Gå till innehåll

John D'agostino är en tomte.


Xovelono

Recommended Posts

Hoppas det här är rätt forum, jag tyckte att det passade bäst att starta tråden här.

 

Jag skriver med anledning av John D'agostinos artikel här på http://www.poker.se. Jag blev inte lite förvånad när jag fick läsa något skrivet av ett "proffs" som var så rakt åt *** fel.

 

D'agostino säger alltså att han ofta foldar A-J, A-T och K-J i shorthanded spel med 3-4 personer.

 

Antingen är han bara weak tight eller så är han dum på riktigt. Argumenten han lägger fram håller verkligen inte eftersom man mycket väl kan få syn från andraparet på floppen k-Q-4 med K-J t.ex. Vi pratar om trehandat spel för i helvete!

 

Och oftast kommer han ju att vinna potten efter cb, är väl inte helt fel med en pott på 8-9bb?

 

 

Dessutom står hans artikel i direkt konflikt med Doyle Brunsons Supersystem I, Doyle skriver i fetstil:

 

"And, IN a short-handed game, the trouble hands alla become playable from almost any position."

 

Jag blir allvarligt talat förbannad när jag läser hans artikel! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det här är rätt forum, jag tyckte att det passade bäst att starta tråden här.

 

Jag skriver med anledning av John D'agostinos artikel här på http://www.poker.se. Jag blev inte lite förvånad när jag fick läsa något skrivet av ett "proffs" som var så rakt åt *** fel.

 

D'agostino säger alltså att han ofta foldar A-J, A-T och K-J i shorthanded spel med 3-4 personer.

 

Antingen är han bara weak tight eller så är han dum på riktigt. Argumenten han lägger fram håller verkligen inte eftersom man mycket väl kan få syn från andraparet på floppen k-Q-4 med K-J t.ex. Vi pratar om trehandat spel för i helvete!

 

Och oftast kommer han ju att vinna potten efter cb, är väl inte helt fel med en pott på 8-9bb?

 

 

Dessutom står hans artikel i direkt konflikt med Doyle Brunsons Supersystem I, Doyle skriver i fetstil:

 

"And, IN a short-handed game, the trouble hands alla become playable from almost any position."

 

Jag blir allvarligt talat förbannad när jag läser hans artikel! :evil:

 

 

Om han har det tighta spelet i ett trehandat NLT-spel så hoppas jag han spelar mot miljardärer som lärt sig reglerna samma dag och betalar av hans nötter. :-)

Och den obligatoriska språkfascismen: för helvete.

 

mvh Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vad jag förstod i artikeln var att han foldade dom händerna PREFLOP om han fick MOTHUGG. Annars så höjde han ALLTID dom om han var först in. Raise/Fold som han skrev.

 

Inte för att vara spydig, men tycker du kan läsa artikeln en gång till innan du klagar för mycket. Jag tyckte den var mycket läsvärd, och jag tyckte tipsen han skrev var ganska användbara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen vad jag förstod i artikeln var att han foldade dom händerna PREFLOP om han fick MOTHUGG. Annars så höjde han ALLTID dom om han var först in. Raise/Fold som han skrev.

 

Ja, det var väl så jag formulerade mig också, jag sade väl att han var Weaktight? Annars glömde jag skriva det.

 

Om du seriöst tror han e är en Tomte bör du nog använda det du har bakom pannbenet lite mera.

 

Allting är väl relativt, det som är en tomte för mig behöver väl nödvändigtvis inte vara en tomte för dig. För mig är han en tomte och du kanske t.o.m. är en ärketomte med tanke på hur du upphöjer honom till någon slags gud?

 

sak samma om han är en tomte. hans syn mot Mizrachis allin med KK på WPTs finalbord efter floppen var så sjukt snygg

 

:P Inte sett den, får leta upp lol.

 

Läste du egentligen vad han verkligen skrev i artikeln?

 

Nja, hyfsat tycker jag men blir så förbannad när jag läser/hör något av/om D'agistino. Vet inte varför, men han är nog en av de pokerspelarna jag har svårast för... Han och Mizrachi har jag alltid stör mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

texten är skriven med en viss typ av motståndare i åtanke, den spelartypen beskriver han iof inte, och på en inte alltför avancerad nivå. att syna omslag med 56s enbart för implicita och att konstant raise/folda KJ preflop vore extremt exploaterbart...han skriver också i sin artikel att han raise/foldar KJ pre mot de_flesta_ motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det är ju precis det som är en av anledningarna till att hans artikel är så jävla dålig.

 

"Hur öppnar man en banan?"

"Man tar av skalet".

 

Det är väl för i *** uppenbart att man måste variera spelet, det han skriver i sin artikel är ungefär lika avancerat som om jag skulle säga "Jag rekommenderar dig att gå all-in med A-A i en turnering om du bara har 3bb kvar".

 

Och på något mystiskt sätt lyckas han ändå få denna enkla och meningslösa artikel att dessutom uppmuntra weaktighthet!

 

Ser bara två möjligheter:

1. Han är en tomte

2. Han försöker lura de som läser artikeln till sämre spealre så mer pengar når upp till hans nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det är ju precis det som är en av anledningarna till att hans artikel är så jävla dålig.

 

"Hur öppnar man en banan?"

"Man tar av skalet".

 

Det är väl för i *** uppenbart att man måste variera spelet, det han skriver i sin artikel är ungefär lika avancerat som om jag skulle säga "Jag rekommenderar dig att gå all-in med A-A i en turnering om du bara har 3bb kvar".

 

Och på något mystiskt sätt lyckas han ändå få denna enkla och meningslösa artikel att dessutom uppmuntra weaktighthet!

 

Ser bara två möjligheter:

1. Han är en tomte

2. Han försöker lura de som läser artikeln till sämre spealre så mer pengar når upp till hans nivåer.

 

låtter vettigt, ett tredje alternativ är att han medvetet lagt nivån så att random apa ska tycka det är en bra artikel. alltså att om han skulle skriva en mer avancerad artikel så skulle för stor del av läsarkretsen inte förstå vad han skriver så då väljer han att lägga den på lägre nivå. Helt klart så står det inget vettigt alls i artikel och det vore väldigt exploaterbart att börja spela som han föreslår även om det säkert funkar bra mot en viss typ av spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker John är väldigt tight, men absolut ingen tomte!

 

Du som skrev inlägget däremot....ja hur ska ja formulera mig?!:roll: jo, du bör nog INTE satsa på att skriva egna artiklar iallafall.

Din kritik handlade mer om att du inte förstog sammanhanget eller vitsen med artikeln än vad det handlade om hans spel.

 

Iallafall bra att du reflekterade över artikeln. Okunskap botas lätt genom läsning. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, hyfsat tycker jag men blir så förbannad när jag läser/hör något av/om D'agistino. Vet inte varför, men han är nog en av de pokerspelarna jag har svårast för... Han och Mizrachi har jag alltid stör mig på.

 

 

Du erkänner att du knappt, eller endast "hyfsat", har läst artikeln kring vilket du bygger ditt case. Dessutom säger du själv att du är medveten om att du har en förutfattad mening om personen ifråga.

 

Detta får mig att undra om du är medveten om att det du egentligen säger är att ditt första inlägg bara är smörja, ren nonsens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta får mig att undra om du är medveten om att det du egentligen säger är att ditt första inlägg bara är smörja, ren nonsens?

 

Det är inte rent nonsens, det är ett sätt för mig och alla andra D'agostino hatare att få ut våra aggressioner :)

 

Sen tycker jag allvarligt att hans artikel är skräp, finns inget av värde i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...