Gå till innehåll

NL 1/2 kr SvS, floppar två par med action..


Recommended Posts

En hand från SvS, där jag inte har någon read på motståndarna, annat än att på denna nivån finns det ytterst få bra spelare.

 

 

***** Hand History for Game *****

$200 NL Texas Hold'em

Table (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: poker348 ( $142.8 )

Seat 2: etlam ( $273.6 )

Seat 3: kimelim ( $171.55 )

Seat 4: Jesper_82 ( $429.15 )

Seat 5: Brutus ( $392.3 )

Seat 6: Peter74 ( $86 )

Seat 7: Geronimo1 ( $400 )

Seat 8: HERO( $393 )

Seat 9: Razorfish1 ( $424.75 )

Seat 10: pia35 ( $219.05 )

Peter74 posts small blind [$1].

Geronimo1 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qs Ad ]

HERO calls [$2].

Razorfish1 folds.

pia35 folds.

poker348 calls [$2].

etlam calls [$2].

kimelim calls [$2].

Jesper_82 folds.

Brutus folds.

Peter74 calls [$1].

Geronimo1 checks.

** Dealing Flop ** [ 4d, Qd, Ac ]

Peter74 checks.

Geronimo1 checks.

HERO bets [$12].

 

Betar rejält, säkrast med den brädan.

 

poker348 calls [$12].

etlam folds.

kimelim raises [$24].

 

Jaså, fler som floppat två par..?..eller bättre? Eller bara par?

 

Peter74 folds.

Geronimo1 folds.

HERO calls [$12]. Synen räcker anser jag..för att sedan evaluera turn.

 

poker348 raises [$38].

 

Vad nu då? Oväntat mycket action..

kimelim calls [$26].

 

HERO calls [$26]. Vill inte släppa de fina två paren..

 

** Dealing Turn ** [ Ks ]

HERO checks.

poker348 bets [$40].

kimelim calls [$40].

 

Betet från poker348 var ju inte så kraftigt precis...men det behöver inte betyda svaghet. Hur gå vidare? Syna? Raisa? Eller ställa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukar lira endel 1/2 på svs å jag hade då foldat handen. Mycket talar för att ngn har 44 tycker jag. dessutom blir det svårt att ta beslut om vad du ska göra om det kommer en ruter på river eller en J/K/T. Iofs finns ju möjligheten att ngn har exempelvis A4 (inte ovanligt på svs 8-) men jag tror att gångerna du möter en hand du slår är färre än gångerna du leder.

 

Men om du ska spela handen är det väl inte mkt annat att göra än att ställa in såsen och hoppas att ngn sitter på färgdraget å har lust att betala av vilket de oftast gör på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurigt men jag skulle nog ställa utan read, bara med tanke på hur mkt fisk det finns där. i värsta fall har en av dom dragit in stegen eller floppat triss synar, då kan du ju dra efter kåken. (ca 50%)

 

Troligare är att dom floppat 2par - stegdrag - färgdrag (ca 50%)

 

Ställ så har du FE samtidigt som du har outs om du är slagen.

 

Kanske väl aggressivt men du slipper beslutet på rivern och du blir mer svårläst i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så mycket action i tråden, men intressanta svar. kul att några går på fold-linjen - för mig var det faktiskt odiskutabelt; jag postade handen för att få en bild av forumets allmänna uppfattning. Så här fortsatte handen:

 

HERO folds.

 

Visserligen finns det många fiskar, som överskattar sina kort, men jag var nästan 100%-igt övertygad om att poker348 satt med setet. Hans magra turnbet är förresten ganska typiskt för en fisk som floppat set; han raisar upp rejält på floppen, men blir rädd att motspelarna ska folda vid ett kraftigt turnbet.

** Dealing River ** [ 3d ]

poker348 bets [$30].

kimelim calls [$30].

poker348 shows [ 4c, 4h ] three of a kind, fours.

poker348 wins $294.45 from the main pot with three of a kind, fours.

 

Kalla det för bra läggning, eller :-) ego-boost!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man måste alltid fråga sig vad folk egentligen kan spela som de gör när det blir action i multiwaypotter och spelet är passivt överlag. Tycker nog att det var en diciplinerad fold men tror inte den ger värde i längden om du gör den utan reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man måste alltid fråga sig vad folk egentligen kan spela som de gör när det blir action i multiwaypotter och spelet är passivt överlag. Tycker nog att det var en diciplinerad fold men tror inte den ger värde i längden om du gör den utan reads.

 

Man måste betänka att jag blev raisad på floppen, först av en Fi, sedan reraisade den andre. Om två personer bjuder sådant motstånd - även utan reads - vad sitter de med? Toppar med skaplig kicker, eller mellanpar? Visserligen finns det ju väldigt lösa och en del aggressiva spelare, men det verkar långsökt. Att båda Fi skulle sitta med varsina två par? Nej, setet verkar ofrånkomligt. Du förespråkar ett mer aggressivt floppspel, men det hade här troligen lett till att åtminstone den ene Fi ställt, möjligen redan på floppen. Svår fråga om folden ger värde i längden utan reads! Det är ju ytterst sällan en likartad situation uppstår, med tre inblandade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag menar själva betstrukturen- fi synar ju heros satsning, blir därefter höjd, hero synar varpå fi väljer att reraisa. Jag trodde inte man kunde göra så? När man synar en satsning kan man väl inte återhöja en höjning? Eller? Tydligen kan man ju det på SvS... Jag kanske är helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...