Gå till innehåll

Går ej att höja


Denali

Recommended Posts

En situation som jag stött på flera gånger, åtminstone när jag spelat sng på Partypoker, är den att jag bara kan syna och inte höja en all-in från en shortstackad spelare när en annan spelare redan synat hans all-in höjning. Jag har på sista tiden mest spelat sng och kommer inte ihåg om jag varit med om liknande situationer i cashgames, men det är inte alls uteslutet.

 

Exempelvis kan det se ut på följande sätt i en sng: jag höjer preflop till 300 med KK, spelare A går all-in med 700, spelare B som har 1800 kvar synar och nu skulle jag, med 2500 kvar, gärna sätta press på spelare B, men jag kan i det här läget bara syna (fold-knappen finns också förstås). Nån som har vetskap eller teorier om varför det är så här och är detta specifikt för sng, turneringar överlag eller för vissa pokersiter eller är det rentav nån allmänt förekommande regel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exemplet o siffrorna drog jag ur huvudet och det kan hända att de situationer jag tänker på varit såna där spelare A haft så lite kvar att hans all-in inte motsvarat en minimihöjning. Det är ju ändå lite konstigt att det inte går att höja mera eftersom han ju ändå höjer och inte synar.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ser att en del av er är ute och cyklar i denna frågan, speciellt ni som pratar om en bugg. Många gör fel här även i livespel. okej så här är det: ingen höjning får vara lägre än en annan höjning, dvs (vi tar ett exempel med lätta siffror) Du har en stack på 10kr killen i mitten en stack på 6 kr och sista killen en stack på 9 kr, nu betar du 4kr killen i mitten går all-in (alltså 6kr) detta är ingen FULLSTÄNDIG höjning han hade behövt höjt till 8 kr för en fullständig höjning, sista killen synar 6 kr, NU kan alltså inte du höja IGEN för att DU var den senaste spelaren som gjorde en korrekt fullständig höjning och därför för inte DU höja IGEN. Det kallas regeln om ofullständiga höjningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att en del av er är ute och cyklar i denna frågan, speciellt ni som pratar om en bugg.

 

Nej, primabuggen är välkänd, tror det är du som misstolkar Sullas inlägg. Buggen som Sulla åsyftar gjorde att man kunde höja i dessa situationer. Det var alltså inte den regel som vi talar om som Sulla kallar för en bugg, utan frånvaron av regeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...