Gå till innehåll

Gaffelns tar paus (på riktigt den här gången) på obestämd tid


gaffeln

Recommended Posts

Hej,

Efter att jag förlorade stora delar av min rulle för andra gången lessenade jag och cashade ut allt förutom min 500kr på SvS. Bygger nu en ny rulle därifrån. Både mha PLO och NLT

 

Personlig info: 18 år, snygg, singel och trevlig. Pma om date

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 143
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Månadens första session. Spelade i en timme och lyckades till slut hamna break even med den vanliga klonken så folda alla när jag hade något :roll:

 

Prövade att lira lite HU vilket var riktigt skoj! Blir kanske lite mera sånt.

 

Rulle: $558

 

EDIT: Bah, hade gjort en fin film med PLO spel så jag kunde få hjälp men allt mitt ljud försvann. Videos kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow inte dåligt 1 dollar plus ;-)

näe skämt o sido bättre vinna lite än o förlora mycket

iofs avundsjuk ändå jag ligger 40 back tjihoo pga att jag spelade riktigt dåligt.

 

omaha är ju riktigt lömskt oftast går man med på skithänder, tror expressen har tagit upp omaha i sin pokerskola om jag inte minns helt fel hon gick igenom vilka starthänder som var bra, dvs inte 2222 :lol:

 

lova att inte dumförklara mig nu nästan eller mycket pinsamt som jag ska skriva nu.

Allra första gången jag spelade omaha så läste jag inte på om spelet mitt pucko, trodde jag hade färg, stegar etc hela tiden. då jag räknade alla mina kort, mina 100 kr rök rätt fort. hur kan man vara så korkad o spela ett spel som man inte har ngn aning om hur man spelar läste på direkt om det efteråt. detta var min pinsamma hemlighet inom poker dvs inte hemlighet längre, skyller på nybörja tabbe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow inte dåligt 1 dollar plus ;-)

näe skämt o sido bättre vinna lite än o förlora mycket

iofs avundsjuk ändå jag ligger 40 back tjihoo pga att jag spelade riktigt dåligt.

 

omaha är ju riktigt lömskt oftast går man med på skithänder, tror expressen har tagit upp omaha i sin pokerskola om jag inte minns helt fel hon gick igenom vilka starthänder som var bra, dvs inte 2222 :lol:

 

lova att inte dumförklara mig nu nästan eller mycket pinsamt som jag ska skriva nu.

Allra första gången jag spelade omaha så läste jag inte på om spelet mitt pucko, trodde jag hade färg, stegar etc hela tiden. då jag räknade alla mina kort, mina 100 kr rök rätt fort. hur kan man vara så korkad o spela ett spel som man inte har ngn aning om hur man spelar läste på direkt om det efteråt. detta var min pinsamma hemlighet inom poker dvs inte hemlighet längre, skyller på nybörja tabbe.

 

 

Tror inte du är den första:

 

Efter en kvällssession: -14

Bankrulle: 545

 

Fan inget stämmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karin är dock inte helt rätt person att lära ut Omaha, hon är bäst på NLT turneringar, hon har dock rätt i att man ska spela väldigt tight och bara bra starthänder när man e ny på PLO.

 

Ju bättre du blir desto sämre händer kan du spela.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karin är dock inte helt rätt person att lära ut Omaha, hon är bäst på NLT turneringar, hon har dock rätt i att man ska spela väldigt tight och bara bra starthänder när man e ny på PLO.

 

Ju bättre du blir desto sämre händer kan du spela.:-)

 

Jag har lite problem att värdera min starthänder i omaha. Framförallt vilka man ska höja. Jag brukar höja de händer där alla fyra är i följd vilket är standard men jag vet inte riktigt jag ska slå om med osv. Kan du bjuda lite på tips?

 

LImpar stora par och synar visa raises för set värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, +26.54

 

BR: $571.54

Förlorade en del på PLOn, missade wraps och så vidare. Helt bissart, inte ett drag gick in.

 

EDIT2: Tog en NLT session till, tog hem 2-3 inköp på nl 10. Så plus en del för dagen. Inga direkt knepiga händer tog hem stora potterna med AA all in pf och set all in på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och folda händer i en timme på 3 bord :-/

Fick KK trebetade och fick syn av A-10 som klonkar sitt ess.

 

ja KK o dem de är ju de händer man förlorar mest på tyvärr. hade aa en gång, höjde rejält innan floppen fick syn av en som hade :Kh::3s: på floppen kommer en :Kd: o andra ofarliga kort, jag betar på o han synar glatt. på rivern kom 3 of Diamonds som tur var checkade jag rivern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. PLO (om någon veteran skulle titta förbi) om man floppar ett wrap around och brädet saknar färgdrag. Hur hårt ska man spela det? Hur många outs har man egentligen? Framförallt: ifall draget missar på turn, hur hårt ska man spela det på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. PLO (om någon veteran skulle titta förbi) om man floppar ett wrap around och brädet saknar färgdrag. Hur hårt ska man spela det? Hur många outs har man egentligen? Framförallt: ifall draget missar på turn, hur hårt ska man spela det på turn?

 

Säg brädan ligger 75K du har 6849, potta flop får du syn och turn är Q eller en blank då, fortsätta då att potta, du har ju i teorin 15 outs+ sen kanske nån blockar,, men potta flop och ställ om nån pottar om , det är en sjukt stark draghand om det inte ligger färgdrag ute.. DEGEN SKALL IN..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-19 idag

 

BR: $552.24

 

Avgörande handen:

Jag plockar upp AQo (esset i klöver) smäller upp till 4bb, en syn

Floppen kommer:Qxx två klöver,pangar på rätt rejält har ju backdoornötfärg.

Turn en klöver till, säker på att han har satt färgen nu. Jag synar ner bara

River Blank är potcommitad och pushar med mina sista buckaronies, han hade färgen.

 

Kanske borde vikt på turn, men hade sista klövern kommit hade jag fått bra betalt.

 

EDIT: Idiot som jag är bestämmer jag mig för en liten session till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$7.7 (54kr)

 

Rulle: $550

 

Dagens HH, inte allt för komplicerad:

Luktar litet set i denna hand, men eftersom det är SvS kan han ha vad somhelst. Värdebettar vi två paret eller ger vi upp?

 

***** Hand 302797280 *****

0.50/1.00 Omaha (PL) - Monday, April 23, 2007 4:06:36 PM

Adam 10 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: soljon (49.02)

Plats 2: MREXUDE (19.00)

Plats 3: curt (86.15)

Plats 4: poker_666 (19.50)

Plats 5: Naqual (130.35)

Plats 6: Per18 (76.80)

Plats 7: snoddas77 (107.03)

Plats 8: llPutt3ll (81.00)

Plats 9: flickfavvo (267.20)

Plats 10: pimpa (51.00)

Per18 lägg LM 0.50

snoddas77 lägg SM 1.00

** Giv **

soljon [N/A, N/A, N/A, N/A]

MREXUDE [N/A, N/A, N/A, N/A]

curt [N/A, N/A, N/A, N/A]

poker_666 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Naqual [N/A, N/A, N/A, N/A]

Per18 [5r, Ks, 10h, 4h]

snoddas77 [N/A, N/A, N/A, N/A]

llPutt3ll [N/A, N/A, N/A, N/A]

flickfavvo [N/A, N/A, N/A, N/A]

pimpa [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

llPutt3ll Passa

flickfavvo Syna 1.00

pimpa Syna 1.00

soljon Lägg

MREXUDE Syna 1.00

curt Syna 1.00

poker_666 Passa

Naqual Syna 1.00

Per18 Syna 1.00

snoddas77 Passa

*** Flop(Board): *** : [Kk, 4s, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

Per18 Satsa 4.00

snoddas77 Lägg

llPutt3ll Lägg

flickfavvo Lägg

pimpa Syna 4.00

MREXUDE Lägg

curt Lägg

poker_666 Lägg

Naqual Lägg

*** Turn(Board): *** : [Kk, 4s, 7r, 10k]

*** Bet Runda 3 ***

Per18 Satsa 9.00

pimpa Syna 9.00

*** River(Board): *** : [Kk, 4s, 7r, 10k, Ds]

*** Bet Runda 4 ***

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...