3 Monday 00.00 - Monday 00.00 21-28 of May

 

Week 4 Monday 00.00 - Monday 00.00 28-4 of June

 

Week 5 Monday 00.00 - Monday 00.00 4-11 of June

 

Week 6 Monday 00.00 - Monday 00.00 11-18 of June

 

 

 

 

For example: Player A starts the 7th of May and plays until midnight the 13th of May (7 whole days). Player B starts the 21st of May and plays until midnight the 28th of May (7 whole days).

 

Player A generates 5000 Player Points in one week while Player B generates 4000 Player Points in one week. The winner is Player A, if there are only these two players in the competition.

 

Player A wins $10 000. Player B wins $4000.

 

All players are allowed to try playing for the best week more than one week. Accordingly, a player can play all six weeks and then chose his/her best week.

 

 

BestPoker will post a top list with the results of each week. The top list will be updated in the end of each week, with the results from the preceding week.

 

 

Players finishing 1st, 2nd or 3rd and thus receiving a cash prize will not be able to retain the amount of Player Points generated during that week. However, the Player Points for all other players finishing without a prize will still be able to shop for those Player Points in our VIP-shop.

 

 

OBS! Om ni har frågor eller funderingar kring denna tävling så är det bara att posta detta i denna tråd!

 

mvh,

 

BestPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Luap!

 

Klart du får spela racet samtidigt som du clearar en bonus! Det har vi inga problem med :-D !

 

MVH

 

BestPoker

 

Jag undrade mest bara. Ska få ordning på mitt liv först, men sen jävlar är racet mitt. Inte fan ska Calle ha en chans den här gången 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så tråkigt att alla sådana tävlingar bara gynnar de som är proffs och spelar högsta limitsen. Får sitta duktigt länge för att få ihop samma poäng på små bord som på stora :-(

 

Beror faktiskt på hur lågt du lirar, spelare som grindar 1/1 kan vinna detta. Vi har dock tänkt på att köra en grind-tävling för er mindre spelare, bra kritik, tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag hade tänkt lira detta men...

 

Om ni har 6 veckovinnare.. borde inte alla 6 få någon form av pris? Lite taskigt att komma 4 och ha slitit som ett djur och få... ingenting?

 

10-4-1-1-1-1 hade väl låtit rimligare.. "vinn din vecka och få minst 1k$"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

3 veckor har nu gått av tävlingen och följande är resultatet för varje vecka:

 

week 1

economister

CarlDenStore

Uxarm

 

 

week 2

Hypoxial

UllaGull

economister

 

 

week 3

Beachjohan

economister

dasstryne

 

 

Det är 3 veckor kvar för chansen att ha flest Player Points på 1 vecka och därmed vinna $10 000! Lycka till.

 

mvh,

 

BestPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 veckor har nu gått av tävlingen och följande är resultatet för varje vecka:

 

week 1

economister

CarlDenStore

Uxarm

 

 

week 2

Hypoxial

UllaGull

economister

 

 

week 3

Beachjohan

economister

dasstryne

 

 

Det är 3 veckor kvar för chansen att ha flest Player Points på 1 vecka och därmed vinna $10 000! Lycka till.

 

mvh,

 

BestPoker

 

Får man fråga vad top3-poängen ligger på hitills?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

And the winner is......trumvirvel.........Mrl0rt!!!

 

Grattis Mrl0rt (nick Tordi här på PF) till vinsten och därmed $10 000 i cash!

En kommentar vore trevligt!

 

Detta är slutställningen av BestPokers Player Point Race:

 

1. Mrl0rt $10 000

2. PapiDaPadre $4000

3. Economister $1000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack tack =) Jadu var väl trevligt att vinna men är sjukt sur över veckan som varit. Spelet började riktigt bra, spelade 13 bord 2/4 under en period och var upp runt $7.5k efter 2 dagar typ. Sen slog riggen till. Kunde inte få en hand att stå. Hade nog min tyngsta downswing i karriären. Men veckan slutade iallafall med ett grönt resultat på grund av att jag vann. Tur de =) Även om jag hade förväntat mig att resultatet skulle bli bra mycket grönare än de blev =)

 

Skönt att ta hem de iallafall, även om jag räknade med de. Speciellt med tanke på antalet bord samt antalet timmar jag lade ner =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...