Gå till innehåll

NL100 SH, KK möter all in på preflopp


Recommended Posts

Här är en hand som hände på mitt bord som skapade diskussion.

 

Hero spelar TAG. Fi är LAG och solid.

 

Hero har 100 o Fi täcker.

 

Hero är i BB och Fi UTG.

 

Hero :Ks::Kd:

 

SB 0.5

Hero 1

Fi UTG call 1

MP Raise 3

CO Call 3

SB fold

Hero Raise 7 (idiotisk liten raise oop)

FI Raise 29

MP fold

CO Fold

Hero ????

 

Kan Fi ha nåt annat än AA, KK här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj till $15 och få in pengarna i mitten, folda absolut inte.

 

Han kan ha AA KK QQ JJ TT AK AQ om han är LAG

 

Det är inte jag som är Hero annars kan du räkna med att jag hade höjt minst pott i det läget (första raisen).

 

Fi är inte bara LAG, utan solid också. Frågan är om han gör draget Limp-4bet med den HD du anger. Jag tror att han har väldigt smal HD.

 

Jag tror att du lätt kan räkna bort AQ, TT o JJ ur hans HD här.

 

Mot AA är det kört. Mot KK split. Mot QQ leder Fi kraftigt. Mot AK 70 %.

Frågan är om det är sannolikt att limp-4bet sker med AK o QQ.

 

Hans raise tvingar Hero att pusha lr folda IMO då syn comittar honom i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj till $15 och få in pengarna i mitten, folda absolut inte.

 

Han kan ha AA KK QQ JJ TT AK AQ om han är LAG

 

Att han förstår att han ska höja mer framgår ju av att han säger "(idiotisk liten raise oop)", så varför du ens påpekar det förstår jag inte.

Sen att det är självklart att pengarna ska in i mitten håller jag inte med om. Personligen tycker jag att det knakar i päronträt och jag anar ugglor i mossen.

Att han skulle göra det här spelet med en hand som AQ, TT, JJ tycker jag är uteslutet. Är han solid tror jag chansen är större att han har en hand som 65s än AQ t.ex.

 

En som är duktig antar jag.

 

Antar jag? Vet du inte vad du menar med det du skriver?

 

Hans raise tvingar Hero att pusha lr folda IMO då syn comittar honom i vilket fall.

 

Men om fi nu skulle ha en hand som är sämre, skulle han verkligen syna ett 5-bet all in preflop med t.ex. TT, JJ, AQ?

Om vi nu tror att vi leder, (vilket jag inte tror) är det då inte smartare att bara syan innan floppen och få honom att fortsätta beta den sämre handen istället för att höja ytterligare en gång och få honom att vika?

För fi är ju inte på något sätt potbundet vid det här laget med en hand som JJ om vi nu ställer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Antar jag? Vet du inte vad du menar med det du skriver?

 

 

Avslutningen "antar jag" var väl menat ironiskt, men det kanske flög några över huvet.

 

Vidare, som jag skrev tidigare, är det inte jag som spelar handen, därav den lilla rejsen av Hero.

 

För övrigt så är man i princip comitted till potten om man stoppat in 1/3 av den effektiva stacken då man vid en all in får 2-1 i odds att syna.

 

Ev. att man just i det här specifika fallet menar att all in fr hero ger Fi såpass goda indikationer på vilken hand Hero håller att Fi ändå inte skulle ha odds att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklar push.

 

Han kan ha AA, men limp och fet-raise är ju också ett move som funkar bra med AK eftersom man "måste ha AA" och vips så har weak-tighta lirare med KK foldat, eller synar och håller nere potten så att man får träffa sitt ess billigt. Man kan även få QQ och JJ att lägga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...