Gå till innehåll

No brainer push eller?


Recommended Posts

Som rubriken lyder, är detta en no brainer push tidigt i en sng? Nivån är 36+3 6-manna på stars. Inga reads på fi.

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB (t1500)

UTG (t1890)

MP (t1450)

CO (t1310)

Hero (t1380)

SB (t1470)

 

Preflop: Hero is Button with 4club.gif, 4diamond.gif.

UTG calls t20, MP calls t20, CO calls t20, Hero calls t20, 1 fold, BB checks.

 

Flop: (t110) 5heart.gif, 4spade.gif, 7spade.gif(5 players)

BB checks, UTG bets t80, MP calls t80, CO calls t80,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte överbetar, men i just detta läge med en massa aktiva spelare och en så dragig flopp skulle jag nog ha degat in i alla fall. Det är redan en fin pott att vinna, och möjligheten finns ju att någon sätter mig på semibluff med drag och synar med bra träff.

 

Har någon floppat stegen - OK, men då har jag ändå 25% chans att vinna med kåk/fyrtal.

 

Klart att man kan höja till ~400 också, men om någon då återhöjer oss all in så är det ändå svårt att inte syna med triss och pottodds nästan 2 mot 1. Då tycker jag det är bättre att ställa själv direkt när det finns så många skrämselkort som kan komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag har inte HH:n här på jobbet så jag tar det ur minnet.

 

Jag höjde till 380 och fick två syn. På turn kom 8, ej spader och nu vaknar MP upp och betar ca 450 i potten på ca 1300. Vad gör jag nu?

 

Ja, frågan är om han satte en egen triss, fyllde sitt sitt öppna stegdrag eller endast drog in ett tvåpar. Här får du tyvärr lida för att du spelade nästan korrekt efter floppen. Höjningen var kanske lite i underkant för att jaga iväg de allra bästa draghänderna eller så kände fi för att gambla lite.

 

Jag skulle sätta mina pengar på att du är slagen och behöver ett bordspar eller t.o.m. sista fyran för att vinna vid showdown.

 

Beten på 450 är inte heller speciellt stor vilket luktar värdebet lång väg. En annan möjlighet är att höjande fi sitter med två höga spader (outs kvar) och vill skrämmas men utan reads eller tidigare spel att jämföra med är det dumt att slanta upp för att få reda på det.

 

Jag skulle motvilligt accepterat läget och gråtfolda.:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...