Gå till innehåll

Jag spelar korrekt men förlorar efter ett tag


Spudge

Recommended Posts

När jag kommit upp till 2000-4000 kr tänker jag gå över till 2-4 kr limit men inte förrän dess. Vid 5000-10000 går jag över till 5-10 limit och under inga omständigheter får jag spela där innan jag tagit mig upp dit för egen maskin...

 

 

Du kommer nog fortsätta tappa stora delar av dina vinster om du inte håller dig till sund BR management (som jag har allt för stor erfarenhet av). jag rekommenderar 3000 big blinds innan du går upp i nivå. Helst ska du även ha cashat ut en rulle på den nivån du befinner dig och slutligen spela med +5 ptbb/100 eller mer innan du går upp. Då kommer lyckan att skina på dig tror jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer nog fortsätta tappa stora delar av dina vinster om du inte håller dig till sund BR management (som jag har allt för stor erfarenhet av). jag rekommenderar 3000 big blinds innan du går upp i nivå. Helst ska du även ha cashat ut en rulle på den nivån du befinner dig och slutligen spela med +5 ptbb/100 eller mer innan du går upp. Då kommer lyckan att skina på dig tror jag :)

 

Fast personen i fråga spelade väl FL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp några bra pokerböcker, studera dem ordentligt och fundera över materialet som om det vore studielitteratur på en universitetskurs.

 

För Fixed Limit Texas (FLT) kan jag rekommendera:

 

Ed Miller - Getting Started in Hold'em (börja med den)

David Sklansky - Theory of Poker

Miller, Sklansky - Small Stakes Hold'em

 

Lee Jones bok är också rätt bra och är på nybörjarnivå, men läs Millers först oavsett.

 

Förmodligen har du ett betydligt sämre grepp om vad som är korrekt spel än du tror. FLT är mycket mer avancerat än det verkar.

 

Sen behöver du ju förstå dig på grundläggande bankroll management och hur variansen fungerar i FLT. Står en del om det i omnämnda böcker, samt här på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...