Gå till innehåll

AK sätter jag mig i problem? nl100sh


Recommended Posts

Hand 1

 

Sätter jag mig i trubbel med denna AKo hand med min passiva linje

preflop samt flop. Tar syn på floppen för att utvärdera turn, har pos. så får

massa information.

Nu checkar han till min glädje, det bästa han kunde göra.

 

Hur agera?

Om han bettat blir det mycket svårare, jobbiga lägen detta. Tips? :lol:

Rivern var mardrömskortet, men hade odds, räckte med vinst 1 på 3 för att vara korrekt.

 

HERO sitting in seat 1 with $95.15

- Stoilan sitting in seat 2 with $71.76 [Dealer]

- kabba-old sitting in seat 3 with $71.61

- prumpel2 sitting in seat 4 with $78.98

- jimaye sitting in seat 5 with $49.67

- Manpower29 sitting in seat 6 with $10.00

 

kabba-old posted the small blind - $0.50

prumpel2 posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to HERO: King of Clubs, Ace of Spades

 

jimaye raised - $4.00

Manpower29 folded

HERO called - $4.00 Borde slå om ofta här, 5050 på syn/reraise AK är jobbig hand =) Stoilan folded

kabba-old called - $4.00

prumpel2 folded

 

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 9 of Clubs, King of Hearts

kabba-old checked

jimaye bet - $6.00

HERO called - $6.00 Väljer rätt ofta att bara ta syn här för att utvärdera turn.

kabba-old folded

 

** Dealing the turn: 5 of Hearts

jimaye checked

HERO bet - $17.00 Perfekt att han checkar 100% säker på att ja leder här

jimaye called - $17.00

 

** Dealing the river: Jack of Clubs

jimaye went all-in - $22.67

HERO ?! Enkel syn va? Fast gillade verkligen inte riverkortet.

 

 

------------

 

 

Hand 2

 

Tvärtom på denna AK hand, kör den hårt pga dom minihöjjer och synar

preflop, där kan det väl inte bli mer fel än att höjja hårt?

 

Klonkar A, väldigt säker på att han bettar, tänkte betta rakt ut men får inte syn av sämre hand än Ax så väljer att han ska betta. Han kanske sätter mig på TT-KK och väljer bluffa, sväljer betet och jag trycker. korrekt?¨

 

- HERO sitting in seat 1 with $124.10

- hermannogler sitting in seat 4 with $97.80

- lehmann1 sitting in seat 5 with $60.45

- insecticide_ sitting in seat 6 with $89.50 [Dealer]

 

HERO posted the small blind - $0.50

hermannogler posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: Ace of Hearts, King of Diamonds

 

lehmann1 raised - $2.00

insecticide_ called - $2.00

HERO raised - $11.50

hermannogler folded

lehmann1 called - $11.50

insecticide_ folded

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 9 of Clubs, Ace of Spades

HERO checked

lehmann1 bet - $26.00

HERO raised - $77.85

lehmann1 folded

HERO mucks: Ace of Hearts, King of Diamonds

HEROmucks:

HEROwins $127.85 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1:

 

Helt ok att bara syna med AK ibland för att variera spelet, men jag tycker generellt sätt att du borde trebeta preflop för att inte få en helnötig image där folk kan sätta dig på KK eller AA då du trebetar pre.

 

Floppen borde du raisa rejält, då du underrepresenterat din hand rejält, och han får otroligt svårt att släppa händer som KJ o KQ.

 

Som du spelade handen nu blir river ett svårt beslut.. Skulle nog gråtsyna o betala av om han hade mig slagen.

 

Hand2:

 

Bra spelat preflop. Gillar att du checkar floppen där iom att du har floppat i princip nöten, men när Lehrman bettar ut ser jag dock ingen anledning att höja. Stek lite o kallsyna istället. Han har lagt in halva sin stack iom flopbeten, så jag tycker det är bra onödigt att raisa o visa så mkt styrka. Vad som kommer på turn o river spelar inte ngn större roll med tanke på hur mkt som redan ligger i potten, o i det här läget tycker jag du borde göra allt för att få honom att självmant lägga in resten i potten. Därav skulle jag själv bara synat hans stora flopbet, o sen checka på turn för att inducera en bet till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1:

 

Helt ok att bara syna med AK ibland för att variera spelet, men jag tycker generellt sätt att du borde trebeta preflop för att inte få en helnötig image där folk kan sätta dig på KK eller AA då du trebetar pre.

 

Floppen borde du raisa rejält, då du underrepresenterat din hand rejält, och han får otroligt svårt att släppa händer som KJ o KQ.

 

Som du spelade handen nu blir river ett svårt beslut.. Skulle nog gråtsyna o betala av om han hade mig slagen.

 

Hand2:

 

Bra spelat preflop. Gillar att du checkar floppen där iom att du har floppat i princip nöten, men när Lehrman bettar ut ser jag dock ingen anledning att höja. Stek lite o kallsyna istället. Han har lagt in halva sin stack iom flopbeten, så jag tycker det är bra onödigt att raisa o visa så mkt styrka. Vad som kommer på turn o river spelar inte ngn större roll med tanke på hur mkt som redan ligger i potten, o i det här läget tycker jag du borde göra allt för att få honom att självmant lägga in resten i potten. Därav skulle jag själv bara synat hans stora flopbet, o sen checka på turn för att inducera en bet till.

 

Tack för svaret.

 

Hand 2, ja tänkte lika bra att ställa då han har gjort sig totalt commitad med sin bet på floppen. Kunde inte tänka mig en fold av han där. speciellt inte på nl100 =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1, fattar inte riktigt varför knekten ska va ett mardrömskort... Slå om pre som du e inne på!

 

Hand 2, ser ingen anledning till CR allin flop, du kan ju lika gärna checksyna och låta han hänga sig på turn!

 

nja tänkte stegen föll in samt ett troligt 2par. Inte sån trolig stege kanske.

 

Men kan avslöjja det gick bra ;) KT på han

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hand 1, om jag slår om med AK där, och dom ställer osv,

Blir så svårt om man får mothugg sen på turn eller dom ställer på floppen.

 

Tycker det är sällan man leder med AK med prick A eller K när allt åker in på flopp/turn... kanske har fel?

 

Sen får ja riktigt bra info genom att ta syn och utvärdera turn me tanke på positionen + ja håller potten i shackt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1; Går att spela som du gör, skulle inte totaldissa någon som inte återhöjer med AK preflop. Dock på floppen måste du ta och höja eftersom du har en efter dig att agera också möjligt om det va reraisat att man kan ta och kallsyna men inte bara en vanlig höjd pott i det läget, rivern är given lätt syn.

 

Om jag va du skulle jag inte lyssna på de tips som Joe21 ger då de inte är bra enligt mitt tycke.

 

Hand 2; AK som du återhöjt måste du beta ut där, vad ska du checka med där egentligen som du reraisat bara mer uppenbart att du har träffat jättebra om han är en galen idiot kan du möjligen checka men inte annars.

 

Det känns som du sätter dig i mer trubbel på mycket speciellt i de andra JJ händerna du försöker spela fancy fast nivån inte tillåter det. Försök att spela vanligt ABC och du kommer märka att du slipper alla dessa problem som uppstår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1; Går att spela som du gör, skulle inte totaldissa någon som inte återhöjer med AK preflop. Dock på floppen måste du ta och höja eftersom du har en efter dig att agera också möjligt om det va reraisat att man kan ta och kallsyna men inte bara en vanlig höjd pott i det läget, rivern är given lätt syn.

 

Om jag va du skulle jag inte lyssna på de tips som Joe21 ger då de inte är bra enligt mitt tycke.

 

Hand 2; AK som du återhöjt måste du beta ut där, vad ska du checka med där egentligen som du reraisat bara mer uppenbart att du har träffat jättebra om han är en galen idiot kan du möjligen checka men inte annars.

 

Det känns som du sätter dig i mer trubbel på mycket speciellt i de andra JJ händerna du försöker spela fancy fast nivån inte tillåter det. Försök att spela vanligt ABC och du kommer märka att du slipper alla dessa problem som uppstår!

 

Tackar tusen gånger om för din tid att analysera.

 

Ja, hand 1 är ja övernsom med dig. Dock gillar inte att bygga för stor pott på turn med en sådan hand.

 

2;Eftersom han är relativt smallstack, varför betta rakt in i han? Får inte syn av syn av sämre än Kx kanske något mellan pp. Tänkte han får försöka bluffa och göra han commitad, mot fullstackad hade ja bettat in i han.

 

JJ handen, vad är fancy med den ? :lol: Skit jobbig flop mot all hans handhistorik ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här du säger med att "omvärdera turnen", vad menar du egentligen?

 

Lika bra att raisa floppen direkt, o värdera din hand utefter vad som händer. Tycker i princip du kan utgå från att du leder på den floppen, o därav bör du raisa. Har han en hand som KJ, KQ, har han svårt att tro att han inte leder, och kommer troligen syna din raise. Sen kan du value beta turn o river.

 

Om han har en draghand är det också bättre att höja floppen för att förstöra hans pottodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här du säger med att "omvärdera turnen", vad menar du egentligen?

 

Lika bra att raisa floppen direkt, o värdera din hand utefter vad som händer. Tycker i princip du kan utgå från att du leder på den floppen, o därav bör du raisa. Har han en hand som KJ, KQ, har han svårt att tro att han inte leder, och kommer troligen syna din raise. Sen kan du value beta turn o river.

 

Om han har en draghand är det också bättre att höja floppen för att förstöra hans pottodds.

 

Jag tror att det han menar är att om vi är slagna av AA/KK/99/88 här så hänger vi oss genom att slå om på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...