Gå till innehåll

Hur anpassa sitt spel efter olika motståndare?


lagu2653

Recommended Posts

Efter några händer ser jag att det sitter 2 st vid bordet som bluffar och plockar upp potter som ingen verkar ha träffat. Sedan är det vanligaste att jag får en bra hand som inte träffar floppen. Någon av dem betar ett rejält bet. Vad skall man göra då? Syna, folda, kontrahöja, vänta tills jag träffar topparet åtminstone och gå upp mot dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna spelare är det bara att tighta upp emot och sedan köra över.

 

Vänta in en bra hand (alla starka händer åker ju upp i värde!) och spela den stenhårt mot de, sätt de på plats.

Fast är de i det vildaste laget och bombar på varje gata bör du slowspela, låt de stoppa in pengar när det ser lugnt ut för dig och hugg sedan tillbaka, ordentligt.

Jag är sån att om jag ska slowspela, då vill jag ha perfekta förhållanden för det . Annars skjuter jag tillbaka direkt. För t o m AA är inte kul att slowspela hela vägen till rivern mto en sådan spelare pga av chansen att han tvåparar sin 59 och du har svårt att veta var du ligger med ett överpar vilka 5 kort som än är ute

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna spelare är det bara att tighta upp emot och sedan köra över.

 

Det är ju inte så enkelt. Bara beta när han har något? Vad gör motståndaren om han är det minsta kompetent? Synar eller lägger sig?

 

Det fina med att vara sån som betar är ju att man själv kan lägga sig ifall man får motstånd. Drömmen är ju en tight spelare som väntar, väntar och väntar tills de har en "bra" hand och sen råkar man just då sitta på något bättre.

 

Enklast är ju att byta bord ifall man inte kan spela mot ett visst motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna spelare är det bara att tighta upp emot och sedan köra över.

 

Vänta in en bra hand (alla starka händer åker ju upp i värde!) och spela den stenhårt mot de, sätt de på plats.

Fast är de i det vildaste laget och bombar på varje gata bör du slowspela, låt de stoppa in pengar när det ser lugnt ut för dig och hugg sedan tillbaka, ordentligt.

Jag är sån att om jag ska slowspela, då vill jag ha perfekta förhållanden för det . Annars skjuter jag tillbaka direkt. För t o m AA är inte kul att slowspela hela vägen till rivern mto en sådan spelare pga av chansen att han tvåparar sin 59 och du har svårt att veta var du ligger med ett överpar vilka 5 kort som än är ute

OK, men om jag går upp mot en av dem med AQo skall jag räkna med att vinna med Ace high eller skall jag ha högre krav än så? Skall jag folda på turnen när jag inte har satt något och han betar in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte så enkelt. Bara beta när han har något? Vad gör motståndaren om han är det minsta kompetent? Synar eller lägger sig?

 

Det fina med att vara sån som betar är ju att man själv kan lägga sig ifall man får motstånd. Drömmen är ju en tight spelare som väntar, väntar och väntar tills de har en "bra" hand och sen råkar man just då sitta på något bättre.

 

Enklast är ju att byta bord ifall man inte kan spela mot ett visst motstånd.

 

Jag kan lova dig att detta kommer att funka mot de allra flesta, kanske 8/10 spelarna, upp till NL400. Många av de här bombarna har ju jättesvårt att slå av när de möter motstånd!

Och som jag sa, man kan ju slowspela, då gräver de ju sin egen grav utan att de blir höjda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, men om jag går upp mot en av dem med AQo skall jag räkna med att vinna med Ace high eller skall jag ha högre krav än så? Skall jag folda på turnen när jag inte har satt något och han betar in?

 

AQ tycker jag att du först och främst ska slå om med PF. Sen beroende på stackstorlek och floppens utseende ska man avgöra hur du ska fortsätta.

Har du monstret på floppen kanske du försöka att få honom att hugga. Men jag gillar som sagt att skjuta rakt in i honom ändå.

Om du har missat helt, höjer på floppen, får syn och missar turn:

ja då är det här nog inte den handen du vill få in allt med. Synade han flopp när du har missat så bör han ha dig om han inte är otroligt lös!

 

Så nej om du inte är short så tycker jag verkligen inte att du ska räkna med att vinna vid showdown i en stor pott.

Är du short så är det ju bara att re-raisa (möjligen ställa direkt PF) eller ställa in på flop oberoende vilka kort som kom.

 

Det är mitt spel som jag tycker funkar bra mot såna här spelare, men som sagt vi har alla våra egna stilar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte så enkelt. Bara beta när han har något? Vad gör motståndaren om han är det minsta kompetent? Synar eller lägger sig?

 

Det fina med att vara sån som betar är ju att man själv kan lägga sig ifall man får motstånd. Drömmen är ju en tight spelare som väntar, väntar och väntar tills de har en "bra" hand och sen råkar man just då sitta på något bättre.

 

Enklast är ju att byta bord ifall man inte kan spela mot ett visst motstånd.

 

Kom ihåg att det här är postad i nybörjarforumet.

De som sitter och betar och betar på de borden har ingen som helst känsla när dom ska lägga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har missat helt, höjer på floppen, får syn och missar turn:

ja då är det här nog inte den handen du vill få in allt med. Synade han flopp när du har missat så bör han ha dig om han inte är otroligt lös!

Så hur dålig hand räcker för att du skall fortsätta beta pot-size på turn och sluta med att ställa in på rivern mot en sådan här spelare? TPTK, tvåpar, trips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur dålig hand räcker för att du skall fortsätta beta pot-size på turn och sluta med att ställa in på rivern mot en sådan här spelare? TPTK, tvåpar, trips?

 

Går ju inte svara generellt på en sån fråga. Beror ju på hur galen han är.

Det man vet är att han inte kommer att lägga sig särskilt ofta vare sig han har något eller inte. TPTK eller TP och bra kicker brukar räcka långt mot såna om de inte har tur och drar ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur dålig hand räcker för att du skall fortsätta beta pot-size på turn och sluta med att ställa in på rivern mot en sådan här spelare? TPTK, tvåpar, trips?

 

TPTK, tvåpar, trips brukar räcka gott mot dessa spelare!

DrRoland gav också ett bra svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...