Gå till innehåll

Läge för push med ATC?


Recommended Posts

***** Hand 298804975 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 18 april 2007 23:19:02

Gers (Vanlig /Turnering )

Plats 4: Forjak (550.00)

Plats 5: Snurren (2850.00)

Plats 8: mr jack (1920.00)

Plats 9: Gestapo (2335.00)

Plats 10: Häckla (2345.00)

Häckla lägg LM 50.00

Forjak lägg SM 100.00

** Giv **

Forjak :9h::8s:

*** Bet Runda 1 ***

Snurren Lägg

mr jack Lägg

Gestapo Höj till 300.00

Häckla Syna 300.00

Forjak?

 

Potten är på 700 och jag har 4,5 BB på semibubblan.

Pushar jag så antar jag att jag får syn av båda. Har ingen read på någon av dem.

Vilket är mest värt i detta läge

1, Trippla upp?

2, Vara först in i nästa hand jag väljer att spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 298804975 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 18 april 2007 23:19:02

Gers (Vanlig /Turnering )

Plats 4: Forjak (550.00)

Plats 5: Snurren (2850.00)

Plats 8: mr jack (1920.00)

Plats 9: Gestapo (2335.00)

Plats 10: Häckla (2345.00)

Häckla lägg LM 50.00

Forjak lägg SM 100.00

** Giv **

Forjak :9h::8s:

*** Bet Runda 1 ***

Snurren Lägg

mr jack Lägg

Gestapo Höj till 300.00

Häckla Syna 300.00

Forjak?

 

Potten är på 700 och jag har 4,5 BB på semibubblan.

Pushar jag så antar jag att jag får syn av båda. Har ingen read på någon av dem.

Vilket är mest värt i detta läge

1, Chansen att trippla upp?

2, Vara först in i nästa hand jag väljer att spela?

 

 

FYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hade lagt och pushat ATC först in i ett bättre läge. Som du sa i nästa hand om de foldas fram till oss eller högst 1 limpare.

 

mmm, problemet som jag ser det är att vi inte har någon eller väldigt liten FE med tanke på övriga stackar, vilket gör att vi måste vänta på en någorlunda vettig hand. Om inte någon av de två involverade FI blir short i denna hand förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

Fast jag trodde du var äldre än 20.

 

hur gammal trodde du att ja var? :P

 

-OT: de som talar för att göra ett move med 89o är att man har större chans för 2 levande kort än typ K5 eller liknande. Så SC (eller bara connectors) och låga par e ju idealiskt i detta läget. Ax Kx kan ju lätt bli dominerade, vilket såklart låga par också kan bli, men så pessimistisk kan man inte va :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur gammal trodde du att ja var? :P

 

-OT: de som talar för att göra ett move med 89o är att man har större chans för 2 levande kort än typ K5 eller liknande. Så SC (eller bara connectors) och låga par e ju idealiskt i detta läget. Ax Kx kan ju lätt bli dominerade, vilket såklart låga par också kan bli, men så pessimistisk kan man inte va :P

 

OT:

Ungefär som mig, 30-35. Ta det som en komplimang, jag tycker du skriver och uttrycker dig ett bra sätt. Själv skriver jag som en 18 åring vilket jag tydligen ser ut som också, senaste två gångerna på systemet har jag fått visa leg. Jag fick till och med visa leg när jag skulle köpa snus för ett tag sen:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle du inte ha nån FE med 4,5bb?

 

Jag tycker det verkar kasst att pusha med en dålig hand med två garanterade syner.

 

Hmm, du kanske har rätt, jag har nog viss FE.

Jag försöker hitta sätt att inte sitta och blinda bort mig samt att måste det vara $EV+ att pusha ATC i situationer där man inte är först in.

Myssion skrev någon gång att man ska jmfra sin egen stack med potten och att det fanns vissa omständigheter där han var beredd att pusha ATC i en flervägspott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT:

Ungefär som mig, 30-35. Ta det som en komplimang, jag tycker du skriver och uttrycker dig ett bra sätt. Själv skriver jag som en 18 åring vilket jag tydligen ser ut som också, senaste två gångerna på systemet har jag fått visa leg. Jag fick till och med visa leg när jag skulle köpa snus för ett tag sen:lol:

 

jo ja förstod att ja uppfattades som äldre för att ja hade ett bra språk, de tackar ja för! =)

 

-haha ta de som en komplimang ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det Myssion skrev och jag kom ihåg det lite fel.

Ja, Det väsentliga är ju inte hur stor din stack är i förhållande till blindsen, utan hur stor den är i förhållande till just potten. Det förstnämnda är ett jättebra riktvärde i de flesta fall, men när det är ante i spel och/eller man sitter i blindsen blir det lite annorlunda. Om det inte hade varit ante och vi hade suttit först in i SB, så hade potten varit 300, men nu är det i stället 525. Anledningen till att 10xbb är standardriktmärket för att pusha är att en mindre höjning i princip gör det fel att vika mot en push, och då kan man lika gärna pusha själv för att maximera FE. När potten är lite större, som här, så ökar den tröskeln där det kommer att vara korrekt att syna en push med any two efter att ha höjt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle du inte ha nån FE med 4,5bb?

 

Jag tycker det verkar kasst att pusha med en dålig hand med två garanterade syner.

 

Vi kan inte räkna med att knappen synar 10 ggr av 10. Höjningen till 3BB kan lika gärna varit ett stöldförsök, men att SB kommer syna vad vi än stoppar in i potten in är ganska väldigt säkert.

Imho så tjänar vi på att vänta tills vi kan pusha först in i potten med atc.

 

Vänta två händer tills du är på knappen, hoppas på att du är först in och pusha mot snurrens 2k stack, där bör du hitta mycket mera FE än i den här handen.

 

Samtidigt börjar situationen blir ganska sur för din del och möjligheten till trippling är ju lockande. Problemet är att 89o känns aningen klen i sammanhanget, speciellt mot SB's val att försvara sin blind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT:

Ungefär som mig, 30-35. Ta det som en komplimang, jag tycker du skriver och uttrycker dig ett bra sätt. Själv skriver jag som en 18 åring vilket jag tydligen ser ut som också, senaste två gångerna på systemet har jag fått visa leg. Jag fick till och med visa leg när jag skulle köpa snus för ett tag sen:lol:

Hur många i 30-35-årsåldern använder Lunarstorm-svenska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...