Gå till innehåll

Hiss poker (vinner förlorar hela tiden)


Mr.Gul

Recommended Posts

Jag har ett problem, när jag sisådär 50$ så förlorar jag ner till 10 pga av att jag har otur. Lirar mycket SnG:s, men vid 10 så vänder oturen och jag vinner till 50.

Sedan förlorar jag ner till 10 igen, så håller det på hela tiden.

 

Vad ska jag gjöra för att lösa problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar 2 dollars SnG, men när jag vinner 2 irad och ligger på+. Så tänker jag inge mer poker idag, men när nästa dag då torskar jag typ 20$. På cashgame 0.1/.25 kanske e för högt, men det är det lägtsta!

 

Bygg upp din rulle på SNG om du tror du kan vinna där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bygg upp din rulle på SNG om du tror du kan vinna där.

 

Jag vinner rätt ofta där, säg 2/5 vinner 1/5 slutar jag två 2/5 torskar jag förstås.

Jag tycker att jag är rätt bra på läsa spelet. Men problemet känns som att det går inte att spräcka 60$ vallen. Men jag gjör så gott jag kan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vinner rätt ofta där, säg 2/5 vinner 1/5 slutar jag två 2/5 torskar jag förstås.

Jag tycker att jag är rätt bra på läsa spelet. Men problemet känns som att det går inte att spräcka 60$ vallen. Men jag gjör så gott jag kan!

 

Det låter ju bra! Men kör bara SNG. Sen vet jag inte om du går upp i nivå när du vunnit? Om du tycker det är för lågt att spela lägre än 2 dollars sng så lira dessa tills du har minst 50 inköp till nästa nivå. Du kanske slipper den stora variansen då och kanske kan komma över $60 så småningom.

 

Lycka till iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för svaren!

Något som stör är den ständiga oturen. Jag var shortstacked 400, man börjar med 1000. Får AA kilar då all in en kille synar, visar tomten 22! Och på floppen kommer förstås en 2. så det var bara hälsa hem.

Asså jag fattar inte hur man kan syna med 22, han hade dessutom bara 1100 i marker!

 

Hade det varit live hade jag slagit ner snubben, utan tvekan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mucket otur får man ha?????????????!!!!!!!!!!!!!!!????????????

Floppar två par den andra bög pundarn har 55 träffar inget går all in, bögen synar och träffar triss på river! Va e oddsen???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8%

dvs runt 1/11.

 

Då frågar jag dig skulle du syna där?

jag hoppas du svarar NEJ

 

Hur som helst så gulade jag nu pga av otur.

Kan väl erkänna att min BR va för liten.

Studera poker, komma igen.

 

Men jag blir så jävla förbannad på snubbar som spelar sjukt dåligt, och ändå vinner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske inte ville han han skulle syna ditt tvåpar med sitt underpar.

 

Och det där är ju knappt en utdragning.Spelade en hand i natt där jag floppar set KK inge färg eller stegdrag en snubbe ställer in med AK han har då 0.3%

du kan ju gissa vad turn och river var.

Att nån fisk vägrar släppa sina pocket tvåor är väl bra och är väl den stösta källan till vinster klart som fan de träffar ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då frågar jag dig skulle du syna där?

jag hoppas du svarar NEJ

 

Hur som helst så gulade jag nu pga av otur.

Kan väl erkänna att min BR va för liten.

Studera poker, komma igen.

 

Men jag blir så jävla förbannad på snubbar som spelar sjukt dåligt, och ändå vinner!

 

 

Klart det var en korrekt syn med 55, han vann ju eller hur? Alltså gjorde han en bra syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att hur man vinner i poker är svårt o förstå för mänskliga hjärnan. Gör man rätt så ska det ge utdelning direkt.

 

Tyvärr så är det så i poker att gör man rätt så ökar ens chans o vinna och gör motståndaren fel så ökar oxå ens chans o vinna. Men notera: chansen Ökar bara, du kommer inte vinna varje pott.

 

Denna varians som folk kallar det har dock något gott med sig för hade det varit så att det rätta gav utdelning så hade fisken till slut lärt sig o spela rätt, alternativt att han slutat spela poker av ekonomiska skäl då han hade förlorat varje pott han spelade. Visst du vann lite av hans lön denna månaden men aldrig mer...

 

Poker är utvecklat så att fisken ska tro att han kan vinna då han kan vinna i korta loppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mucket otur får man ha?????????????!!!!!!!!!!!!!!!????????????

Floppar två par den andra bög pundarn har 55 träffar inget går all in, bögen synar och träffar triss på river! Va e oddsen???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

 

Du verkar ha fler problem än att du gular, t ex behöver du nog ett nytt tangentbord - verkar som om minst en knapp är trasig (den som ofta sitter till höger om nollan ovanför qwerty området)

 

För att kunna hjälpa dig mer vill jag att du utvecklar vad du menar med "bög pundarn" - det är en spelarstil jag inte känner till.

 

BTW: Jag tänker ta en long-shot här och säga att jag nog aldrig någonsin kommer gilla dig förutom om du sitter och donerar pengar till mig vid ett pokerbord, men det är som sagt var mest en gissning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit live hade jag slagit ner snubben, utan tvekan

 

Du har ju lite konstigt inställning.

Du ska ju definitivt inte slå ner spelare som du tycker är sämre än dig själv. Du ska definitivt inte berätta för spelare som är sämre än dig själv ifall de gjort ett dåligt spel.

Du ska vara TACKSAM för att du tycker att de spelare dåligt, för hur mycket kommer du att vinna tror du om du bara möter bra spelare?

Kan du inte acceptera att spelare drar ut dig så ska du inte spela poker. Bästa handen vinner inte varje gång. Med KK mot 22 så har ju faktiskt 22 en chans att vinna, vilket innebär att det kommer att hända då och då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...