Gå till innehåll

NL 50$ Top pair + fl-draw


Franco_Baresi

Recommended Posts

Hand 2

 

0.25-0.5$

 

Jag SB(100$), Fi BB (+100$), Fi2 UTG (7$)

 

Jag höjer till 2, Fi återhöjer till 7, Fi2 synar all-in, jag synar

 

Hand: A:h: J:h: K:c: Q:c:

 

Flopp: Q:h: 3:c: 7:c:

 

Checkar till aggro Fi som pottar halvpottar.

Jag check-raisar max och alla pengar åker in...

 

Han har A-högt färgdrag, inga par och inget annat. Givetvis kommer färgen.

 

Bör jag välja annorlunda linje här? Fi verkade aggro halvdålig = trolig pottbet med any four oavsett träff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte höjningen pre i så dålig position när ni är så djupa och du har en aggressiv motståndare. Om fi är överaggro så kan du utnyttja det postflopp istället. Mtp att en spelare är all-in så skulle jag betat ut pott och utvärderat. FE borde öka när en spelare är all-in, eftersom man inte vill bluffa in i sidopotten. Med en checkraise blir du typ commitad utan varken nötter eller nötouts.. inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar du att dega in o gambla e ju spelet optimalt antar jag för dina syften...

Men att spela brädor minskar ju variansen och ökar din BR mer skulle jag tro.

 

Att höja den handen pre-flop känns väl inte direkt kallt... att check-höja en aggro spelare på den floppen känns väl inte heller helt kallt med tanke på FE i och med att han lär betta any four samt att jag mycket sällan får in pengarna exceptionellt dåligt när han väl vill spela...

 

Och när han väl vill spela är det väl mer eller mindre frirulle eftersom han c-bettar varje gång och kanske spelar vidare någonstans mellan 25-50% av gångerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...