Gå till innehåll

Vad är en rättvis deal?


stugan

Recommended Posts

Jag har en kompis som genom att spela på en sajt får lira diverse guarantee turneringar i månaden gratis eftersom han har nån speciell VIP status.

Iaf så kan han inte lira en 150k guarantee denna månad och undrar om jag vill spela den åt han. Den kostar $200+16 i buy in men det betalar han ju inte eftersom han har nån VIP status. Jag undrar alltså vad som skulle vara en rättvis deal om jag skulle hamna ITM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså så idiotiskt och bortskämt tänkande. "Han skulle ju ändå inte kunna spela"

Shahin var inne på liknande detta i en annan tråd, Du som "blir stakad" får gratis spela i $216 turnering och kan bara gå plus.

Jag skulle hellre låta ticketen frysa inne än ge bort den till en bortskämt lowlimit fisk som skall ha 75-85%, och inte nöjer sig med att få en möjlighet till ett tillskott.

 

1. Turneringen kostar inte kompisen ett öre.

2. Om ingen spelar den åt honom så får han inte ett öre.

 

Jag skulle inte spela den åt honom om jag inte fick minst 50 % - och det är i underkant.

Och om inte du blev tillfrågad skulle du inte få ett öre - men det är klart att du kanske vill göra en slant på din kompis generositet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså så idiotiskt och bortskämt tänkande. "Han skulle ju ändå inte kunna spela"

Shahin var inne på liknande detta i en annan tråd, Du som "blir stakad" får gratis spela i $216 turnering och kan bara gå plus.

Jag skulle hellre låta ticketen frysa inne än ge bort den till en bortskämt lowlimit fisk som skall ha 75-85%, och inte nöjer sig med att få en möjlighet till ett tillskott.

 

 

Och om inte du blev tillfrågad skulle du inte få ett öre - men det är klart att du kanske vill göra en slant på din kompis generositet.

 

tack, precis vad jag menade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Allvarligt; 75% till 85% till dig och resten till din kompis tycker jag är en bra deal.
Om vi nu ska snacka rimlighet så måste du ju kolla på konkurrensen. Hur många finns det som kan ta spelet istället för OP?

 

Är det många, så ska vilken spelare det nu blir, ha lite pengar. Är det få så ska de ha mycket.

 

Ekonomi är verkligen så enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi nu ska snacka rimlighet så måste du ju kolla på konkurrensen. Hur många finns det som kan ta spelet istället för OP?

 

Är det många, så ska vilken spelare det nu blir, ha lite pengar. Är det få så ska de ha mycket.

 

Ekonomi är verkligen så enkelt.

Jo självklart, utbud och efterfrågan.

Starta en tråd där du är villig att stejka någon på en $215-MTT och se vem som säljer sig till lägst pris. :twisted:

Jag öppnar på 75/25 till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50/50.

Skippa snacket om att "eftersom det inte kostar han nåt så"

 

Om du vill ha 100% av vinsten så finns ju alltid alternativet att betala buy in själv.

Om inte du vågar tro på ditt spel för dina egna pengar varför skall dina polare göra det.

 

Ett exempel är när jag ville hjälpa en polare som va gul. Enda han snackade om var hur vi skulle göra om han förlorade allt. Vilken risk han tog bla bla bla.

Efter 15 minuters gnällande sa jag

" vi skiter i det, om inte ens du tror på dig själv vem fan ska göra det då? Inte jag iallafall "

 

Jag vill stejka människor som snackar vinster inte hur vi gör när rullen e tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaja vi har fixat det nu och det blev 50/50 och båda är nöjda. Sen tycker jag inte det är som att han stakear mig. Eftersom han lägger ju inte ut $216 dollar, ingen annan hade spelat den annars. Men såklart jag tyckte det var roligt att få spela en lite större turnering. Men jag förstår ni som tycker 70/30 till min kompis om han hade betalat $216 för att jag skulle spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...