Gå till innehåll

windows vista+poker?


thefman

Recommended Posts

Har i dagarna beställt en ny dator med en 64-bitars AMD Athlon processor och funderar på att beställa hem Win Vista för 64-bit. Är operativsystemet stabilt eller har den några stora barnsjukdommar? Fungerar alla pokerklienter som vanligt eller kan man stöta på problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har i dagarna beställt en ny dator med en 64-bitars AMD Athlon processor och funderar på att beställa hem Win Vista för 64-bit. Är operativsystemet stabilt eller har den några stora barnsjukdommar? Fungerar alla pokerklienter som vanligt eller kan man stöta på problem?

 

Har kört vista ett tag och provat de flesta större nätverken. Installationen på prima-klienter startade inte först, provade då "Kör som administratör", då funkade de utan problem. Så det brukar vara bästa medicinen, "Kör som administratör".... :) I övrigt har jag inte stött på några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte ny fetingdator häromdagen med vista.

 

Det var ett mindre helvete att installera PT med PSQL och det finns rätt mycket buggar i vista.

Nu när man lärt sig hur det fungerar så är det dock ändå värt det, lär väll bara vara en tidsfråga tills man använder det i vilket fall.

 

Stäng av "kontroll av användarkonto" (UAC) för att installera PSQL och kör PT som admin så skall det mesta lösa sig.

 

PaHUD funkar utan problem och party/prima/UB/Crypto/Pokerstars har även de fungerat utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med Mansion.com

 

Får nästan hela tiden disconnect/timed out.

 

Testade klienten hos en kompis med XP Sp2, där fungerade det bättre, inte en enda disconnect på ett par timmar. Däremot hängde sig klienten ett par gånger...

 

Någon som har tips på vilka inställningar man kan ändra i Vista rent säkerhetsmässigt.

 

Verkar som att Vista "smyg" blockerar ibland, annars skulle jag väl inte bli timed out så jävla ofta.

 

Har testat utan brandvägg.

Har BBB 100mbit.

 

Hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kan nu bekräfta att alla klienter funkar felfritt med Vista. Inga problem med PO/PT heller. Vissa klienter vill att man startar genom "kör som administratör" men det är bara högerklicka och välja det alternativet. Smidigt.

 

Jag har 2gig ramminne och har inte stött på lagg so far.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nu bekräfta att alla klienter funkar felfritt med Vista. Inga problem med PO/PT heller. Vissa klienter vill att man startar genom "kör som administratör" men det är bara högerklicka och välja det alternativet. Smidigt.

 

Jag har 2gig ramminne och har inte stött på lagg so far.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Vista typ samma dag som det släpptes. Jag har bara ett råd att ge, SKIT I VISTA!

 

Det är nog inte ensengång någon idé att börja fundera på det förrän det finns ett SP1.

 

//Matte

 

Bakåtsträvare där! ;-)

 

Skämt åsido. Jag har kört Vista Home Premium (sen 10/4) och Vista Enterprise (7/1-13/4, pilot via jobbet men skarp version) och båda fungerade hur bra som helst. Mycket bättre än tidiga versioner av XP i alla fall.

 

Det som jag dock har råkat ut för var strul med Party-klienten när den kördes på Vista Enterprise. Jag kunde inte starta den via genväg utan var tvungen att starta via exe-fil direkt och installera om den rätt ofta.

 

Var uppmärksam på vilken kringutrustning ni använder, en gammal mus/skrivare har säkert inte drivrutiner för Vista men fungerar troligtvis. Dock fick jag t.ex. inte all funktionalitet i min gamla Logitech-mus att fungera i Vista.

 

Det finns dock ingen anledning att köpa en ny dator idag med XP, naturligtvis kräver dock Vista mer av datorn. Kolla med supporten för det pokerrum du använder om deras mjukvara går att köra smärtfritt på Vista. För några månader sedan så var det dock INGEN som garanterade det men t.ex. Ongame och Ultimate Bet fungerade utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte Vista typ samma dag som det släpptes. Jag har bara ett råd att ge, SKIT I VISTA!

 

Det är nog inte ensengång någon idé att börja fundera på det förrän det finns ett SP1.

 

//Matte

 

Bakåtsträvare där! ;-)

 

Skämt åsido. Jag har kört Vista Home Premium (sen 10/4) och Vista Enterprise (7/1-13/4, pilot via jobbet men skarp version) och båda fungerade hur bra som helst. Mycket bättre än tidiga versioner av XP i alla fall.

 

Det som jag dock har råkat ut för var strul med Party-klienten när den kördes på Vista Enterprise. Jag kunde inte starta den via genväg utan var tvungen att starta via exe-fil direkt och installera om den rätt ofta.

 

Var uppmärksam på vilken kringutrustning ni använder, en gammal mus/skrivare har säkert inte drivrutiner för Vista men fungerar troligtvis. Dock fick jag t.ex. inte all funktionalitet i min gamla Logitech-mus att fungera i Vista.

 

Det finns dock ingen anledning att köpa en ny dator idag med XP, naturligtvis kräver dock Vista mer av datorn. Kolla med supporten för det pokerrum du använder om deras mjukvara går att köra smärtfritt på Vista. För några månader sedan så var det dock INGEN som garanterade det men t.ex. Ongame och Ultimate Bet fungerade utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som varit med ett tag vet att det löns att vänta, så har de varit sedan 8086:ans födelse :D. Ca 6mån-1år brukar jag vänta innan jag ens funderar o byta på egna burkar. Så har de alltid varit och kommer att vara. Ni får beta testa ni... :)

 

En ny dator med OS färdigt installerat är ju förstås en annan femma då är de ju lika bra ta Vista. Men att skynda och byta på en som fungerar bra är väl inget att rekommendera. På en tom dator skulle jag också fortfarande installera XP om man vill slippa problem med olika mjukvaror och drivrutiner, som de garanterat dyker upp... destu fler progg man kör, destu mer små annoyances.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som varit med ett tag vet att det löns att vänta, så har de varit sedan 8086:ans födelse :D. Ca 6mån-1år brukar jag vänta innan jag ens funderar o byta på egna burkar. Så har de alltid varit och kommer att vara. Ni får beta testa ni... :)

 

En ny dator med OS färdigt installerat är ju förstås en annan femma då är de ju lika bra ta Vista. Men att skynda och byta på en som fungerar bra är väl inget att rekommendera. På en tom dator skulle jag också fortfarande installera XP om man vill slippa problem med olika mjukvaror och drivrutiner, som de garanterat dyker upp... destu fler progg man kör, destu mer små annoyances.

 

Rimlig grundregel är: Ny dator, nytt OS och gammal dator, äldre OS.

Jag ser ingen anledning till att försöka köpa en ny dator idag med XP men man kan inte räkna med att allt kommer att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska köpa en ny dator snart och funderar fortfarande på om det är värt att ta Vista. Eftersom jag enbart kommer ha datorn till poker känns det som ett säkrare kort att ta XP. Varför ska jag välja ett OS som tar mer resurser + att det kan krångla med vissa pokerklienter. -EV?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...