Gå till innehåll

1k - Mellanset river


Recommended Posts

BB är Arzzt för de som känner till honom. Verkar vara ganska duktig regular. Vi har spelat en del mot varandra, han är lite lösare och mer tricky än mig. Jag spelar tight och oftast rättfram mot honom. Han har visat tendenser till fps postflop i större potter.

 

Han stekte ganska länge på turn.

 

Party Poker - No Limit Hold'em Cash Game - $5/$10 Blinds - 5 Players - (LegoPoker HH Converter)

 

SB: $907

BB: $935.50

UTG: $1155.75

y0 (CO): $1063

BTN: $1259

 

Preflop: y0 is dealt 9club.gif 9:spade: (5 Players)

UTG folds, y0 raises to $35, BTN folds, SB calls $30, BB folds

 

Flop: ($80) 6club.gif Jdiamond.gif 2club.gif (2 Players)

SB checks, y0 checks

 

Turn: ($80) 9diamond.gif (2 Players)

SB bets $55, y0 raises to $195, SB calls $140

 

River: ($470) T:spade: (2 Players)

SB bets $285

 

Knappt 400 kvar.

 

Värde att ställa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer tror ni han synar med på turn som han betsynar med på river? Jag tycker hans linje är ganska konstig eftersom jag inte reprenterar speciellt mycket på turn. Borde han inte vara benägen att checksyna/ställa på river i tro att jag ska skjuta igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han sätter min range till stor del färg- och kombodrag, är det inte rimligt att han höjer igen på turn med tvåpar? Finns knappt några tvåpar han kan ha på turn heller, iom att jag blockar två nior. Jag har inte många par+färgdrag kombos som spelar såhär och synar ett river bet. Det känns mer troligt att jag spelar dem som luft på river än att jag synar 3/5 pott.

 

Att leda ut JT/T9 för värde känns inte konsistent med turnspelet tycker jag. Skulle kanske vara för att reppa bustat drag och få mig att syna med svaga par, men jag tror inte han gör det spelet ofta.

 

Jag kan vara helt off som vanligt iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du någonsin bluffar i detta läge så måste det finnas värde i att ställa. Fi's linje är konstig, men det är din också.

 

Hur ska han kunna vika J-högt tvåpar eller set mtp på pottodds?

 

Är jag Fi denna hand så gör jag din HD ungefär gigantiskt bred på turn. Som sagt, bluffar du någonsin river så är den fortf tillräckligt stor för att motivera syn med ganska många händer.

 

Mtp dina funderingar i denna hand så antar jag att du _aldrig_ slår om med någon enparshand här? Korrekt? Vet Fi om det så blir det ännu mer attraktivt att ställa för värde, då andelen stål inte direkt är överväldigande i din HD på turn.

 

Ju mer jag funderar desto mer fundersam blir jag dock. Fi's linje är känns inkonsistent med i princip alla händer. Bet-syn-donk på ultradragig bräda som semiblankar, wtf?

 

Alla händer som slår dig "borde" ha trebettat turn. Eftersom att det är så svårt att placera Fi på någon rimlig hand så ställer jag. Om inte annat så för att jag tycker lika lite om att låta folk komma undan med blockbetar som att vara niten som bara värderaisar nötter.

Det kan väl inte vara mer än marginellt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du någonsin bluffar i detta läge så måste det finnas värde i att ställa. Fi's linje är konstig, men det är din också.

 

Hur ska han kunna vika J-högt tvåpar eller set mtp på pottodds?

Det jag tänker är att han nte kan ha många tvåpar då jag har två nior. Med JT är väl c/r ett bättre spel på river? Det kännas som jag jättesällan kommer att syna en riverbet med enparshand som låg efter JT på turn.

 

Är jag Fi denna hand så gör jag din HD ungefär gigantiskt bred på turn. Som sagt, bluffar du någonsin river så är den fortf tillräckligt stor för att motivera syn med ganska många händer.

Jag skulle också ha mig själv på en vid HD på turn. Grejen är bara att jag har så svårt att sätta honom på några händer han kommer syna med på river.

 

Mtp dina funderingar i denna hand så antar jag att du _aldrig_ slår om med någon enparshand här? Korrekt? Vet Fi om det så blir det ännu mer attraktivt att ställa för värde, då andelen stål inte direkt är överväldigande i din HD på turn.
Jag kan definitivt slå om med en del Jx och de bästa 9x på turn.

 

Ju mer jag funderar desto mer fundersam blir jag dock. Fi's linje är känns inkonsistent med i princip alla händer. Bet-syn-donk på ultradragig bräda som semiblankar, wtf?
Vad sägs om 87s eller KQcc/dd?

 

Alla händer som slår dig "borde" ha trebettat turn. Eftersom att det är så svårt att placera Fi på någon rimlig hand så ställer jag. Om inte annat så för att jag tycker lika lite om att låta folk komma undan med blockbetar som att vara niten som bara värderaisar nötter.

Det kan väl inte vara mer än marginellt fel?

Vet inte om jag tycker det ser ut som ett "blockbet", vad han nu skulle kunna göra det med för hand. Under handen resonerade jag ungefär som din andra och sista mening.

 

Känns som en så sjukt linje att syna turn och leda river för värde (och syna push) med 90bb. Någon som skulle göra det spelet överhuvudtaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tänker är att han nte kan ha många tvåpar då jag har två nior. Med JT är väl c/r ett bättre spel på river? Det kännas som jag jättesällan kommer att syna en riverbet med enparshand som låg efter JT på turn.

 

Du menar alltså att du viker AJ-AA rakt av för 3/5 pott när en monsterdragig bräda semiblankar och du känns mer svag än stark? Mot rätt spelare kan det kanske vara motiverat, men jag tycker inte att Fi passar in där enligt din beskrivning. Vekt?

 

CRAI med JT känns som spew i hans sits där, då du sällan kommer att beta en sämre made hand alls på river. Eller? B/F och B/C känns båda som bättre alternativ.

 

Jag skulle också ha mig själv på en vid HD på turn. Grejen är bara att jag har så svårt att sätta honom på några händer han kommer syna med på river.

 

Det har jag med. Det är svårt att sätta honom på någon hand alls mtp att hans spel är så sjukt. JT är nog egentligen den enda handen som träffar in, även om man vid det här laget är rätt säker på att han inte hade det :)

 

Jag kan definitivt slå om med en del Jx och de bästa 9x på turn.

 

Jo, det förstår jag också. Jag menade på river. Hur ser det ut där?

 

Vad sägs om 87s eller KQcc/dd?

 

Möjliga händer, ja. Men det känns ju kallt betsyna dem ur poss när du inte har visat någon direkt styrka. Har iaf fått för mig att B3B eller CR är betydligt mer standard i såna lägen på NL1000? Men som vanligt kan man ju iofs vara helt off.

 

Den vettigaste handen jagk ommer fram till osm slår dig är KQo, vilken skulle kunna passa in någorlunda bra med hans betsekvens. Men hur stor del av en HD utgör det egentligen?

 

Vet inte om jag tycker det ser ut som ett "blockbet", vad han nu skulle kunna göra det med för hand. Under handen resonerade jag ungefär som din andra och sista mening.

 

Känns som en så sjukt linje att syna turn och leda river för värde (och syna push) med 90bb. Någon som skulle göra det spelet överhuvudtaget?

 

Som sagt, jag håller helt med om att hans spel känns minst sagt muppigt. Det känns rätt sjukt att han skulle betsyna sig allin med sämre hand än dig (undantaet några få händer). Dock så hävdar jag att det känns ännu sjukare att han skulle spela en hand som faktiskt är bättre än din på det där viset.

 

De gånger han är helt tom så spelar det ju ingen roll vad du gör. Annars håller jag fast vid att han oftare har en hand som kan syna din billiga allin än han har en supernöt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...