Gå till innehåll

försörja sig på poker - betala hyra


Jugge

Recommended Posts

Men lol, hala fram lädret o köp dig en lya :mrgreen:

 

//Matte

 

 

som kostar sådär 500k-1milj? kan ej ta lån eftersom jag inte har nån säker/fast inkomst och några kontanter med dem summorna har jag verkligen inte.

 

Antar att 2:a hand är lösningen. Men jag förstår ej varför en hyresvärd inte kan godta ekonomiska resurser? Tex att man visar sitt bankkonto och att man kan betala tex 12 mån framåt utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En lite intressant grej hände idag. Min sambo ringde till ett låneföretag och tänkte kolla lite om lån på hus. Vi går i husköparplaner, men med den stora nackdelen att jag slarvade till mig en betalningsanmärkning...

 

Hon fick uppge våra inkomster och sen frågade personen ifrån företaget ifall det fanns några extra inkomster. Tjejen sa mest på skoj att jag drog in extra pengar på pokern, fast det varierade ju ifrån månad till månad, så det var ju inget fast. Men tydligen var detta något som skulle hjälpa oss, och kunde vi bara visa upp några utbetalningar ifrån pokersidan till mitt konto så kunde detta räknas med och vi kunde få låna betydligt mer. Tydligen så hade "pokerpengar" tagits med i beräkningarna i tidigare huslån de givit.

 

låter kanske lite konstigt, men ja, detta var vad de sa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kravet vi får på oss är att hyresgästen ska skaffa en borgenär som har ok inkomst och ordnad ekonomi. Tanken är väl att om man inte ens har en släkting eller vän som litar på hyresgästen och kan gå i borgen, varför ska då hyresvärden göra det?

 

borgensman?

 

Annars är det väl bara att be nån polare eller förälder att ställa upp som borgenär.

 

borgensman?

 

Har förövrigt fått för mig att borgenärer inte är värda mkt idag - åtminstonde inte om man ska tro banken. Jag försökte få igenom ett modell större lån med borgenär som def. var känd av banken (och god för pengarna) men fick till svar att man gör inte så annat än i extrem fall - och en "sportbil" var visst inte motivering nog ;)

 

borgensmän?

 

Jimbolito

Testat att fixa en borgenär?

 

borgensman?

 

Menar ni allvar allihopa? Särskilt du EAK som påstår dig jobba med det här på ett eller annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men oavsett om det i teorin finns sätt för att "säkra upp" hyran, varför skulle en hyresvärd göra sig det besväret ifall det finns andra som vill hyra lägenheten?

Bara för att det finns ett sätt (hur bökigt det nu må vara) så lär ju inte en hyresvärd hoppa högt av glädje. De är nog nöjd med att få göra allt på rutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eak, du råkar inte vara kvartersvärd för bostaden? :>

 

Nej, knappast. Jobbar på ett mindre företag i Umeå som håller på med fastigheter.

 

 

Menar ni allvar allihopa? Särskilt du EAK som påstår dig jobba med det här på ett eller annat sätt.

 

Ursäkta, fel ordval. Men om det var det enda fel jag hade i mitt inlägg så är jag rätt så nöjd. Oftast är det den juridiska knäckfrågan som det brukar finnas grund att diskutera. Jag brukar inte rättstava eller korrekturläsa mina inlägg innan jag postar, då jag anser att andemeningen framgår utan detta.

 

Jag jobbar med det jag påstår mig jobba med, men vokabulären från KEXen är inte färsk i minnet. Till vardags så kallar vi det i alla fall för att "borga" "någon som borgar". Jag tilltalar knappast folk som borgenären eller borgensman, det sysslar myndigheter/banker/jurister med. Jag använder istället "förnamn" eller "du", därav mitt grova haveri i ordvalet.

 

 

 

Pokershark.

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är sant men innebörden går knappast att misstolka så GET A LIFE FFS :evil:

 

Låt oss alla använda ett ord som betyder något helt annat och hoppas att folk förstår vad vi menar ändå. Låt oss se om du kan se vad jag menar med följande:

 

Hur mår du egentligen? Du verkar vara en rabiat jävel. Drick lite saft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
EAK du verkar ju ha bra koll på dettta, vet du om det är samma regler som gäller för bostadsrätter. Alltså att hyresvärden eller i detta fallet bostadsrättsföreningen kan neka en tillträde pga att man inte har nån fast inkomst?

 

Befinner mig i exakt samma situation. Har alldeles nyligen köpt en lägenhet men är under utredning, eller vad man skall kalla det. Måste först bli godkänd innan jag kan flytta in. Mäklaren sa dock att det inte skulle vara några problem, för OM jag nekas så kan min far gå i god för mig istället. Så det bör inte vara några som helst problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trumvirvel!

 

Försöker du provocera? Du är väl medveten om att det jag säger är sant. "Pokerproffs" är generellt White Trash, som har mage på att grina ut över att dom inte blir accepterade som hyresgäster utan fast inkomst. Var är denna värld på väg. Väck mig någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooooooh en ny stjärna är tänd

 

Om du referarar till mitt inlägg får du gärna citera som en normalt funtad forumit hade gjort. Jag tjänar grova pengar på mitt spelande, men för det ligger jag inte på sofflocket som vissa parasiter här inne gör. Jag arbetar och gör rätt för mig. Dom flesta sk. pokerproffsen betalar inte ens skatt och förväntar sig att få bli accepterad som hyresgäst utan inkomst. Mer White Trash än så blir det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du referarar till mitt inlägg får du gärna citera som en normalt funtad forumit hade gjort. Jag tjänar grova pengar på mitt spelande, men för det ligger jag inte på sofflocket som vissa parasiter här inne gör. Jag arbetar och gör rätt för mig. Dom flesta sk. pokerproffsen betalar inte ens skatt och förväntar sig att få bli accepterad som hyresgäst utan inkomst. Mer White Trash än så blir det inte.

 

Är du inte Klyk?

Nä,jag håller med dig....gud förbjude att en svensk har skattefri inkomst under en period i sitt liv...men se det positivt: Dom suger ut pengar från Frankrike,Italien o pumpar in i det svenska samhället o bidrar till ökad bnp..kronan stärks,liren sjunker så du kan åka på billig semester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...