Gå till innehåll

WSOP-kval 7st kvar QQ i bb


elvis77

Recommended Posts

WSOP-kval på pp, 1st paket ($11000). Dansken utg är kompetent, lagom aggro ej galning. De andra 2, vanliga weektajta och halvdåliga.

 

Seat 8: Gitte26 ( 14,194 )

Seat 9: Hero ( 53,626 )

Seat 6: Xmark79X ( 33,555 )

Seat 2: JSY_GARY ( 26,875 )

Seat 3: sydneysnake ( 26,470 )

Seat 4: pootjes ( 26,805 )

Seat 10: LaBask ( 63,475 )

Trny:33059903 Level:8

Blinds-Antes(400/800 -25)

 

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qc Qd ]

LaBask raises [3,200]

JSY_GARY folds

sydneysnake folds

pootjes folds

Xmark79X calls [3,200]

Gitte26 is all-In [13,769]

Your time bank will be activated in 5 secs. If you do not want it to be used, please act now.

Hero will be using his time bank for this hand.

 

Ja vad gör man ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise från UTG av kompetent spelare? Usch... Men jag skulle nog höja för att försöka isolera mig mot pusharen. Men om UTG då degar in så skulle jag förstås tycka att jag var en idiot. Svårt... Raise eller fold?

 

Frågan som gäller är väl hur bra det är att spela konservativt och hamna HU med liten stack när det bara finns ett enda pris i turren. Med en mindre brant prisstruktur foldar jag, men inte nu. Tror jag. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 fi har visat styrka å det e nog för stor risk att du är slagen för att pusha/höja en så fin stack som du har trots prisstrukturen.

om pusharen e tight så kan man väl sätta honom på typ 10-AA,AK med 80-90% säkerhet. Så då har du väl typ 60-40 på honom. Inte så kul odds för att bygga på stacken 2/5 när det finns 1,5 möjlig monster bakom med stora stackar (även fast chansen e god att de passar förståss).

 

att strukturen e så fin, du ligger så bra till, å du antagligen e klart bättre än genomsnittet får avgöra det hela. PASS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten kommentar till. Något jag märkt bland halvbra spelare är att de inte anpassar sig till det faktum att det är ett pris. De spelar sitt vanliga spel som om det faktiskt fanns flera pris. Därför går det väldigt ofta att hitta lägen där detta går att utnyttja. Pusharen kan möjligen tänka så, hoppas att UTG lägger sig p.g.a. att han är inklämd, och synaren troligen har en så dålig hand att när synen kommer har pusharen riktigt bra vinstodds för att ta hem en stor pott.

 

Han som synar raisen tycker jag inte att man behöver vara rädd för, UTG är den enda realistiska faran.

 

Du behöver heller inte speciellt bra odds mot spelaren som gick allin om de andra foldar, med tanke på vad som finns i potten redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant läge. De händer vi är rädda för är AA och KK (med allt-till-vinnaren-turnering måste man nog ta coinflips mot AK). Hade Gitte gått all-in med monsterhänderna? ofta tar de en mindre höjning för att få med sig nån och gå all-in på floppen.

 

mm.. raise eller fold. Gitte är kanske inte det stora problemet (TT och vill ha bort Ax?), men det finns ju fler spelare kvar i handen, inklusive chipleadern. Hade nog själv gått all-in i det läget, men så här i efterhand känns fold som mer lockande då vi måste riskera allt för att vinna potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det måste ju vara push.

 

7pers och en cl med 80(edit för problem med gångertabellen...)bb där bara en fi har stack för allin resteal borde nog göra att danskens range är alldelles för vid här för att vi ska kunna vara så rädda som vi är.

 

mot en bra spelare kan nog syn ändå vara rätt bra (ie det är mkt mer skrämmande att inte isoraisa än att göra det, beror kankse lite på vad han tror om dig dock) men då får han rätt bra odds för en syn då så ändå inte att rekommendera. nån form av miniso känns alldelles för mkt som att lägga upp för och bli ägd.

 

så den jobbiga pushen känns ändå som vårt bästa alternativ bland en massa dåliga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också pusha då det bara är ett pris, men då har jag aldrig heller kvalat in mig till en liveturre. Hur slutade handen och turneringen?

 

Jag foldade och dansken foldade, de 2 andra hade AQ,KQ.

Det slutade med att jag och dansken spelade HU, hade övertag $230000/$30000 ett tag men torska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raisade med J9s till $5000 han ställer ->syn, han har A2 -> 2par

 

Sen ställer han ett antal gånger och jag foldar, får bara skit så vill inte ställa själv. Får sedan KK på bb, han raisar och jag reraisar, flopp TT3..bet,raise ställ...han har 9,T.

 

Sen sista handen har jag toppar med Q, degen åker in och han klonkar hålstege på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...