Gå till innehåll

B2B- bästa spelare - low limit grinders


karlu

Recommended Posts

€10K skattefri cashback är väll ganska så mycket mer betalt än ett vanligt jobb.

 

Med den "lönen" blir det väll igentligen inte mycket tråkigare att tokgrinda än att gå till ett segt kneg, men man förlorar ju sjukt mycket av den sociala biten om man ska spela in 60KVIP.

 

Men vi är alla olika och den som inte vill tokgrinda och plussa på cashbacken istället för spelet behöver inte göra det.

 

Men det ska inte förglömmas att det är pga spelare som du som 24H ser ut som det gör, tight söndergrindat spel, men det börjar facktiskt trilla in ganska mycket spelare från Israel och Italien, men det är en annan diskution.

 

 

Helt riktigt Jimmy visst bidrar min spelstil till att B2B till viss del kan upplevas som tight och söndergrindat, men precis som du nämner har det börjat ramla in en hel del spelare från bl a de länder som du nämnde men även en del andra nationaliteter. Vilket har öppnat upp spelet betydligt för den som nu vill det :)

 

sen att jag siktar på 60K denna månad är en engångsföreteelse har satt upp en liten utmaning för mig själv orkar självklart inte att köra så hårt i längden...:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 262
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi borde nog diskutera de där med att nya spelare från andra länder har börjat lira B2B. Jag är förvånad över hur duktiga vissa är som tex bubita tycker jag är klockren.

Israelerna är ju klart sämst,eller?

 

Nej nej, tyskarna är sämst, tätt följda av fransmännen. De saknar ett visst enzym och det påverkar deras spel har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"saknar ett visst enzym".. hmm.. Affärsidé: Sälj enzymet på burk till korkade pokerspelare..

 

Finns väl inte så mycket tyskar och fransmän på B2B?

Däremot dyker det upp fler och fler polackar, israeler, italienare och holländare (förutom danskar, finnar osv som spelat där länge). Även en och annan bulgar och ryss av blandad kvalitet.

 

Tycker israelerna är sämst tätt följda av polackerna, när det gäller "nya" nationaliteter, men fortfarande regerar väl koskenkorva-finnarna fisklistan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt riktigt Jimmy visst bidrar min spelstil till att B2B till viss del kan upplevas som tight och söndergrindat, men precis som du nämner har det börjat ramla in en hel del spelare från bl a de länder som du nämnde men även en del andra nationaliteter. Vilket har öppnat upp spelet betydligt för den som nu vill det :)

 

sen att jag siktar på 60K denna månad är en engångsföreteelse har satt upp en liten utmaning för mig själv orkar självklart inte att köra så hårt i längden...:lol:

 

önskar jag hade finläst denna tråden lite bättre innan jag gick ai med ak mot dig ;-) din vpip är galen typ 9 eller nått lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är min strategi att sikta på att få så många vip som möjligt för så lite pengar som möjligt, vilket innebär att jag inte ens siktar på att plussa på spelet utan att förlustminimera, får jag €10-12 K i cashback denna månad kan jag faktiskt stå ut med €2-4K back på liret :) Är dock pluss € 0,5K denna månad hitills så än så länge ser det bra ut. Sitter då och då på några €2/4 bord och har knappast svårt att plussa där heller så tror nog att pokerkompetensen är tillräckligt god men är som sagt inte den strategin jag valt.

 

men lol du inser att cashback är vunna pengar du får tillbaka va. Tex skulle du kunna spela på svenska spel där raken är halva priset. Det kanske skulle lära dig att priorietara rätt. Bara ett tips i all välmening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men lol du inser att cashback är vunna pengar du får tillbaka va. Tex skulle du kunna spela på svenska spel där raken är halva priset. Det kanske skulle lära dig att priorietara rätt. Bara ett tips i all välmening.

 

 

visst är det så men denna modell funkar bra för mig just nu så då kör jag på den, är dessutom sponsrad av en sajt där vi i teamet spelar om en del liveevents samt att jag har % på vipshopen så för mig är detta en bra lösning just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant låter det ju vansinnigt att spela över 10 bord över 10 timmar per dag, och det är några här som verkligen tycker Haggisen är ute på hal is med sin underliga jakt på VIP-poäng istället för pengar, men:

 

60% rakeback är inte alls egna vunna pengar man får tillbaka. Det är rakeback från samtliga spelade händer där man blivit tilldelad kort. För en supertight spelare på ett löst bord innebär systemet att denne har en bra bit över "100% rakeback av den rake spelaren betalar". Haggisen har helt enkelt hittat en sätt att sko sig på lösa spelare och så länge han är någorlunda ensam om taktiken så fungerar den alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant låter det ju vansinnigt att spela över 10 bord över 10 timmar per dag, och det är några här som verkligen tycker Haggisen är ute på hal is med sin underliga jakt på VIP-poäng istället för pengar, men:

 

60% rakeback är inte alls egna vunna pengar man får tillbaka. Det är rakeback från samtliga spelade händer där man blivit tilldelad kort. För en supertight spelare på ett löst bord innebär systemet att denne har en bra bit över "100% rakeback av den rake spelaren betalar". Haggisen har helt enkelt hittat en sätt att sko sig på lösa spelare och så länge han är någorlunda ensam om taktiken så fungerar den alltså.

 

Nej nu har du missuppfattat :-P

 

Den 60%iga RBn är på DIN rake, det av den anledningen du får 6k e om DU rakat 10k e, så de så ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men nån som vet om man kan få bort att B2B skiftar fokus på borden när det är ens tur att agera på ett annat bord. Sjukt tiltande när man ska skriva in en betsumma och fokus hoppar över på ett annat bord.

 

håller med, man pallar ju fan inte lira 6+ bord pga de....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna hur jag har fel.

Jag rakade 5k förra månaden och har 60% i RB då fick jag 3k tillbax.

 

Det är nog för att du är en genomsnittsspelare "rakemässigt" (finns det ett sådant ord?).

 

Alla som tilldelas kort i en hand delar på raken, oavsett vem som vinner handen. Är det 6 spelare får man alltså en sjättedel, 8 spelare en åttondel osv. De flesta spelare ligger nog nära snittet och får en rakeback som ligger nästan exakt på samma som om det bara handlar om egen rake, men supertighta spelare skor sig alltså troligen på lite lösare spelare.

 

ex: Sitter man 6 pers på ett microbord (0.10/0.20) och övriga har stora stackar och tjongar all-in hela tiden ger det raken £3. Den som foldar konstant får räkna en sjättedel av £3 per hand till sin pott, m a o £0.50. Med 60% rakeback på det får man alltså £0.30 per hand.. £1.80 per runda och man offrar bara £0.30 i blinds..

Ok. Teoretiskt och inte särskilt troligt att exemplet funkar mer än möjligen på ett Omaha-bord under en kort stund, men det beräkningen fungerar alltså så.

 

edit: letar på hemsidan men hittar inget om ovanstående..hmm.. är säker på att jag läst detta där.. inte har jag väl fel? (hjälp mig någon..)

 

edit igen: hmm.. letat ännu mer men hittar inget. Jag har nog fel.. ajaj.. men hoppas fortfarande någon kommer in och räddar mig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit igen: hmm.. letat ännu mer men hittar inget. Jag har nog fel.. ajaj.. men hoppas fortfarande någon kommer in och räddar mig..

 

Jag är 100% säker på att det iaf har varit så, hjälper det:-D

 

Dom har nog inte ändrat, det är det vanligaste sättet att räkna raken på. Ex Party, Fulltilt, iPoker och ongame räknar på samma sätt.

 

Förklara gärna hur jag har fel.

Jag rakade 5k förra månaden och har 60% i RB då fick jag 3k tillbax.

 

B2B är så sjukt tight så där hamnar man säkert ganska exakt på snittet och är man rigtigt Lag kanske man tom förlorar lite. Men i vanliga fall så "tjänar" man på det eftersom du spelar färre händer än random donken. Ex på fulltilt där man får 27% brukar jag få tillbaka någonstans mellan 35 och 40% av vad jag betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog för att du är en genomsnittsspelare "rakemässigt" (finns det ett sådant ord?).

 

Alla som tilldelas kort i en hand delar på raken, oavsett vem som vinner handen. Är det 6 spelare får man alltså en sjättedel, 8 spelare en åttondel osv. De flesta spelare ligger nog nära snittet och får en rakeback som ligger nästan exakt på samma som om det bara handlar om egen rake, men supertighta spelare skor sig alltså troligen på lite lösare spelare.

 

ex: Sitter man 6 pers på ett microbord (0.10/0.20) och övriga har stora stackar och tjongar all-in hela tiden ger det raken £3. Den som foldar konstant får räkna en sjättedel av £3 per hand till sin pott, m a o £0.50. Med 60% rakeback på det får man alltså £0.30 per hand.. £1.80 per runda och man offrar bara £0.30 i blinds..

Ok. Teoretiskt och inte särskilt troligt att exemplet funkar mer än möjligen på ett Omaha-bord under en kort stund, men det beräkningen fungerar alltså så.

 

edit: letar på hemsidan men hittar inget om ovanstående..hmm.. är säker på att jag läst detta där.. inte har jag väl fel? (hjälp mig någon..)

 

edit igen: hmm.. letat ännu mer men hittar inget. Jag har nog fel.. ajaj.. men hoppas fortfarande någon kommer in och räddar mig..

 

aha aafan där ser man, tack för att du sa de iaf ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Råkade ut för" en ny sak idag. Spelade 4 bord 0.10/0.20 - totalt var det cirka 30 spelare på dessa bord (räknar bort de som spelade på flera). Av dessa 30 var jag ensam svensk!.. Det dräller av kineser, tyskar, polacker, israeler, ryssar osv på denna nivå numera. Inom kort hoppar dom upp en eller två nivåer och det lär passa de rutinerade spelarna lysande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
"Råkade ut för" en ny sak idag. Spelade 4 bord 0.10/0.20 - totalt var det cirka 30 spelare på dessa bord (räknar bort de som spelade på flera). Av dessa 30 var jag ensam svensk!.. Det dräller av kineser, tyskar, polacker, israeler, ryssar osv på denna nivå numera. Inom kort hoppar dom upp en eller två nivåer och det lär passa de rutinerade spelarna lysande.

 

Vi vänta vi väntar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...