Gå till innehåll

Hjälp, sälja autografer + hockey + Lost


avalancher

Recommended Posts

Hmm, verkar vara ända tråden där det här passar...

 

 

För ca ett år sen varnade några av er för spelberoende, så för att bevisa motsatsen lät jag bli att använda några pengar alls på poker sen dess, bara frirullar. Har tyvärr för lite tid, och en frirulle kostar så där 35-75 spänn varje gång på telefonräkningen, så kan inte påstå jag har kommit nånvart. Nu har jag äntligen lite extra autografer jag kan sälja för extra pengar, utan massa räkningar eller annat som borde betalas. Kort sagt helt extra, det är väl det alla säger "använd bara pengar du kan undvara". Vad är poängen? Jo jag har sålt en del på Tradera, men ingen köpare verkar ha Neteller. Jag samlade på mig ett par hundra och trodde jag kunde föra över, men icke. Utan kreditkort eller internetbank kommer jag ingenstans. Så, eftersom 90% här har Neteller, är det någon som vill köpa hockeyautografer? Så jag kan få någon som direkt för över till Neteller istället. Ni får rabatt! Kolla in min id på Tradera så ni kan känna er säkra: "junglelanders", jag har gott rykte och är känd autografsamlare.

 

Har massa signerade kort, men också ett par tidningar, t.ex. signerad kombo av Sakic och Foppa!

 

När jag ändå är lite off topic, vet någon om det finns svenska hockeyspelare som officiellt spelar poker? Så jag kan använda det som vinkling i mina intervjuer (har intervjuat Foppa, Weinhandl, Lundqvist m.fl). Vore kul.

 

För att vara mycket off topic: Lost är tv-historiens största bedrägeri, fy tusan vad jag är trött på den. Ger ett svar och tio nya frågor, hela tiden.

 

 

Hälsningar,

Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag fattat det rätt? Du vill alltså sälja autografer från hockeyspelare för att få pengar till poker? Och du är inte spelberoende men har befunnit dig i riskzonen? Varför har du inte internetbank? Vad får man för en Foppa-autograf? Mer än en tia?

 

Den här tråden är ju som Lost. Ett svar men tio nya frågor typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ante mig jag inte skulle få hjälp här... Nej jag har aldrig befunnit mig i riskzonen, det var ett par här som sa det i fjol, själv hävdar jag att jag aldrig har varit det. Det får ni tro vad ni vill om. Tycker jag har motbevisat det när jag ströp all pengainsättning på en gång i ett år, har ändå spelat gratispoker utan att lockas sätta in nya pengar.

 

Stor okunnighet, har sålt Foppa autografer för hundringen styck på Tradera. Uppskattar svar från en samlare tack.

 

Vad är det som är svårt att förstå i mitt inlägg, så rättar jag till det?

 

Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är svårt att förstå i mitt inlägg, så rättar jag till det?

 

Jag tyckte bara att det var lite rörigt och jag fattade inte riktigt vad problemet var. Du vill ha betalt på Neteller för att du inte har något bankkonto? Det är väl du som säljer alltså ska någon sätta in pengar till dig. Vad ska du då med internetbank och kreditkort till? Du kan väl gå till ett bankkontor och föra över till Neteller därifrån om det nu är det hela affären hänger på?

 

Hela grejen kändes också ganska desperat om det nu är så att du hade tänkt spela poker för pengarna. Men hey, vad vet jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck... varför tas alltid mina inlägg som desperata? Måste skriva fel, jag borde väl skriva mer rakt, manlig och självklart. Kan inte rå för hur jag skriver. Det är inget desperat alls, lyckas jag inte få det till Neteller använder jag de extra pengarna till något annat skoj, film, musik, whatever.

 

Prövade internetbank förra året, då krävde lokalkontoret en fast lön. Lovas mycket, håller tunt. Telia t.ex. lovade bredband men i verkligheten funkade det inte. En del av oss bor faktiskt på landet!

 

Har försökt få över pengar från bankkontot till Neteller via kundtjänst men det gick inte.

 

Men det verkar inte vara några samlare här ändå så det är strunt samma...

 

 

Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till junglelanders:

 

http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=148859&filtertype=0&sortby=6

 

Nej det går ju aldrig att bevisa. Det gäller alla autografer. Det är därför det skiljer i pris, t.ex., mellan en John Lennon autograf som säljs utan "bevis", den kan vara äkta, eller inte. Pris mellan 500-2000. Om den är avgjort äkta av expert: Pris 20.000 eller mer. Det gäller alla autografer. Äkta Foppa auto med riktigt bevis, ja inte vet jag, tusenlapp kanske. Inga bevis, hundring.

 

 

Linda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstig grej att köpa andras autografer. En autograf känns ju mest som ett kvitto på att "jag mötte den här personen, häftigt va!". Inte lika häftigt att kunna säga "en person på Tradera mötte den här personen!". En annan vanlig grej som folk gör när de träffar kändisar är ju att ta kort på sig själva bredvid kändisen, vilket borde bottna i samma behov som autografjägandet. Men hur sjukt vore det inte att köpa ett foto på Mick Jagger bredvid Jörgen Eskilsson från Bengtsfors på Tradera?

 

Den enda rimliga förklaringen jag kan tänka mig är att autografsamlarintresset är ett annat intresse än autografjägarintresset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan i och för sig förstå om man inte vill köpa autografer från en främling. De flesta av mina köpare känner mig sen tidigare. Jag har inga "bevis" att ge, att trycka upp så kallade certifikat kan vem som helst göra. De mest pålitliga autografer jag har har är t.ex ett Foppa foto signerat "Till Linda, vänliga hälsningar, Peter Forsberg". Men den hälsningen är den osäljbar, men förbaskat troligt äkta.

 

Kan sälja andra saker också, t.ex. dataspel. Poängen var att få betalt via Neteller, inte att pracka på någon autografer. Det är väl lite lustigt egentligen att samla på en lapp eller foto med någons signatur på.

 

Det var bara en förfrågan, under off topic ämne.

 

 

Samlande för övrigt är en speciell grej. Världen är indelad i samlare och icke samlare. De som inte samlar förstår sällan samlaren : ) Det verkar mest vara män som samlar och sällan kvinnor, jag blir ofta beskylld för att vara oerhört barnslig, som kvinna, att samla på autografer och hockeykort, 33 år gammal. Ja ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...