Gå till innehåll

Manlig/kvinnlig poker (bortlyft från tråden om Michaela Johansson)


Eblinho

Recommended Posts

En egenskap som kvinnorna generellt saknar är hängivenheten. Därför är det fler män som spelar och de är även bättre. Sedan finns det såklart undantag. Ex mikka kanske.

Tjejer är som regel mer splittade och fokuserar i allmänhet inte lika hårt på en enda sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En egenskap som kvinnorna generellt saknar är hängivenheten. Därför är det fler män som spelar och de är även bättre. Sedan finns det såklart undantag. Ex mikka kanske.

Tjejer är som regel mer splittade och fokuserar i allmänhet inte lika hårt på en enda sak.

 

Det var det jag menade på också. De har ofta inte motivationen för den där fixeringen.

 

En ytterlighet för denna förekommst är spelberoende där könsfördelningen är 5-10:1.

 

Män har uppenbarligen ett annat belöninssystem eller nåt som då påverkar motivationen och gör att de orkar "nöta" mera som jag sagt tidigare i tråden.

 

Det går att se på många områden tex datorer. Hur många duktiga hackers är kvinns?

 

Mig veteligen finns det typ inte en enda sport där kvinnsen dominerar. Schack, nooo no. Bridge, vet inte men tror inte. Nu kollade inte jag på jepardy men skulle nog ändå våga påstå att stormästarna där uteslutande är män.

 

Andrew W. Nämn några tankesporter där kvinnsen är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill väl egentligen inte ge mig in i någon ras/genus debatt då den inte är politiskt korrekt och en del får frispel och då menar att den är rasistisk. Men det finns amerikansk forskning som visar på enorma skillnader i IQ mellan afro och asian. Jag har funderat på om det är därför man ser fler asians på finalborden än afro.Lägger till en liten hänvisning då dom sagt inte vissa klarat av dessa uttalanden (Jencks et al, 1998) & (Hunt,1995).

 

 

Är inte detta allmänt känt trots att det inte är särskilt PK? Det finns ju annan forskning som också visar på detta. Har hört om en bok som heter 'The Bell Curve' (Herrnstein & Murray, 1994) som också berör detta ämne.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Bell_Curve

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst Eblinho.... menar du på riktigt att det skulle vara skillnad på förutsättningarna att spela bra poker mellan oss män och er kvinnor....

 

 

Och nä, det var ingen felskrivning när jag skrev "er kvinnor". Om det skulle vara så illa så att forskarna visar att kvinnor inte kan tänka utan bara har tur så måste det ju helt enkelt vara så att du är lite kvinnlig av dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst Eblinho.... menar du på riktigt att det skulle vara skillnad på förutsättningarna att spela bra poker mellan oss män och er kvinnor....

 

 

Och nä, det var ingen felskrivning när jag skrev "er kvinnor". Om det skulle vara så illa så att forskarna visar att kvinnor inte kan tänka utan bara har tur så måste det ju helt enkelt vara så att du är lite kvinnlig av dig?

 

Tycker din logik verkar mkt kvinnlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl givet att män är mer extrema på de flesta saker i jämförelse med kvinnor? Tittar man på en normalfördelningskurva över en viss egenskap, så kommer i princip alltid ytterkanterna att befolkas av männen. De konstigaste, sjukaste, galnaste, stördaste, starkaste och smartaste i världen är alla män. Män är överrepresenterade vad det gäller mer eller mindre alla psykiska störningar och abnormiteter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det inte direkt på det sättet att kvinnorna är en homogen grupp som du verkar tro. Många kvinns äger nog dig i poker med största sannolikhet.

 

Äger i poker? va betyder det? Äger hon mina pengar när jag spelar eller hur menar du???

 

http://www.fragbite.com är ett cs forum kolla in där. Där snackas de mkt om äga o pwna o sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har egentligen gjort mitt i den här tråden för jag är rätt less på diskussioner som handlar om vad kvinnor inte klarar av lika bra som män. Det är just sådana här föreställningar som förekommer i den här tråden som gör det svårt för många kvinnor att överhuvudtaget bli betrodda som kompetenta individer, och inte bara ses som exotiska inslag på en ”naturligt” manlig arena.

 

Lite så känns den här tråden.

 

Psykologen, om du vill vara av den åsikten att män kan göra en massa saker som kvinnor inte klarar av så kan jag inte hindra dig, jag kan inte annat än tycka att det är jävligt sorgligt. Men jag kan väl kanske påpeka en rad grova tankefel. Du tittar på verkligheten omkring dig och gör antagandet att skillnader i beteende beror på skillnader i förmåga. Därefter drar du dina egna påhittade slutsatser, t ex att skillnader i beteende beror på skillnader i belöningscentra hos män och kvinnor. Allt det här utifrån en föreställning om att kvinnor inte platsar i toppen därför att de har inre begränsningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Psykologen, om du vill vara av den åsikten att män kan göra en massa saker som kvinnor inte klarar av så kan jag inte hindra dig, jag kan inte annat än tycka att det är jävligt sorgligt. Men jag kan väl kanske påpeka en rad grova tankefel. Du tittar på verkligheten omkring dig och gör antagandet att skillnader i beteende beror på skillnader i förmåga. Därefter drar du dina egna påhittade slutsatser, t ex att skillnader i beteende beror på skillnader i belöningscentra hos män och kvinnor. Allt det här utifrån en föreställning om att kvinnor inte platsar i toppen därför att de har inre begränsningar.

 

lol

 

Klarar du inte att svara på frågan?

 

Det är väl lättare att då svepandes fly undan.

 

Varför uttalar du dig ens när du inte kan skilja på påståenden, sanningar, åsikter och hypotetiska resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag gör ett sista försök: Problemet är att dina resonemang bygger på att en skillnad i beteende beror på en skillnad i en viss förmåga. Det är ett antagande du inte kan göra utan vidare, vilket tydligen behöver påpekas. Hur och på vilket sätt och vad som påverkar vad hittar du på alldeles själv. Vad har du tänkt att din ”fråga” ska besvara? Du kan inte använda beteenden som ”bevis” för att något är en inneboende förmåga. Känner du till och förstår begrepp som nollhypotes, kausalitet och korrelation så borde du också förstå vad som är problematiskt i dina resonemang. Sedan kan du kalla det för spekulationer/hypoteser/uppfattningar/åsikter/whatever. Problemet kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...