Gå till innehåll

Utveckling av våra onsdagsturneringar - ge förslag!


ParadiseOscar

Recommended Posts

Som många vet spelar vi varje onsdag en no limit hold 'em-turnering där Sportingbet dubblar alla vinster och dessutom delar ut ett roligt bonuspris till vinnaren. Dessa turneringars deltagarantal har varierat och på sistone dessvärre också dalat. Det har vi tänkt ändra på! :-D

 

Vår tanke är att införa en månadsranking med priser (kontanter eller kul prylar, vad säger ni?) till de som placerat sig bäst när perioden summeras. Exakt hur rankingen ska läggas upp och poängen fördelas är inte bestämt och ni får gärna komma med förslag.

 

Är $10+1 en lagom buy-in eller ska vi höja till $20+2? Kanske ska vi istället sänka till $5+0.5?

 

Välkomna med idéer - turneringen är till för er!

 

Mvh

SportingbetOscar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starttid: 20.00-20.30

Inköp: $10-20

Startstack: Större än idag

Blindsperioder: 12-15min

 

Priser för ranking: $-priser är alltid bra, men har ni inköp till "större" turneringar funkar det för mig. Alternativet är ju "roliga" saker som man kan vinna. T.ex nån plattskärm, iPod, eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rankingsystem är väl det som jag tror lockar mest. Allt handlar inte om $$.

 

Kan ju försöka muta admins på forumet så de promotar turneringen lite mer. En "glass" för varje extra 5 spelare som är med..:)

 

När det gäller storleken på inköp, så tycker jag personligen att den kan höjas lite men inte mycket. typ till $15+1.

 

Man kan ju variera med en månadsturnering på $40. Som man dessutom kan vinna inköp till i veckoturneringen. Själv är jag snål men andra kanske uppskattar den mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag har sagt tidigare så anser jag att insatsen höjas för att få fler spelare!

Tror att flertalet här på PF.nu inte tycker det ligger något värde i att spela en turre för $10.(Men jag älskar hatet i denna turre-chat:-D )

Vet inte riktigt vad som skulle passa bäst för majoriteten, men kanske $30-$50 skulle vara en lagom insats.

Är väl bara att lägga upp en röstning med alternativen:$10, $20, $30, $50, $100

Skulle det innebära en ny högre insats ser man väl på någon månad om det drar med sig mer folk, men skulle det röstas $10 som nu, så får man väl inse att inte fler än 10-20 personer per vecka är intresserade att spela en turre med 100% övervärde för $10!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker en bra grej vore varierande insatts så att de passar alla. Jag kör gärna högre men jag vet att alla kanske inte vill det. Man kan t.ex ha 10-20 inköp och sen en med 40-50 en gång per månad som ger lite mer rankingpoäng?

 

Det kan kanske vara en god idé. Ett standardinköp på $10-$20 och en månadsfinal för $50?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...