Gå till innehåll

NL 2,50/5 SvS, Floppar set på bökig bräda


Recommended Posts

Fi har raisat, och jag synar med T,T. Jag har viss read på Fi; han tillhör inte de sämsta på nivån, men är inte särskilt bra, dock rätt aggro.

 

***** Hand History for Game *****

$500 NL Texas Hold'em -

Table (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Zille ( $656.44 )

Seat 2: Pokerowe ( $854.75 )

Seat 3: Tai-Pan ( $853.5 )

Seat 4: MiGHTYMUZ ( $965.93 )

Seat 5: Mackan100 ( $709.4 )

Seat 6: RödBoll ( $1106.3 )

Seat 7: cton ( $169.4 )

Seat 8: Demon2Some ( $1003.27 )

Seat 9: HERO ( $483.8 )

Seat 10: Decamus84 ( $730.7 )

cton posts small blind [$2.5].

Demon2Some posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Th Tc ]

HERO calls [$5].

Decamus84 folds.

Zille calls [$5].

Pokerowe folds.

Tai-Pan raises [$20].

MiGHTYMUZ folds.

Mackan100 folds.

RödBoll folds.

Demon2Some folds.

HERO calls [$15].

Zille calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 3d, Ts, Kd ]

 

HERO checks.

Väljer att checka setet, p.g.a. Fi:s preflopraise - har ingen lust att beta rakt in i ett möjligt högre set. Troligen kommer Fi att beta något, intressant hur mycket.

 

Zille checks.

Tai-Pan bets [$30].

 

Raisen känns nödvändig, med det rätt magra betet.

HERO raises [$60].

 

Zille folds.

Tai-Pan raises [$60].

 

Jaså, reraise...kanske redan är ute ur leken. Nöjer mig med att syna, även om jag nog egentligen borde reraisat i min tur...men knepigt med den här aggrotypen, han kan mycket väl sitta med K,K, så att ställa här anser jag helt uteslutet.

HERO calls [$30].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

HERO checks.

Tai-Pan bets [$190].

 

Aj! Trist turnkort! Men Fi:s bet är under pott. Vad har han? K,K ä r ju möjligt, eller t.o.m. A,A. Hittar någon folden här? Eller är det instasyn som gäller? Eller ställa? Min markerstack är liten, men det beroende på att jag kör med shortstack-buyin på den här nivån på en 5-6 hundra från start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe sådär weaktight är ju inte ens jag o då är det illa:)Du har en stack med mindre än 100BB på floppen efter den raise och hans re-raise måste du bara ställa. Har han KK så visst, men då är det bara att köpa in med ett nytt Buy-in. Du måste lita på din image av honom också. Du sa att han vara aggro. Hade båda haft standard 200BB stackar på SS så hade man kunnat fundera på fold, men med mindre än 100BB i stacken anser jag att det bara är att ställa in allt. Du kan inte få en mycket bättre flop än det här.

 

Om jag får gissa på hur handen slutade så synade du turn, han gick all in på river, du synade och han vände upp KK?;-) // Rival

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att han inte är speciellt bra men aggro. Då ska du inte börja noja när han re raisar floppen menar jag. Att ställa är otänkbart enbart för att du vill maximera dina vinster här. Bra att du checkar turn men sen får du raisa honom allin här.

 

Hans HD är enligt mig vid och ett ologisk spel med toptwo eller tptk/ draw/bluff är mkt möjligt.

 

Om det hade varit en vektight typ så hade jag blivit lite orolig men ändå spelat likadant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där resonemanget om stackstorleken håller jag inte med om. Har jag "bara" en femhundring knappt i marker, är det fritt fram att ställa - men har jag närmare tusenlappen kan man överväga fold!?

 

Så en femhundring är nästan inget, men tusenlappen ska man vara rädd om!?

 

Alltså, som jag nämnde kör jag oftast med shortstack-buyin på 500 från start. Så om markerstacken ligger på 480, är det i sig inget argument för att ställa.

 

Jag återkommer senare med info om hur handen utvecklades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, det här var det vekaste spel/resonemang jag nånsin sett tror jag.

 

Koncentrera dig på att få in degen istället för att hitta vik nånstans så har du tätat en av dina klart största läckor och kan gå mot att bli en vinnande spelare.

 

Betta floppen, få in degen vid reraise.

 

Och ang. stackdjup, är du seriös med att det inte spelar någon roll hur många BB du har i stacken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man haft en del beats under någon vecka, kan det influera spelet negativt. Jag såg nog spöken lite överallt när jag spelade denna handen, men: hade jag ställt redan på floppen, hade Fi antagligen lagt sig, det verkar mest troligt när man ser den kommande spelutvecklingen. Då hade jag vunnit en mindre pott än vad jag nu gjorde.

 

Dessvärre synade jag bara turn. Någonstans hade jag en känsla av att Fi satt med A,K, men ställde tyvärr inte. Hade jag gjort det, så hade jag möjligen vunnit en 200 till. Sedan kom river, en rutertvåa. Jag checkade, liksom Fi- jag vann potten - vad Fi hade visades inte.:-)

 

Naturligtvis spelar det roll hur många BB man har i stacken, men jag menar inte att man kan ställa bara för att man har under 100 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer att checka setet, p.g.a. Fi:s preflopraise - har ingen lust att beta rakt in i ett möjligt högre set.

 

Vavava? Ska du checka där ska det verkligen inte vara av rädsla för att vara slagen.

 

Ärligt talat, inte för att vara otrevlig, men är du verkligen vinnande på NL500? Är du osäker kan du nog överväga att kliva ner något snäpp eller två. För din egen skull. Eller är det kronor det gäller? Står ju $ i HHn, blir lite förvirrad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att ställa. Förlorade två ggr igår med set mot set men det är ytterst få tillfällen du kan överväga vik/ inte raise med set. Om du checkar på river kommer han garanterat beta igen med AAA o KKK men kanske inte med AK och du kommer ju syna beten oavsett så det är bara att ställa och betala av de fåtal gånger du är utsettad. Sen säger du även att han är aggresiv och du är shortstackad så den här handen behöver ej diskuteras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, när du inte ens är djup så försöker jag dega in på floppen och/eller turn på nåt bra sätt när han visar styrka. Tai-Pan är inte vektight så kan behöver inte ha KK här. Om Demon2some eller ystad48 skulle göra samma spel här så skulle jag bli mörkrädd dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vavava? Ska du checka där ska det verkligen inte vara av rädsla för att vara slagen.

 

Ärligt talat, inte för att vara otrevlig, men är du verkligen vinnande på NL500? Är du osäker kan du nog överväga att kliva ner något snäpp eller två. För din egen skull. Eller är det kronor det gäller? Står ju $ i HHn, blir lite förvirrad.

 

Jag har inte spelat så mycket på denna nivå, men dock gått med vinst. Har bara en 20K händer ca., så vinstraten vill jag avvakta med. Trist med spydiga rekommendationer i stil med "kliv ner ett snäpp eller två"! På nivån under var motståndet så pass lätt, så jag gick upp i nivå. Det kan dock ta tid att känna sig bekväm på en högre nivå, speciellt med SvS' inköpsstruktur. På 2,50/5-nivån är ett fullt inköp 200 B, eller 1000 SEK. Har man fått några beats, där hela inköpet rykt de gångna dagarna, kan det garanterat påverka ens spel negativt. Men positivt; efter denna hand har turen vänt! And no more weak-tight! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, när du inte ens är djup så försöker jag dega in på floppen och/eller turn på nåt bra sätt när han visar styrka. Tai-Pan är inte vektight så kan behöver inte ha KK här. Om Demon2some eller ystad48 skulle göra samma spel här så skulle jag bli mörkrädd dock...

 

Visst, att dega in på turn hade väl varit det optimala, stackdjupet är ju ett argument i sig, ej att förglömma. Jag missade troligen 200 spänn, men inte hela världen! ystad48 är väl ganska vass, tror jag, och Demon2some också om jag inte missminner mig, var dock ett tag sedan jag såg honom vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte spelat så mycket på denna nivå, men dock gått med vinst. Har bara en 20K händer ca., så vinstraten vill jag avvakta med. Trist med spydiga rekommendationer i stil med "kliv ner ett snäpp eller två"! På nivån under var motståndet så pass lätt, så jag gick upp i nivå. Det kan dock ta tid att känna sig bekväm på en högre nivå, speciellt med SvS' inköpsstruktur. På 2,50/5-nivån är ett fullt inköp 200 B, eller 1000 SEK. Har man fått några beats, där hela inköpet rykt de gångna dagarna, kan det garanterat påverka ens spel negativt. Men positivt; efter denna hand har turen vänt! And no more weak-tight! :-)

 

Det var kronor alltså? Skumt att det stod dollar i HHn.

 

En fråga: om mitt inlägg var spydigt, hur rekommenderar man då någon att gå ner i spelnivå utan att vara spydig? Jag tycker ärligt talat jag var så ospydig det bara går. Och som sagt, jag trodde du spelade NL$500 eftersom det stod så i HHn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, att dega in på turn hade väl varit det optimala, stackdjupet är ju ett argument i sig, ej att förglömma. Jag missade troligen 200 spänn, men inte hela världen! ystad48 är väl ganska vass, tror jag, och Demon2some också om jag inte missminner mig, var dock ett tag sedan jag såg honom vid borden.

 

Ja dom är vassa om man inte har vett nog att hålla fingrarna borta när de börjar betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...