Gå till innehåll

practical jokes på kompisar


Appel

Recommended Posts

Fick iden efter att ha läst tråden här i off topic ""Hur lär man sig se nervös ut?"".

 

Vad har ni andra gjort för BRA små elakheter mot era nära kompisar?

 

Själv bad jag min flickvän att skriva ett "grattis på fars-dag"-kort till min närmaste kompis, med underskriften:

Du kan väl höra av dig någon gång här framåt /Anna.

 

Synd bara att jag inte kunde hålla mig längre än cirka 30sekunder när han ringde upp mig samma dag han fått brevet :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det räknas, men...

 

Jag ryckte in i lumpen tillsammans med en av mina bästa vänner. Dock så var ju lumpen inte riktigt genomförbar för mig så jag begärde att få träffa en läkare som skickade hem mig efter bara en dag. När jag kom från läkaren och skulle åka hem så var alla andra ute och marscherade eller något, så jag satte en lapp på kompisens skåp. "Det här var inget kul. Jag sticker." Dagen efter fick jag veta att han hade ringt runt och sagt till flera stycken att jag hade klättrat över stängslet och bara stuckit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ifrån den högre skolan, som en konsult som jobbade med mig gjorde mot sina medarbetare.

 

1) Norpa en kopia av aftonbladets webbutgåva.

2) Modifiera valfria artiklar så att den utmålar skämtaren som kriminell.

3) Lägg den modifierade versionen på företagets webbsida.

4) Hacka medarbetarnas host-fil så att http://www.aftonbladet.se riktas om till den hackade versionen.

5) Gå hem för kvällen och var beredd på oroliga samtal nästa morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det räknas, men...

 

Jag ryckte in i lumpen tillsammans med en av mina bästa vänner. Dock så var ju lumpen inte riktigt genomförbar för mig så jag begärde att få träffa en läkare som skickade hem mig efter bara en dag. När jag kom från läkaren och skulle åka hem så var alla andra ute och marscherade eller något, så jag satte en lapp på kompisens skåp. "Det här var inget kul. Jag sticker." Dagen efter fick jag veta att han hade ringt runt och sagt till flera stycken att jag hade klättrat över stängslet och bara stuckit.

 

Hahahah. My kind of joke. LOL :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uj, var många practical jokes som utfördes inom mina kompiskretsar när jag var yngre. De flesta var riktigt råa o elaka och de har jag ingen lust att posta här då många än idag är ovetandes om hur det gick till o vem som låg bakom.:twisted:

 

Nån lite snällare kan jag bjuda på iaf.

 

Bodde med en kompis för typ 10 år sen. Efter en blöt kväll på krogen råkade polarn hamna i fyllecell och standard är då att man en vecka senare får ett brev från polisen om omhändertagandet. Jag kom hem före honom dagen brevet damp ner i lådan, så jag gömde undan det. Dagen efter tog jag med det till jobbet, öppnade det över en kokande kastrull vatten, scannade det, gjorde lite egna ändringar och stängde det igen. Så när polarn öppnade och läste det hade han ett saftigt bötesbelopp att betala och även fått sitt körkort(som han behövde i jobbet) indraget. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån köpt en ny bil eller liknande, gör ett förfalskat brev med tillverkarens logga osv, skriv att det är återkallning på bilen och att det tyvärr kommer att kosta 27000kr pga oförutsedda tillverkningsfel av en tredjepartstillverkare. Kan spinna vidare hur långt som helst på sådana brev =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på krogen en gång och var redlöst full. Var såpass full att jag spydde i trappan som gick mot toan. Då kommer en kille och säger tilll mig att jag nog borde gå till vakten och säga att jag spydde och sen traska hem.

 

Jag gick till vakten och sa att han spydde på trappen och borde gå hem. Det fick han också göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på krogen en gång och var redlöst full. Var såpass full att jag spydde i trappan som gick mot toan. Då kommer en kille och säger tilll mig att jag nog borde gå till vakten och säga att jag spydde och sen traska hem.

 

Jag gick till vakten och sa att han spydde på trappen och borde gå hem. Det fick han också göra.

 

 

Lmao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag älskar Practical jokes :D

 

En klassiker är ju att beställa hem gayporr hem till polarn med familj.

En variant på det temat är att skicka gay-vykort från hårde bengt i bergsala och önska lycka till och vi ses igen. En annan är att samla på sig all reklam under ett år eller så och dumpa allting i brevinkastet till polarn som vart borta en vecka eller så. överlag att beställa hem grejer i deras namn som dom får svårt att bli av med tycker jag är svinkul, allt som gör livet allmänt jävligt för folk skänker mig glädje:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hände mig!

 

Kommer hem en helt vanlig dag, går igenom posten och ser att man har fått ett paket att hämta ut (inte en aning om vem de är ifrån eller vad det är). Så, man tar med sig en kompis och traskar ner till tobaksaffären och lämnar fram lappen. Killen tittar på lappen och går sedan in i rummet bakom och efter ett tag kommer han fram med en stor brun kartong, han vänder sig om går iväg, sekunder senare kommer han tillbaka med ännu en stor brun kartong. Börjar tänkte för migsjälv vad sjutton detta kan vara för något. Det visar sig att en kompis till mig beställt hem nästan varenda årsredovisning man kunde beställa till mig.

 

Och eftersom man inte bara kan lämna skiten där så tar vi med det till närmaste sopnedkast och tömmer kartongerna! (kan säga att det närmaste var där man kastade plastkassarna efter att ha pantat burkar utanför en mataffär)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på krogen en gång och var redlöst full. Var såpass full att jag spydde i trappan som gick mot toan. Då kommer en kille och säger tilll mig att jag nog borde gå till vakten och säga att jag spydde och sen traska hem.

 

Jag gick till vakten och sa att han spydde på trappen och borde gå hem. Det fick han också göra.

 

Iskall sinnesnärvaro under hård press.

 

Detta hände mig!

 

Tråkiga och medelmåttiga practical jokes undanbedes vänligt men bestämt i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på krogen en gång och var redlöst full. Var såpass full att jag spydde i trappan som gick mot toan. Då kommer en kille och säger tilll mig att jag nog borde gå till vakten och säga att jag spydde och sen traska hem.

 

Jag gick till vakten och sa att han spydde på trappen och borde gå hem. Det fick han också göra.

 

Så det var du! dagdasafdafdsagafds :evil: :evil: :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en utmärkt bok i ämnet practical jokes. Den heter "Busen Bengts bästa bus" och är författad av en herre som heter Bengt Sändh. I denna bok går som sagt att läsa en hel del om denna typ av humor. Jag har själv provat ett flertal av skämten som beskrivs i boken och kan i stort sett garantera många sköna garv om buset går hem.:mrgreen:

 

Lycka till!

 

//Batteristen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en utmärkt bok i ämnet practical jokes. Den heter "Busen Bengts bästa bus" och är författad av en herre som heter Bengt Sändh. I denna bok går som sagt att läsa en hel del om denna typ av humor. Jag har själv provat ett flertal av skämten som beskrivs i boken och kan i stort sett garantera många sköna garv om buset går hem.:mrgreen:

 

Lycka till!

 

//Batteristen

 

 

Info om vart man kan få tag på boken? Orkar inte leta själv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kompis till mig ringde och sa att han låg skitbra till på en tävling som han hade mailat en länk till mig på.. Vi låg på 2:a plats och vann man så fick man ett jetplan med plats för sina 100 närmsta vänner.

 

Jag kollade på länken och det var ett sätt för företaget att samla in mail-adresser till sin kunddatabas.

 

Vilket skit tänkte jag och mailade till min kompis efter några dagar där mailet såg ut att komma ifrån den sidan som tävlingen var på.

 

Han svalde allt med hull och hår och trodde han vunnit jetplanet.

Han ringde mig asglad och sjung ut att vi hade plockat hem högsta vinsten.

Jag spelade med en stund men kunde inte hålla mig till slut.

 

Han blev helt tyst.... "säg att det inte är sant, säg att det inte är sant"

 

Då hade han ringt sina föräldrar, ett par andra kompisar, sin flickvän som hade berättat för hela sitt jobb (som sommrjobbare). Hon fick sen gå och berätta att de inte hade vunnit. Pinsamt är bara förnamnet.

 

Han säger att han ska ge igen.

Det var 6 år sen eller nåt.:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...