Gå till innehåll

För dålig?


sovjet4ever

Recommended Posts

Är jag för dålig, eller kan jag ha oflyt, vilket det känns som? :S Har spelat 23k händer på nl50 och ligger 50 dollar minus, men plus sammanlagt tack vare bonus och rakeback. Men är det inte dåligt att vara minus i själva spelet? :(

 

Tja, visst kan man ha otur under långa perioder, men om man inte har plussat efter 23k händer så kanske man borde gå ned ett snäpp i nivå eller ta en ordentlig titt på sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ligger plus efter RB och detta resultat är representativt för dig så är du ju definitiosmässigt vinnande spelare, eftersom det betyder att du före avdrag för rake vinner mer än du förlorar. Iaf om vi antar att RB:en betalas ut på så vis att vinnaren av potten får RB:en (vilket iofs oftast inte är fallet, det skadar nog inte att anta det ändå).

 

Det betyder alltså att du isf är bättre än genomsnittsspelaren och skulle vinna om ni spelade utan rake.

 

När det gäller varians så är minus ett inköp rätt litet efter 23k händer, du kunde lika gärna ha slutat +1 eller -2 inköp. Går inte att säga mkt om huruvida du är svag vinnare eller svag förlorare. 23k händer är dessutom för lite för att säga särskilt mkt alls.

 

Om du dessutom tycker att det är roligt att spela och du inte har något emot att betala $50 för att spela 23k händer så är du ju absolut inte för dålig. Bara att köra på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dom uppmuntrande svaren! Torskade jättemycket en period med a,a och k,k mot trissar. Antar att jag spelade dåligt som inte folda flera av dom. Kanske är dags att läsa lite böcker, även om jag inte är säker på att det ger så mycket? Tycker mest att dom riktar sig till highstakes-spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är dags att läsa lite böcker, även om jag inte är säker på att det ger så mycket? Tycker mest att dom riktar sig till highstakes-spelare.

 

Njaa, det där har du nog fått om bakfoten... IMO är pokerböcker bäst lämpade för nybörjare/låglimitspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...