Gå till innehåll

Hjälp med camstudio!


hansolo

Recommended Posts

Nu är det dags att spela in en SnG-film, trodde jag :P

 

ja har försökt spela in med camstudio men det fungerar inte, filmerna går bra att se i programmet men när ja öppnar dem med Media Player-VLC så blir det bara svart/grått. Jag läste på deras hemsida att maskinvaruaccelerationen kunde orsaka problemet så ja provade att stänga av den (för hela systemet, inte bara media player) men det hjälpte inte. Jag har provat flera olika codec bland annat media player 9 och det nyligen installerade Camstudio Lossless codec.

 

Jag kan tänka mig att flera använder programmet här på forumet så ja hade blivit väldigt glad om ni kunde hjälpa mig!

 

Bonusfråga: Min microfon har slutat fungera helt plötsligt, jag har inte ändrat några inställningar och den har funkat perfa innan, vad kan det bero på?

 

edit: min mic fungerar fint men den funkar inte när ja har camstudio igång... hmmm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang micken så hade jag problem för nån dag sen. Slet mitt hår, fick inte inspelningen att funka. Gick igenom konfigurationen i windows och allt. Ljudet från micken gick ut i högtalarna men blev inte inspelat. Tog mig ca 3 timmars effektivt pillande i varenda jävla inställning som finns innan jag kom på att plugga in i bakre ingången istället för i fronten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använd zd soft screen recorder ist. Funkar kalas från början, inga inställningar måste göras... Funka för mig iaf :)

 

/SK

 

Du är en ängel krippa! tack så jävla mycke, programmet funkar perfekt!!!

 

Bra sng-filmer du har gjort btw, jag ska försöka hålla samma goda klass =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...