Gå till innehåll

NLT SH - AJo mot maniac


Recommended Posts

Hej!

 

Satt på ett NL200 bord på B2B och stötte på en riktig galning. Han hade 65/53/7,5 i stats.

Han varierade sig att raisa mellan 2 och 4bb från alla positioner. Både jag och han hade 100bb i stacken.

 

The action:

 

Fi bettar 4 euro från UTG+1, Jag raisar till 16 med AhJc från BB. FI synar.

 

Floppen kommer upp: Ac6d8d

 

Hur bör jag spela den här floppen? Beta ut eller check syna? Floppen är ju rätt dragig, kan jag nånsin släppa mitt ess mot en sån här lirare om inga jobbiga kort kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Satt på ett NL200 bord på B2B och stötte på en riktig galning. Han hade 65/53/7,5 i stats.

Han varierade sig att raisa mellan 2 och 4bb från alla positioner. Både jag och han hade 100bb i stacken.

 

The action:

 

Fi bettar 4 euro från UTG+1, Jag raisar till 16 med AhJc från BB. FI synar.

 

Floppen kommer upp: Ac6d8d

 

Hur bör jag spela den här floppen? Beta ut eller check syna? Floppen är ju rätt dragig, kan jag nånsin släppa mitt ess mot en sån här lirare om inga jobbiga kort kommer?

 

 

namn på fi?

 

är han en bluffgbbe så låt honom bluffa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer synar han raisar med? Ganska vid HD då också antar jag?

Hur har han spelat postflop tidigare?

Jag hade haft svårt att släppa oavsett kort om inte två ruter kommer.

 

Tror han synar 3-bettar med en väldigt vid HD. Han synar nog med dom flesta essen, kungarna, alla par, dom flesta connectors osv.

Postflop har han överlag spelat aggressivt, gärna skjutit två gator tom. Han har ju över 7 i postflop aggression.

 

Funkar det att checksyna flop och sen cr/ai om han pottar turn och inget scare card kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror han synar 3-bettar med en väldigt vid HD. Han synar nog med dom flesta essen, kungarna, alla par, dom flesta connectors osv.

Postflop har han överlag spelat aggressivt, gärna skjutit två gator tom. Han har ju över 7 i postflop aggression.

 

Funkar det att checksyna flop och sen cr/ai om han pottar turn och inget scare card kommer?

Ungefär den linjen hade jag också valt mot denna fi. Hade definitivt varit beredd att stacka av här.

 

Edit: Finns nog inte många scare cards jag skulle vika för heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...