Gå till innehåll

Paul Wolfes artikel på Poker.se


Franco_Baresi

Recommended Posts

Detta kan vara den mest meningslösa och grunda pokerartikel jag någonsin läst. Ger ni grabben pengar för det här skräpet? Helt sinnessjukt.

 

När jag spelar på Full Tilt Poker kan jag ta anteckningar om spelare, och det hjälper rejält. Jag tittar alltid på mina anteckningar, och de berättar ofta för mig vilka händer en motståndare spelat förut. Färgerna gör det också enklare för mig. Jag använder en färg för att markera spelare som bara satsar med bra händer, och en annan för att markera actionspelare.

 

När jag ser en spelare jag markerat med en viss färg kan jag med lugn utgå ifrån att han kommer att överspela sina händer. Det är någon jag är mer än villig att syna med en hand som kan vara lite svagare, eller en draghand efter floppen. Varför? Därför att jag vet att om jag träffar handen kommer han att betala av mig; jag har implicita odds för att syna. Mot en annan spelare agerar jag lite tightare eftersom jag inte får betalt av henne och jag därmed saknar implicita odds. Den här informationen har både ökat mina vinster och minimerat mina förluster.

 

Självmedvetenhet är en viktig del av allt man kan företa sig. Men i poker är det lika viktigt att känna sin motståndare som att känna sig själv.

 

Niggah plz

 

 

http://www.poker.se/artikel.php?artid=1214

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...