Gå till innehåll

Återigen varning för hackning


vBulletin

Recommended Posts

Återigen måste vi varna för msn-fishingförsök och andra kontokapningar.

 

Nordicbet polisanmälde för ett bra tag sedan ett antal personer kapning av konton och chipdumping. Samma personer förekommer i kundregistret på de flesta sajter, med kreditkortsbedrägerier och kapning av konton och liknande. Åklagarna gör ingenting, bara "väntar och rullar tummarna". Vi har fått reda på namnen på några av förövarna, men i och med att vi kommit över dessa på mer eller mindre felaktig väg har vi inte kunnat gå ut med vad vi vet.

 

Men, några användare har fått PM nu med "msn-polareförfrågan". I och med detta så kan vi lägga ut detta PM, så får ni tolka det bäst katten ni vill.

 

Tjena man , såg din hhs och jag tycker att du ska folda den. raisen såg ganska stark ut o.s.v så. har du msn? vilken sida lirar du på? du kan adda

mig på callemartinson@hotmail.com om du vill.

 

Enjoy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf. Han la ju till mig för ett tag sen. Tyckte han var misstänksam. Inte samma msn mail som pokermail dock. Han vet inte mina nicks även om han försökte ta reda på dem. Bör jag vara orolig för något och vidta några åtgärder?

 

han frågade dock direkt om han kunde låna 50$ av mig på UB och jag anade ugglor i mossen o han fick såklart inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här forumet är alldeles för snällt. ta en titt på nwp och lägg er på den nivån istället, snälla.

 

Vi har lagt ut hans PM. Mer kan vi inte göra, jag åker inte ut med basebollsträ förrän han tömmer mitt konto.

 

Om någon annan hinner före mig, det ligger i ert ansvar. Åklagaren rullar i alla fall tummarna. Ring polisen och åklagarna, tycker jag. Låt dom få ett samtal om dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf. Han la ju till mig för ett tag sen. Tyckte han var misstänksam. Inte samma msn mail som pokermail dock. Han vet inte mina nicks även om han försökte ta reda på dem. Bör jag vara orolig för något och vidta några åtgärder?

 

han frågade dock direkt om han kunde låna 50$ av mig på UB och jag anade ugglor i mossen o han fick såklart inte.

 

Jag tycker du genast skall ta bort han från din msn, och se till att även radera och banna honom från din msn!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är förmodligen ingen här som förespråkar ren olaglighet. Däremot tror jag att en del personer menar att man i brist på fungerande lagar och förhållningssätt i sådana frågor, måste agera själv; efter eget sunt förnuft. "Att agera själv" behöver inte nödvändigtvis innebära att man handgripligen ger sig på någon. Hur det nu än må vara med den saken, står det för mig helt klart att sånt här jävla bus måste bekämpas på ett eller annat sätt. Vad fan är det för människor som inte gör annat med sin tid än planerar hur man ska stjäla andras pengar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är förmodligen ingen här som förespråkar ren olaglighet. Däremot tror jag att en del personer menar att man i brist på fungerande lagar och förhållningssätt i sådana frågor, måste agera själv; efter eget sunt förnuft. "Att agera själv" behöver inte nödvändigtvis innebära att man handgripligen ger sig på någon. Hur det nu än må vara med den saken, står det för mig helt klart att sånt här jävla bus måste bekämpas på ett eller annat sätt. Vad fan är det för människor som inte gör annat med sin tid än planerar hur man ska stjäla andras pengar!

 

Jag håller helt och fullt med dig där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta de lilla lugna med att beskylla nån bara pga msn o googling... den adressen kan vara kapad med. dvs nån annan som kontrollerar den.

 

Namnet stämmer överens med det som finns i polisutredningen sedan tidigare, och i sajternas "problemregister". Annars hade pokerforurum uppenbarligen inte valt att publicera PMet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta de lilla lugna med att beskylla nån bara pga msn o googling... den adressen kan vara kapad med. dvs nån annan som kontrollerar den.

 

Jag var även i kontakt med killen i fråga för lite mer än ett år sen för att han försökte hacka mitt konto. Tyvärr verkar ju mitt försök att få han på bättre tankar varit förgäves. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 8 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...