Gå till innehåll

Hur lär man sig se nervös ut?


AbuseYourDNA

Recommended Posts

Jag ska skämta lite med en bekant imorgon och en del av skämtet är att jag ska se riktigt nervös ut. De saker jag kommer på är att stamma och att rodna. Jag har även funderat på att småskaka lite men det känns som det är överdrivet och kommer att det då kommer framgå att jag spelar, vilket det helst inte ska göra. Har någon fler småsaker man kan göra för att verka nervös?

 

Sist men inte minst. Har någon något bra sätt på hur jag kan träna bäst på att stamma+rodna till imorgon? Hur lär man sig bäst stamma trovärdigt, genom att titta på och härma ett klipp där någon stammar äkta?

Rodnandet har jag stora problem med. Jag trodde att det skulle räcka med att tänka på någon pinsamt men det fungerar inte eftersom jag redan är inställd på att rodna och det motverkar effekten.

 

Ideer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beror lite på hur observant han är, tänker han i flera nivåer så andas ut låångsamt så det ser ut som du försöker dölja hur nervös du är. prata med extra basröst också. kallas ducksyndrome är något erfarna streetfighters gör när en situation håller på att eskalera.

 

 

 

övrigt kan man ju skeela lite och röra nacken istället för ögonen så det ser ut som man fått tunnelseende vilket ofta händer om man får en rejäl adrenalindump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen mer än jag som vill veta vad OP ska göra med sin intet ont anande kompis?

 

Tänkte precis skriva samma sak!

Har visioner om skämt som involverar ämnen som stora summor förlorade pengar, graviditet eller dra en rövarhistoria vad kompisen gjorde kvällen innan , vilket han självklart själv inte kommer ihåg pga överförfriskning. Alla ihop kombinerade vore guld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ju misslyckas eftersom jag inte är en jättebra skådespelare och kompisen är en väldigt nära kompis som antagligen kommer upptäcka att jag skämtar. Men skämtet jag ska dra är lätt att bygga vidare på och ges det möjlighet lovar jag att försöka med något/några av tipsen gaffeln gav mig.

 

Återkommer med en upplösning, endast ifall det fick ett lyckat utfall:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överdriv inte bara! Känner han dig väl så kommer han märka att något är fel väldigt tidigt. Så om du bara andas mycket snabbare och sväljer lite oftare så kommer han märka det. Börjar du stamma kan jag lova att du är busted. Finns en anledning att bara vissa får en Oscar! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...