Gå till innehåll

NLT100 SH, TT möter all in på flopp


Recommended Posts

En av de första händerna på bordet. Har inte mött någon av Fi förut.

Jag o Fi2 har 100 i stack o Fi1 täcker oss. Fi3 har bara 10 i stack o verkar allmänt inte veta vad han gör på bordet.

 

Positioner:

Fi2 - BB

Fi 3 - UTG

Fi1 - CO

Hero - knapp

 

Hero :Th::Tc:

 

SB - 0.5$

Fi2 - 1$ (BB)

Fi3- Call 1$

Fi1- Raise 5$

Hero - Call 5$

SB - Fold

Fi2 - Call 5$

Fi3 - Call 5$

 

Pot: 20.50$

 

Flopp :5s::2s::5d:

 

Fi2 - Check

Fi3 - Check

Fi1 - Bet 11$

Hero - Raise 25$ (höjde nästan minimum för att kunna folda vid omslag, ville inte syna med tanke på handens sårbarhet.)

Fi2 - ALL IN 96.19$

Fi3 - Fold

Fi1 - Fold

Hero - ALL IN 71$

 

Pot: 223.50$

 

Mina frågor gäller dels raisen på flopp samt synen på all in.

Åsikt o motivering tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns det inte lite dumt att först motivera din minihöjjning med att du kan folda mot omslag och sen sedan syna hans omslag all in? Känns lite som att säga emot sig själv.. Fi2 visar ju väldig styrka med att ställa in Efter att Fi1 höjt, och du återhöjt. Där hade jag foldat iallfall. En femma är inte alls omöjlig.

// Rival

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken med minirejsen var att folda mot omslag fr originalhöjaren då han mycket väl kunde sitta på högre pocket.

 

Jag blev minst sagt förvånad när Fi2 slog om all in.

 

Jag satte honom inte på högre pocket då jag inte tror att han ville ta en multiway pot oop pre utan slagit om där med JJ+.

 

Så frågan var om han slog om med 555 lr t ex nötfärgsdraget, o försökte reppa 5a då han slog om fr BB.

 

Mot nötdraget måste jag syna, mot 555 är jag i princip död.

 

Kunde inte direkt komma på någon annan hand Fi kunde ha här, kanske kåken då.

 

Om man räknar in alla dessa händer har jag väl i princip potodds för en syn?

 

Med tanke på att alla möjliga Axs o kanske även Kxs (Qxs?)-kombinationer med kanske 56, 45, A5, 57, 58 samt 22 så bör jag väl ha potodds mot hans HD med tanke på vad redan ligger i potten?

 

Det var dessa tankar som rörde sig i huvet, några kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har han nötfärgdraget med 1 överkort är du lite favorit.

har han nötfärgdraget med 2 överkort är han lite favorit.

har han triss är du nästan död.

 

svårt beslut?

 

 

Med tanke på att det var 152,5 i potten o jag behövde syna 71 så hade jag pottodds på runt 30% lr 2 mot 1.

 

Så i skenet utav pottoddsen är frågan om jag inte hade equity mot hans HD bestående av en hel del färgkombinationer, men få kåk o triss kombinationer att syna.

 

Jag hade självfallet inte tiden att räkna ut det mitt i handen, o har inte mjukvaran (Pokerstove tror jag det är) att göra det, men tänkte om nån duktig teoretiker kan räkna ut om jag hade potoddsen mot HD.n.

 

Frågan är mest relevant för framtida bruk i liknande situationer o veta vilka potodds man behöver för ett överpar att syna en all in givet den HD jag satt honom på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det var 152,5 i potten o jag behövde syna 71 så hade jag pottodds på runt 30% lr 2 mot 1.

 

Så i skenet utav pottoddsen är frågan om jag inte hade equity mot hans HD bestående av en hel del färgkombinationer, men få kåk o triss kombinationer att syna.

 

Jag hade självfallet inte tiden att räkna ut det mitt i handen, o har inte mjukvaran (Pokerstove tror jag det är) att göra det, men tänkte om nån duktig teoretiker kan räkna ut om jag hade potoddsen mot HD.n.

 

Frågan är mest relevant för framtida bruk i liknande situationer o veta vilka potodds man behöver för ett överpar att syna en all in givet den HD jag satt honom på.

Tror mig känna att 5 or kåk förekommer för ofta för att syn ska vara rätt. Om han som ställde haft ss så synar han ofta på turn vilket gör att förhållandet mellan 5/drag förändras till 5ans förmån. Men det vore bra om någon satte upp en rimlig HD och räknade ut. Har inte tid det är ju inte svårt om man har kanske en timme over och pokerstove.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan trodde inte att någon skulle orka. Ser hyggligt vettig ut. En del extra färgdrag kan du kanske räkna in. Men tror att man behöver dividera in en ganska stor faktor i dragkombosarna pga linjen som valdes på turnen så kanske knappt 20% är rimligt att tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-bet preflop så blir handen mycket enklare att spela.

 

Det blir nog lättare, men vill gärna inte investera för mycket i medelhögt PP + CB på flopp när man kan komma undan billigare med syn pre och syn på CB och komma till turn o t o m river billigt.

 

Just det faktum att jag var i position påverkade beslutet starkt.

 

Sedan räknade jag väl inte med multipott direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...