Gå till innehåll

NL 10000 Bottenset mot duktig LAG


Recommended Posts

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Min första tanke var fold men jag kommer å andra sidan ifrån en riggsession på svenska spel där utdragningar hör till vanligheterna..

 

men mer eftertanke säger jag all in.. det finns många händer du kan leda mot och du visar otrolig styrka.. får du syn av exempelvis en färdig stege har du (rätta mig om jag har fel) ändå 30% att dra ut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge, förstår inte riktigt alla som säger att det är ett enkelt ställ. Ställer vi så får vi bara syn av händer som ligger långt före eller knappt efter, typ 55, 66, 78, 67+fd, kanske 34+fd. Kan inte se att 2p eller överpar synar nånsin. Frågan är väl vad fi kan raisa med på den här floppen, om 2p, överpar (77, 88 är väl troligast då), par+oesd, par+fd och kanske naket färgdrag eller med hålpipetillägg etc finns med i hans HD så lutar det ju åt stället. Men det är absolut inget "lätt ställ" imo. Vi har ju en till kille i potten också som bettade ut, vi måste ju slå båda... Syn är väl sällan rätt men skulle kunna va ett alternativ här, eller? Då får vi se vad openbetter gör och synar/foldar han får vi ju pusha på alla "ofarliga" turnkort. Mesigt spel men kan spara en slant då vi ofta kommer ligga efter/bli utköpta här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge, förstår inte riktigt alla som säger att det är ett enkelt ställ...
Därför hero är ur position och halva kortleken är scarecards för honom och/eller dödar action mot händer han slår. Att inte ställa är IMO bara rätt om man har väldigt bra read på FI som en supernit. Jag tycker det lutar åt ställ.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att ni sätter han på en lite för liten handrange. Han har ett mycket fint bluffläge mtp att vi tom överväger att vika set.

 

Förutom att han kan vara jättetom så tror jag att det kan vara en massa olika random händer, t.ex. ett högt par som hoppats på en squeeze från knapp/blinds.

 

Det jag menar är bara att även om jag tror att pengarna som åker in efter att vi stoppat är på -ev/ev0 sidan så har vi tillräckligt med döda pengar i potten för att göra en puch mkt profitabel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror han förväntar sig att du från blindsen kommer ställa över hans höjning/raisa en syn med ganska exakt 65+, 67 68 79 a3 a6 a7 a8dd och folda resten. ta en översyn med typ jtdd om han synar emellan. alltså att han kommer raisa den passiva pfr;arens veka bet med några xx som bluff och med 45+ för värde/skydd mot dig samt typ 63dd och 67dd som mer eller mindre flippar mot allt men mindre ofta med nötdrag. jag antar att han vet om att du skottar så han utesluter nog helt att du kommer bluffa floppen med en raise om han synar emellan. du sitter på två fyror så 45 och 46 blir mindre troliga. om han dessutom spelar 23s, 73s och 87o till floppen varje gång och spelar 45+ så här 100% så tycker jag det är sjukt jämnt. beror på hur ofta han bluffar där helt enkelt. liksom åker pengarna in så ligger du inte bra till. om du tror att han bluffar ofta så är det kanske tom bättre att syna. vad jag har sett av nebuchad så gör han en hel del floppraisar med luft och drag men betydligt oftare hu än tremanna. om jag måste säga nåt så säger jag faktiskt fold med 44 men ställ med 55. om man antar att a)han har stege lika ofta som kombodrag samt en 65:a och en nfd här och där måste han b)bluffa dubbelt så ofta som han har 55 eller 66. jag tror a) stämmer någorlunda men b) är för optimistiskt.

 

däremot är jag säker på att han aldrig har ett överpar samt att han verkligen inte tror att du kommer folda set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan väl enas om att fold är uteslutet?

 

Kan vi få till en trevägsall-in så får motståndarna ha vad fan som helst, bara dom inte har högre triss (eller tvåpar). Om någon har en färdig hand får detta gärna vara stege och den andra kombodrag eller färgdrag).

 

En minirejs är så sjukt spel, så det kanske är rätt melodi?

All-in är det naturliga.

Syn + bet på turn oavsett vad som kommer kan kanske, men inte troligt, få bort en stege om det färgar sig... En sådan utveckling skulle såklart vara succé.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jesus va tradigt o inte fa veta hur det det hela slutade. Har lirat en del mot nebu och han ar ju extremt aggresiv och skulle latt kunna gora ett sant har spel med en stor varians av hander.

Vistt fan kanske du sitter i skiten men isafall ar det bara o betala av nebos spelstil o grattulera. Som nagon namnde tidigare sa har han aven en tendens och SYNA med mindre bra hander. Dvs om du trycker har och han sitter med tex top 6-8 top par och halpipa sa kommer han antagligen syna med daliga odds.

 

All in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det slutade med att jag la mig, det gjorde även pre-flop höjarn.

 

När man sitter där med 20 sekunders betänketid hinner man inte precis gå igenom vilka händer han höjer med/synar mitt ställ med, än mindre hur ens equity är mot hans syn-range.

 

Man får helt enkelt göra ett snabbt överslag, jag trodde att han skulle vika alla tvåpar, överpar, drag som inte får potodds, och syna med de dragen som får korrekta odds och förstås alla händer som redan har mig beat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jätteintressant hand. jag blir irriterad på alla som säger ställ utan att motivera. om ni verkligen tror att han alltid raisar nfd och aldrig spelar 87o till floppen (om han aldrig raisar nfd och alltid spelar 87o är det klar fold) motivera det då! visst han bluffar en del men storleken på raisen gör det faktiskt mindre troligt eftersom pfr verkar helt ointresserad samt att hero kommer folda nästan varje gång om det går bet-raise oavsett storlek. säg inte bara zomg set=ai som att det var nån jävla kukmätartävling. förstår verkligen folden även om det är väldigt tunt. storleken på blindsen kan väl ha påverkat heros spel men det påverkar även nebuchads. han splashar liksom inte alls lika mycket på 50/100 6manna som tre-fyrmanna och hu eller på lägre nivåer. frustrerande att folk postar utan att ha tänkt igenom ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jätteintressant hand. jag blir irriterad på alla som säger ställ utan att motivera. om ni verkligen tror att han alltid raisar nfd och aldrig spelar 87o till floppen (om han aldrig raisar nfd och alltid spelar 87o är det klar fold) motivera det då! visst han bluffar en del men storleken på raisen gör det faktiskt mindre troligt eftersom pfr verkar helt ointresserad samt att hero kommer folda nästan varje gång om det går bet-raise oavsett storlek. säg inte bara zomg set=ai som att det var nån jävla kukmätartävling. förstår verkligen folden även om det är väldigt tunt. storleken på blindsen kan väl ha påverkat heros spel men det påverkar även nebuchads. han splashar liksom inte alls lika mycket på 50/100 6manna som tre-fyrmanna och hu eller på lägre nivåer. frustrerande att folk postar utan att ha tänkt igenom ordentligt.

Jag tror folk säger ställa utan motivering är pga balansspel. Skulle tippa på att det inte är väsentligt huruvida fi faktiskt har en bättre hand här. Hjort kan säkert förklara varför då jag fortfarande är en medelmåtta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan väl enas om att fold är uteslutet?

 

Kan vi få till en trevägsall-in så får motståndarna ha vad fan som helst, bara dom inte har högre triss (eller tvåpar). Om någon har en färdig hand får detta gärna vara stege och den andra kombodrag eller färgdrag).

 

En minirejs är så sjukt spel, så det kanske är rätt melodi?

All-in är det naturliga.

Syn + bet på turn oavsett vad som kommer kan kanske, men inte troligt, få bort en stege om det färgar sig... En sådan utveckling skulle såklart vara succé.

 

Jag upprepar mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror folk säger ställa utan motivering är pga balansspel. Skulle tippa på att det inte är väsentligt huruvida fi faktiskt har en bättre hand här. Hjort kan säkert förklara varför då jag fortfarande är en medelmåtta :)

 

fattar vad du menar men det här är en skottning så balanseringen får stryka på foten för ev här (även om det absolut skulle kunna vara rakt av +ev att ställa här. problemet är att det beror liksom på lite fler faktorer än att VI HAR SET). att folk inte motiverar sig beror på att de vill vara macho laggisar fast de förstår inte så mycket av spelet så va ska de göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är intressant att ni tror att man kommer undan med att spela mer obalanserat mot bättre än sämre spelare.

 

Ja, inte bara ska vi skotta på högre nivå än vi är vana vid (dvs ge bort ev för att vi möter bättre spelare), vi ska dessutom spela medvetet dåligt och minska vårt EV ytterligare.

 

Då kan man ju fråga sig varför vi satte oss här över huvud taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

deorolls bet skriker ju inte styrka direkt, således behöver ju inte nebuchad ha så mycket för att slå om eftersom Hero antagligen bara kommer syna med väldigt starka händer vilket han sällan har.

 

så folda bottenset i denna sits är ju väldigt kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...