Gå till innehåll

Hur många BB/100 vinner ni ?


Edling

Recommended Posts

:mrgreen:

 

ok eftersom jag är noob så spelar jag MAX 1 bord i taget, ibland mindre ........8-)

 

så jag har alltså fattat rätt ?

 

Så man får lägga upp ett par bord samtidigt om man vill bli rik på poker .

 

Vill förtydliga att målet med mitt pokerspelande är att ha roligtoch slappna av vid datorn, inte specifikt att bli rik . Om jag nu skulle bli vinnande så är det bara en bonus, ser mig själv som en av alla donatorer :-P glad amatör lixom .

 

 

det är ju en lång grind innan man kan tjäna mycket pengar på det.

 

du har rätt inställning till skillnad från många fån som tror att det bara är att logga in och brja dra in storkovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 12.5 PTBB / 100 på NL50. Har dock bara knappt 10k händer. Hur stora växlar kan jag dra av det här?

Absolut inga alls.

 

När kan jag få en bra idé om var jag ligger BB/100 mässigt?

 

(Om vi låtsas att jag inte utvecklas, inte klättrar i nivå osv osv)

Egentligen aldrig, men om vi låtsas att även övriga parametrar (ffa rörande dina motståndare) är konstanta så börjar du väl få ett litet hum efter ett par hundra tusen händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut inga alls.

 

 

Egentligen aldrig, men om vi låtsas att även övriga parametrar (ffa rörande dina motståndare) är konstanta så börjar du väl få ett litet hum efter ett par hundra tusen händer.

 

ffs....... hoppas du är ironisk. hoppas. hoppas. hoppas. hoppas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har plussat 14BB/100h över de 25k händer som finns i min PT-databas. Jag lirar 2.5/5kr SHNL på SvS.

 

EDIT: Jag förutsätter givetvis att jag är en konstant vinnande spelare pga detta, oavsett vad massa ondskefulla besserwissers säger om att man måste spela en fjantiljon händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan ju få ett hyfsat konfidensintervall på sin winrate efter 5k händer.

 

på 50k händer kanske man har en konfidensintervall på typ +-5PTBB/100händer.

 

så ligger man på 15bb=7.5PTBB/100händer så är man troligvis vinnande, men om ens verkliga winrate är 2.5 eller 12.5 vet man ju inte. lägg lite priorie över vad som är vanlig winrate för andra vinnande spelare över enorma urval så kommer man sannolikt fram till att ens winrate mer sannolikt är ~5 än 7.5PTBB.

 

vet ni inte vad bayes theorem är så kan ju det vara en bra läsning innan ni spekulerar vidare. :P

 

 

obs siffrorna är tagna ur luften. är för onykter för att räkna ut dem :P

 

 

intressant exempel om hur man lätt kan tolka ett resultat fel:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bayes'_theorem#Example_.232:__Drug_testing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Har 12.5 PTBB / 100 på NL50. Har dock bara knappt 10k händer. Hur stora växlar kan jag dra av det här? När kan jag få en bra idé om var jag ligger BB/100 mässigt?

 

(Om vi låtsas att jag inte utvecklas, inte klättrar i nivå osv osv)

 

Absolut inga alls.

 

 

Egentligen aldrig, men om vi låtsas att även övriga parametrar (ffa rörande dina motståndare) är konstanta så börjar du väl få ett litet hum efter ett par hundra tusen händer.

 

Läste nyss följande på ett närbesläktat forum.

 

play around with the link below. Get your SD from the "more detail" button of "Session notes" on PT. Probably need more like 500k hands to get within 1bb/100 of your true winrate at 95% CI.

 

Pretty shocking.

 

http://www.castrovalva.com/~la/win.htm

Har själv inte testat, men jag tycker att det skribenten påstår verkar rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

På måndagar mellan 22.00 och 23.59 har jag 37 BB/100 medan jag på tisadagar backar 28 BB/100 under samma tid... Finns det något bra program på tisdagar som jag kan kolla på för att hålla mig borta från datorn? :roll:

 

Nog skämtat om det, jag såg en länk på forumet där någon simulerade typ 200k+ händer för att visa hur varians kunde gula dig med trots 35-40 inköp på aktuell nivå. Är det någon vänlig själ som är bättre än mig på att leta fram den?

 

Till OP: Jag har alldeles för lite händer från CG för att värdena skall vara rättvisande men det är ca 10 BB/100 på NL10, 12 BB/100 på NL20 och 14 BB/100 på NL50. Betyder det att jag ska hoppa upp till NL100?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog skämtat om det, jag såg en länk på forumet där någon simulerade typ 200k+ händer för att visa hur varians kunde gula dig med trots 35-40 inköp på aktuell nivå. Är det någon vänlig själ som är bättre än mig på att leta fram den?

Vet inget om progget, men det är inte alls omöjligt. Poängen är ju dock att gå ner i nivå då man inte har 30 inköp mera(om man har 30 som gräns...), inte stanna kvar o segas med sina sista inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inget om progget, men det är inte alls omöjligt. Poängen är ju dock att gå ner i nivå då man inte har 30 inköp mera(om man har 30 som gräns...), inte stanna kvar o segas med sina sista inköp.

 

Jag förstår det, skulle man inte gå ner i nivå efter att ha halverat bankrullen är det ju inte någon vidare bra Money Management har. Poängen var mest att visa hur stora swings man kan vänta sig beroende på spelstil (tight eller loose), FR kontra SH och över en större serie händer.

 

Jag ska leta vidare efter den länken som jag efterlyste och sluta med OT-inlägg i denna tråd nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...