Gå till innehåll

Artikel: Fast_Freddy fuskade mot Lodden?


denimbird

Recommended Posts

när jag var 12år körde jag icq-ipsniffer och kollade vilka som hade netbus på sin dator. var typ 30% av kontaktlistan. cdläsare ut. cdläsare in. those were the days =)

 

Jag var lite äldre när jag testade netbus men då gjorde vi det i en kontrollerad miljö (jobbet) och eftersom jag jobbade på ett IT-företag så var det å jobbets vägnar. Vi ville visa för vår ledning hur allvarligt netbus var och att vi behövde gå ut till en del kunder med information om det och då avlyssnade vi honom via hans mikrofon på datorn och spelade upp inspelningen för honom.

 

Tur att det inte var ett samtal med en älskarinna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nr 9 2011 i Poker Magazine

 

Patrick Antonius bryter tystnaden om fusket online!

 

I en intervju i nya numret av Poker Magazine bryter den finske pokerstjärnan Patrik Antonius sin långvariga tystnad om en av de största fuskskandalerna online och anklagar den svenske highstakesspelaren "TheTerrorist" för att ha legat bakom händelserna. Läs om hans tankar och om varför ingen vågade göra något.

 

 

Jag har inte tidningen så jag bumpar denna tråd om nån kan berätta mer vad han har sagt.

 

Blir nyfiken nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stora drag så säger han väl att dom bara hade spelat några gånger mot varann och att killen var väldigt provocerande i chatten och spelade mycket dåligt och konstigt spel.

Av nån anledning la dom till varann på msn och spelade under en period på 2 månader 10 långa sessioner och PA förlorade varenda gång, totalt ca $200-300k.

En gång satt Illari med och han var helt säker på att killen kunde se PA´s kort, när dom spelade fixed så kunde han i princip inte vinna. Han blev nersynad av skräp och när han försökte trappa med bra händer blev det blixt fold.

Sen prata han med lodden och texaslimit som beskrev exakt samma saker, dom prata om hur dom skulle gå tillväga med det men blev snack om massa mc klubbar så dom ville inte dra det längre.

 

PA fixade ny dator utan msn/skype och såna saker som han spelade poker på, försökte då spela mot han igen men då satt han ut på bordet eller gick ifrån bordet när PA kom.

 

Ungefär så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I stora drag så säger han väl att dom bara hade spelat några gånger mot varann och att killen var väldigt provocerande i chatten och spelade mycket dåligt och konstigt spel.

Av nån anledning la dom till varann på msn och spelade under en period på 2 månader 10 långa sessioner och PA förlorade varenda gång, totalt ca $200-300k.

En gång satt Illari med och han var helt säker på att killen kunde se PA´s kort, när dom spelade fixed så kunde han i princip inte vinna. Han blev nersynad av skräp och när han försökte trappa med bra händer blev det blixt fold.

Sen prata han med lodden och texaslimit som beskrev exakt samma saker, dom prata om hur dom skulle gå tillväga med det men blev snack om massa mc klubbar så dom ville inte dra det längre.

 

PA fixade ny dator utan msn/skype och såna saker som han spelade poker på, försökte då spela mot han igen men då satt han ut på bordet eller gick ifrån bordet när PA kom.

 

Ungefär så

 

Tack

 

Inget konstigt att förlora så mycket mot samma spelare flera session i rad mot konstiga händer.

Det märkliga är att han inte längre ville spela när PA hade bytt dator.

Jasså dom tänkte sända MC på han.Har för mig att jag hört rykten att Moe var den som hade uppbackning.Så dom tyckte väl kanske inte att det var värt det i slutändan.

 

Läser även Moe svar en sida bak svar som lät väldigt bra och borde inte vara så svår att kolla upp.

 

 

Känns som det ligger en hund begraven här:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte på rätt dator atm, men sammanfogade alla mina hårddiskar från gamla datorer till en extern nyss importerade ihop en mega databas m,m...

 

Ialf hitta jag massa saker från den ödestigna veckan i januari 2010 då jag droppade ca 500ksek i en otroligt konstig serie HU games på SvS med ett antal otroligt lustiga händelser...

 

Kmr posta HHs, chattloggar och hela scenariot.. Jag är fan helt säker på att jag blivit utsatt för exakt samma grej och skulle va mycket intressant att veta om det är exakt samma snubbe med.....

 

L8tr's

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte på rätt dator atm, men sammanfogade alla mina hårddiskar från gamla datorer till en extern nyss importerade ihop en mega databas m,m...

 

Ialf hitta jag massa saker från den ödestigna veckan i januari 2010 då jag droppade ca 500ksek i en otroligt konstig serie HU games på SvS med ett antal otroligt lustiga händelser...

 

Kmr posta HHs, chattloggar och hela scenariot.. Jag är fan helt säker på att jag blivit utsatt för exakt samma grej och skulle va mycket intressant att veta om det är exakt samma snubbe med.....

 

L8tr's

 

Edit. Du hann redigera medan jag skrev mitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte på rätt dator atm, men sammanfogade alla mina hårddiskar från gamla datorer till en extern nyss importerade ihop en mega databas m,m...

 

Ialf hitta jag massa saker från den ödestigna veckan i januari 2010 då jag droppade ca 500ksek i en otroligt konstig serie HU games på SvS med ett antal otroligt lustiga händelser...

 

Kmr posta HHs, chattloggar och hela scenariot.. Jag är fan helt säker på att jag blivit utsatt för exakt samma grej och skulle va mycket intressant att veta om det är exakt samma snubbe med.....

 

L8tr's

 

Ser fram emot se om det är något man får passa sig för i framtiden.

Som sagt inget ovanligt att få skumma syner och förlora mot samma person i flera olika sessioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fattar inte hur dom bara kan släppa det, hittade den aktuella tidningen och enligt Antonius så handlar det om sammanlagt 4-5M dollar (bara det han känner till), Johnny lodden och Prahlad Friedman värst drabbade genom trojaner...

 

Är detta sant vilket mkt tyder på , snack om mc-gäng mm, sjukt hade aldrig någonsin släppt en sån här grej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...