Gå till innehåll

NL100 - problem med turndonk


Recommended Posts

Fi spelar 32/12/2 efter 69 händer.

 

Har lite svårt för den här typen av händer. Känner som att jag ofta betalar av för mkt men jag har så otroligt svårt att se en hand han skulle spela på det här sättet.

 

Players(max 6):

spuggi (EUR 218,70 in seat 1)

Hero (EUR 112,45 in seat 2)

Gold_FISH (EUR 146,83 in seat 3)

Karonte (EUR 71,14 in seat 4)

Rular_Rune (EUR 104,75 in seat 5)

molusken (EUR 97,00 in seat 6)

 

Dealer: Gold_FISH

Small Blind: Rular_Rune (0,50)

Big Blind: molusken (1,00)

 

Hero was dealt: Jc - Qd

 

spuggi Fold

Hero Raise (3,50)

Gold_FISH Call (3,50)

Rular_Rune Call (3,00)

molusken Fold

 

Flop Jd - 5s - 5h

 

Rular_Rune Check

Hero Bet (8,00)

Gold_FISH Fold

Rular_Rune Call (8,00)

 

Turn Jd - 5s - 5h - Tc

 

Rular_Rune Bet (15,00)

Hero Call (15,00)

 

River Jd - 5s - 5h - Tc - 2c

 

Rular_Rune Bet (18,00)

Hero Call (18,00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också ganska ny på CG som sagt och snackar mest för att föra dialog, inte för att komma med "svar".

 

Vänd på det - vilka händer spelar han så här som du slår? Brädan är inte särskillt dragig, vilket annars hade varit det första jag satt honom på. Jag skulle inte vara förvånad om du ser QJ här för split ganska ofta, den känns nästan mest logisk. För mig är detta dock i princip 100% read betonat. Folk spelar så väldigt olika på NL 100 (på ONgame iallafall). Allt från 5x till AK/AQ till 22 är möjligt på okänd fi imho. Statsen säger väldigt lite här tycker jag. Jag synar dock oftast okänd Fi, men har en känsla av att det är en läcka.... Är hyffsat onykter och hoppas att detta inte bara är svammel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent generellt vet jag inte om jag håller med om att man antingen måste vika turn eller syna både turn och river här.

 

-Vilka händer synar han (inte specifikt han utan snarare i allmänhet) med före floppen?

Svar: Många

-Vilka händer synar han framförallt med både före och på floppen?

Svar: Framförallt händer som innehåller en J samt pocketpar över 5, alltså 66, 77, 88, 99, 1010.

-Vilka händer som innehåller J är det störst chans att han synar med preflop?

Svar: AJ, KJ, QJ, J10 och möjligen också, men inte alls lika troligt J9 och J8.

 

Så efter att han synat preflop och på floppen är alltså hans mest troliga HD:

AJ, KJ, 10J, 1010, 99, 88, 77, 66.

Troliga men dock mindre troliga är QJ eftersom vi redan sitter på den handen samt J9 och J8 eftersom jag inte är så säker på att han synar med en sådan hand preflop.

 

Men nu kommer det en tia (10) på turn och nu tar fi plötsligt över initativet(!).

Jag tycker inte att vi kan lägga mot hans höjning här, det vore alltför vekt imo. Höja är nästan ett lika dåligt spel, så jag tycker synen är helt rätt.

 

Sen kommer river, en tvåa (2). Helt meningslöst kort som inte kan ha hjälpt någon.

Nu är frågan vi måste ställa oss; Vilka händer som fi har i sin HD samt synar med preflop, synar med på floppen, betar med på turn och betar med på rivern slår vi?

AJ, KJ, 10J har oss slagna och de är de händer som jag tycker verkar som de mest troliga. Skulle fi göra samma spel med 66, 77, 88, eller 99? Nej det tror jag inte. Att han skulle göra samma spel med 1010 tycker jag är mycket troligt. Att han skulle göra samma spel med J9 eller J8 tror jag inte heller är så sannolikt.

 

 

Så varför ska vi nödvändigtvis bestämma oss på turn om vi ska syna hela vägen eller lägga oss direkt? Hur kan vi vara så säkra på att vara slagna på turn?

 

 

Statsen har jag inte tagit någon hänsyn till i min analys eftersom jag inte har en aning om vad dem betyder. Och någon read på fi har vi ju inte heller och jag har själv inte spelat på fi, så han är ingen regular direkt. Eller han var i alla fall inte det innan jag påbörjade ett lite speluppehåll för ungefär 2 veckor sedan.

 

 

EDIT: Sen kan man tycka lite vad man vill om att du öppnar upp som du gör med JQ i den positionen. Det är kanske inte alltid nått som är att rekomendera, men ni kanske gör så i den delen av stan :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...