Gå till innehåll

NL200SH: 3-bettad AQ for mothugg på turn


Recommended Posts

Har inte historyn så jag tar det direkt ur skallen.

 

Fi har just satt sig vid bordet så har inga stats på han.

Han har ca 120 dollar framför sig och jag täcker.

 

Jag har knappen och följande utspelar sig. Fold fram till Fi på Co som höjer till 7. Jag återhöjer till 21. Fi Syn.

 

Flop: 2 3 Q rainbow.

 

Han checkar fram till mig varpå jag också checkar. Är detta bra eller bör jag försöka ta potten redan här?

 

Turn: 3

 

Fi checkar ytterligare en gång varpå jag bettar 35 varpå han ställer för sina 100 sista. Jag tänker ett litet tag, sen synar jag och han visar upp AA.

 

River: Blank

 

I efterhand vet jag inte om mitt spel var helt korrekt, men det känns som att händer som JJ eller AK kan köra samma move. Men men, kommentarer på spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske JJ ja, men jag tror inte riktigt på att AK kör samma..

 

En raise på floppen här tycker jag är bra för att få information. Det är ju en drömflopp för dig..

Re-raisen på turn tycker jag känns som ett överpar, men det är väl svårt att folda din hand där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej kanske inte AK, men säkert händer som TT och KQs.

 

Ja i efterhand känns det som jag borde bettat ut flop, känns som man hade kunnat kasta den mot en all in på flop. Fast han köper in sig för 120 usd, vilket redan då viskar lite tomte över han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...