Gå till innehåll

AKM 52:- HU Grytor


ANGRYKOREAMAN

Recommended Posts

Jag är en tidigare användare på pokerforum men jag vill vara anonym så jag har gjort ett nytt konto. Ska se om jag orkar skriva en seriösare info senare.

 

Jag är 18 år, läser NV/NV på gymnasiet och tar studenten om en månad! Yay! Förutom pokern är jag väldigt idrottsintresserad och springer+styrketränar inför beach 07. Målet med löpningen är att springa 3500m på 12 min efter sommaren. Styrketräningen är mest ett komplement för att det är roligt utan ett fast mål.

 

Mitt problem som pokerspelare är att jag har en sån sjukt dålig moneymanagement att det inte är sant. Jag har skottat och gulat alldeles för många gånger och nu får det vara nog. Aldrig mer! Jag nöter som alla andra NL Texas, egentligen sjukt tråkigt men jag är för lat för att lära om mig. Jag har spelat Texas i de flesta varianter som finns tillgängliga i olika perioder. Förutom enskilda skottningar har jag som högst spelat 215$ SnGs, men av det minns jag inte mycket längre.

 

Jag har fastnat för HU SnG och jag ska göra en omstart och försöka hålla mig borta från att skotta. Jag ska till en början spela på SvS för att bygga upp något som man kanske kan kalla för rulle och sedan gå över till bonushoreri.

 

Den 30 maj börjar jag med spelandet med en rulle på 210:-. Jag kommer börja med att spela 21:- HU Grytor. Jag kommer till en början att ha ganska slappa BR krav för att höja dem allt eftersom. Målet är att skrapa ihop 20k för att sedan överge SvS.

 

Nivå Inköp Rulle

21:- 10 210-629

31,5:- 20 630-1574

52,5:- 30 1'575-4199

105:- 40 4'200-10'499

210:- 50 10'500-27'825 = $3'975

$53 75 $3'975-$10'000 = €7'800

€78 100 €7'800-€25'000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du spelat Warcraft 3?

Ja, let the flamewar begin!

 

lol

 

Nja, den här killen verkar ju kunna stava.

 

Sick att fyrborda HU iaf, tycker jag.

Just my thought ...

 

Jo, egentligen håller jag med. Men eftersom jag gör en omstart och

spelarna är sjukt dåliga på de lägsta nivåerna så har jag högre

avkastning när jag 4-tablar. 4 bord á 80% winrate ger högre kr/h än

ett bord med 100% winrate.

Jag kommer bara multitabla på de lägsta nivåerna, ska sluta med

det senast på 50$ nivån, troligtvis redan på 20$ nivån.

 

Hittade TheTerrorists hemsida i trådarna där det spekuleras friskt i ifall han har fuskat mot Lodden eller ej. Spekulationerna bryr jag mig inte så mycket om men jag tyckte i alla fall att filmen var värd att uppmärksammas. Sjukt inspirerande tycker jag. Fråga mig inte varför.

 

Imorgon börjar projektet, och jag är taggad som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inledde projektet med en hu gryta samtidigt som jag slösurfade. Självklart blev det vinst 8-) I fortsättningen ska jag multitabla men jag ville hinna med en gryta under projektets första dag.

 

10.00/20.00 (Turnering)

Plats 1: kaching (2180.00)

Plats 2: Hero (1820.00)

kaching lägg LM 10.00

Hero lägg SM 20.00

Hero :Ad::5d:

kaching Syna 20.00

Hero Höj till 80.00

kaching Syna 80.00

:Ks::2d::5h:

Hero Satsa 120.00

kaching Syna 120.00

:Ks::2d::5h::Kh:

Hero Satsa 260.00

kaching Syna 260.00

:Ks::2d::5h::Kh::8c:

Hero Passa

kaching Satsa 200.00

Hero Syna 200.00

 

Standard?

 

Resultat: 1-0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var uppe länge igår och mådde mindre bra när jag vaknade idag, suprise ;-)

Bästa sättet att piggna till är motion så det blev 10 km löpning. Jag fick med mig en kompis som aldrig sprungit längre än 7 km förrut och det som vi hade bestämt skulle bli ett lungt joggingpass blev tack vare hans oförmåga att hålla låg fart i början när man är pigg ett ganska krävande pass i hög fart. Fram till 8 km hängde han med bra men sen tröttnade han lite, "suprise", så jag agerade hare och försökte dra i mål honom på en bra tid. Han slog sitt personbästa, suprise;-) Givetvis vann jag spurten kung som jag är 8-) Sluttiden blev 46.12, helt okej med tanke på omständigheterna.

 

Jag har även hunnit med lite spel idag, 7-2 blev det. Jag har dock insett att det är minst lika viktigt att utvecklas som att bygga rulle. Även om jag krossar 21kr HU så kan jag fortfarande hitta luckor i mitt spel och täppa till dem. Dessutom så blir jag mör i skallen av att spela 4 HU bord så jag kan inte spela jättemånga set på rad ändå. Därför har jag beslutat att gå ned från att spela 4 bord i set till att spela 2 bord löpande.

 

När jag hade spelat två set orkade jag inte spela längre så jag spelade warcraft 3 istället. Skönt spel, lagom seriöst. Givetvis hinkade jag två matcher. Jag ska se om jag orkar spela mer ikväll, lutar åt att det blir lite mer wc3 och någon cardrunner film istället.

 

Resultat: 8-2

Rulle: 320

 

EDIT: Juste, ett par HHs skadar väl aldrig?

 

Grytans första hand. Hämtgurka?

10.00/20.00 (Vanlig/Turnering)

Hero (2000.00)

Fikri (2000.00)

Hero lägg LM 10.00

Fikri lägg SM 20.00

Hero :Ah::Ad:

Hero Höj till 80.00

Fikri Höj till 1200.00

Hero All-in 2000.00

Fikri All-in 2000.00

5d: :3h::3d:

5d: :3h::3d::Kh:

5d: :3h::3d::Kh::Jc:

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 4000.00

Fikri :3s::Jh: Kåk Vinst:4000.00

 

Tydligen inte?

 

 

 

Lös, agressiv motståndare. Kan ha lite vad som helst, när som helst.

 

10.00/20.00 (Turnering)

Hero (1280.00)

Plats 2: migge (2720.00)

Hero :Td::Qd:

migge Syna 20.00

Hero Höj till 80.00

migge Syna 80.00

:Qs::Kd::9d:

Hero Satsa 120.00

migge Höj till 240.00

Hero All-in 1200.00

 

Rätt/Fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade på ett par HU filmer från cardrunners och upptäckte ett par läckor jag har i mitt spel som jag tack vare filmerna nu försöker täppa till. Dessutom blev jag riktigt inspirerad och inspirationen flödade när jag spelade idag. Resultaten såg riktigt bra ut tills jag blev utköpt ur tre av de fyra sista jag spelade. Först en setup mot en maniac som jag inte kunde släppa för allt guld i världen och sedan torskade jag totalt 7/7 70/30 lägen preflop i de sista två jag spelade. Vad ska man göra liksom? Nog med BBW för nu. Jag vet att jag spelade bäst och blev utköpt. Det finns ingenting att göra åt saken. Förutom att whina förstås.

 

Sprang 7 km igår varav 5,5 km på tid. Jag sprang med en kompis som inte är jättesnabb så det blev halvlungt (24.30) för min del, men han fick slita som ett djur. Skadeglädjen var enorm =). Ska ge mig ut ikväll igen för lite intervallträning. Löpningen har gått bra på sistone men jag har fuskat med styrketräningen. Fy fy, ska se om jag hinner imorgon.

 

Peace

 

Resultat: 14-5

Rulle: 371

 

Standard LAG-fisk

 

10.00/20.00 (Turnering)

nokan (1700.00)

Hero (2300.00)

Hero lägg LM 10.00

nokan lägg SM 20.00

Hero :Kd::Kc:

Hero Höj till 80.00

nokan Höj till 160.00

Hero Höj till 420.00

nokan Syna 420.00

:5d::7d::Ad:

nokan All-in 1280.00

Hero Syna 1280.00

 

Vad gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att han bettar ut, som kanske inte är standard vid floppadflush och bara möjligen Äss, så synar jag här.

 

Du får nästan fina Odds här att dra till färgen samt att du troligen har två kungar.

 

Hans hand är nog mer troligen kanske lägre par, MP med Ruter, Ässet ibland.

 

Jag synar då Oddsen är fina med tanke på majoriteten av händer han kan ha i detta läge samt att vi har klonkar Odds till Nutzen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inputen fluffet. Resonerade i samma banor och ville kolla att jag inte var helt ute och cyklade.

 

Det är helt sjukt hur jävla dålig självdisiplin jag har. Jag har skottat igen, med mindre lyckat resultat. Nu var det ta mig fan sista gången. Det ska ALDRIG hända igen. Lycka till liksom, håller det en vecka till är jag nöjd.

 

Jag tror att en av anledningarna till att jag skottar förutom att jag är en fet actionjunkie är att jag är resultatfixerad. Jag skottar gärna när jag ligger under den winrate jag förväntar mig. Därför ska jag från och med nu bara hålla koll på hur stor rullen är och sluta rapportera resultat.

 

En annan sak jag har märkt är att min edge minskar ofantligt när mörkarna stiger. Självklart beror en del på att stackdjupet minskar men det är främst pga att jag är spelmässigt ganska dålig på shortstackpoker. Hur fan hänger det här ihop kan man fråga sig? Jag är ju en gammal sng grinder som aldrig har spelat med mer än 10bb i stacken? Jag har ingen aning, men så är det. Därför ska jag börja spela blixt grytor för att få träning på spel med höga mörkar inför högre nivåer där jag måste vara bra på alla stackdjup för att behålla min edge.

 

Rulle: 106:- YEAH!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte uppdaterat sen jag skottade sönder rullen trots att jag har spelat. Det känns så deprimerande att skriva om misären det innebär att harva på en så låg nivå när man dessutom aldrig kommer få kliva upp eftersom jag skottar bort vinsten hela tiden.

 

Kollade på schlagermisären igår också. Det var ju inte många bra bidrag med. Att Andorra inte gick vidare från semifinalen var ju helt sinnessjukt, de hade ju faktiskt en helt okej låt. Sen i finalen fanns det ju inte många bidrag värda att lyssna på. De jag minns så här dagen efter är väl Sveriges halvkassa låt, aluminiumfoliegubbarna (Ukraina?) där leadsingern hade en jävligt tjock kropp och väldigt pinniga ben. Humor! Ryssland var bäst enligt mig, trots att låten var ganska monoton. Tysklad och England stod för de största fiaskona och Irland bidrog som vanligt med sin folkmusik som ingen annan uppskattar.

 

På träningsfronten går det bra. Jag har tränat 6 dagar i rad nu så idag ska jag vila, usch, det rycker redan i benen av att få röra på sig. Ska ta det lungt med träningen måndag och tisdag så att kroppen är fit for fight på onsdag då jag ska springa en skolgrej på 5km. Siktar på Top 20 utav 900? startande.

 

Pokern då?

Jag grindade flitigt upp mig från min hundring jag hade kvar upp till 600, skottade bort 200 och fortsatte grinda. Problemet är att det är så sjukt tråkigt att fortsätta mala mot hjärndöda motståndare när min kr/h är så kass.

Började dagen på runt 1100. Spelade först solid poker upp till 1300 där jag fick för mig att skotta efter att ha tiltat på en spelare med ofantlig tur. Jag var nere och vände på som sämst 650 kanske och hittade en uberfisk som steamade för att han tyckte jag hade sådan ofantlig tur. Det var på 100+5 kr grytorna och där stannade jag lite även efter att han gett sig. Peakade på 1900ish och testade sedan lyckan på 3 st 210 grytor och slutade på :shock: 1337:shock: Det måste vara ett tecken från Gud.

 

Jag ska försöka hålla mig till att spela 32:- och 52,5:- SnGs till jag har 30 inköp för 105 nivån. Som om jag skulle vara så diciplinerad...

 

Rulle:1337

 

Read på Fi: Hyffsat tight, väldigt passiv motståndare. Han har en tendens att tycka att sina överpar är nöten och synade PSB med AA på ett T987x bord med 3 hjärter. Fisk mao.

 

20.00/40.00 Blixt (Turnering)

GVK (1660.00)

Hero (2340.00)

GVK lägg LM 20.00

Hero lägg SM 40.00

Hero :Js::Jc:

GVK Höj till 80.00

Hero Höj till 240.00

GVK Syna 240.00

:5s::Qd::8c:

Hero Satsa 270.00

GVK Höj till 540.00

Hero Syna 540.00

:5s::Qd::8c::Qc:

Hero Passa

GVK Satsa 240.00

Hero Syna 240.00

:5s::Qd::8c::Qc::4d:

Hero Passa

GVK Satsa 280.00

Hero Syna 280.00

 

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att spela Duell-turneringarna?

 

Ja. Första gången kom jag 4a och andra gången vann jag en match. (32 spelare). Men det känns ganska värdelöst att spela dem eftersom att man får möta bättre spelare i slutmatcherna än man får i vanliga grytor. Fördelen är ju minskad rake men samtidigt grymt stor varians och bättre motstånd.

Inget för mig alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar man turn+river när man blir miniraisad på floppen?

 

10.00/20.00 (Turnering)

Hero(1820.00)

Rookie5 (2180.00)

Hero lägg LM 10.00

Rookie5 lägg SM 20.00

Hero :Qc::Ks:

Hero Höj till 80.00

Rookie5 Syna 80.00

:Td::Qd::7s:

Rookie5 Passa

Hero Satsa 120.00

Rookie5 Höj till 240.00

Hero Syna 240.00

:Td::Qd::7s::6s:

Rookie5 Satsa 280.00

Hero Syna 280.00

:Td::Qd::7s::6s::8d:

Rookie5 Satsa 340.00

Hero Syna 340.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...