Gå till innehåll

NL 50 6-handed standard, men jag suger..


Recommended Posts

***** Hand History for Game 5875361977 *****

$ 50 USD NL Texas Hold'em - Saturday, April 14, 18:28:49 ET 2007

Table Table 130219 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: dontevabluf ( $ 70.25 USD )

Seat 4: netpoint19 ( $ 16.60 USD )

Seat 6: Losang ( $ 66.15 USD )

Seat 1: erille7 ( $ 53.40 USD )

Seat 2: iwantopinch ( $ 78.70 USD )

Seat 5: trinoleyo ( $ 49.75 USD )

erille7 posts small blind [$ 0.25 USD].

iwantopinch posts big blind [$ 0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to erille7 [ Ts 8d ]

dontevabluf folds

netpoint19 folds

trinoleyo folds

Losang folds

erille7 raises [$ 1.75 USD]

iwantopinch calls [$ 1.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 6h, 3c, 7c ]

erille7 checks

iwantopinch bets [$ 3 USD]

>You have options at Table 125922 Table!.

erille7 calls [$ 3 USD]

** Dealing Turn ** [ Js ]

erille7 bets [$ 6 USD]

iwantopinch calls [$ 6 USD]

** Dealing River ** [ Qs ]

erille7 ???

 

 

Har inte suttit vid bordet så länge. 30 min kanske. Alla har iaf varit väldigt tighta och detta är första gången fi synar min höjning. Borde kanske cbat på flop?

 

Kanske katastrofalt spelad, jag vetefan har ingen erfarenhet av 6handed cg.. Men vad ska han ha liksom. Känns som att han antingen är tom på floppen eller har träffat en 3 6 eller 7.. möjligtvis flush drag.. och sen kommer 2 överkort.. Skjuter jag igen på river eller check?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 5875361977 *****

$ 50 USD NL Texas Hold'em - Saturday, April 14, 18:28:49 ET 2007

Table Table 130219 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: dontevabluf ( $ 70.25 USD )

Seat 4: netpoint19 ( $ 16.60 USD )

Seat 6: Losang ( $ 66.15 USD )

Seat 1: erille7 ( $ 53.40 USD )

Seat 2: iwantopinch ( $ 78.70 USD )

Seat 5: trinoleyo ( $ 49.75 USD )

erille7 posts small blind [$ 0.25 USD].

iwantopinch posts big blind [$ 0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to erille7 [ Ts 8d ]

dontevabluf folds

netpoint19 folds

trinoleyo folds

Losang folds

erille7 raises [$ 1.75 USD]

iwantopinch calls [$ 1.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 6h, 3c, 7c ]

erille7 checks

iwantopinch bets [$ 3 USD]

>You have options at Table 125922 Table!.

erille7 calls [$ 3 USD]

** Dealing Turn ** [ Js ]

erille7 bets [$ 6 USD]

iwantopinch calls [$ 6 USD]

** Dealing River ** [ Qs ]

erille7 ???

 

 

Har inte suttit vid bordet så länge. 30 min kanske. Alla har iaf varit väldigt tighta och detta är första gången fi synar min höjning. Borde kanske cbat på flop?

 

Kanske katastrofalt spelad, jag vetefan har ingen erfarenhet av 6handed cg.. Men vad ska han ha liksom. Känns som att han antingen är tom på floppen eller har träffat en 3 6 eller 7.. möjligtvis flush drag.. och sen kommer 2 överkort.. Skjuter jag igen på river eller check?

 

Fattar inte på mig folk som spelar 10,8 i huvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart mna kan spela T8 men man kan ju göra dte i position och soooted är ju aldrig fel.

släng i small blind.

 

men när du nu har raisat den så cbetta flopp som du själv säger.

 

sen väljer du att syna, det enda kort du kan vinna mycket på är ju 9x(ej c)

så när du sen väljer att checka så slänger jah hellre än synar.

 

sen när du synat, att försöka raisa bort fi på NL50 går ofta snett. har de floppat topparet så gillar de ej att släppa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 5875361977 *****

$ 50 USD NL Texas Hold'em - Saturday, April 14, 18:28:49 ET 2007

Table Table 130219 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: dontevabluf ( $ 70.25 USD )

Seat 4: netpoint19 ( $ 16.60 USD )

Seat 6: Losang ( $ 66.15 USD )

Seat 1: erille7 ( $ 53.40 USD )

Seat 2: iwantopinch ( $ 78.70 USD )

Seat 5: trinoleyo ( $ 49.75 USD )

erille7 posts small blind [$ 0.25 USD].

iwantopinch posts big blind [$ 0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to erille7 [ Ts 8d ]

dontevabluf folds

netpoint19 folds

trinoleyo folds

Losang folds

erille7 raises [$ 1.75 USD]

iwantopinch calls [$ 1.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 6h, 3c, 7c ]

erille7 checks

iwantopinch bets [$ 3 USD]

>You have options at Table 125922 Table!.

erille7 calls [$ 3 USD]

** Dealing Turn ** [ Js ]

erille7 bets [$ 6 USD]

iwantopinch calls [$ 6 USD]

** Dealing River ** [ Qs ]

erille7 ???

 

 

Har inte suttit vid bordet så länge. 30 min kanske. Alla har iaf varit väldigt tighta och detta är första gången fi synar min höjning. Borde kanske cbat på flop?

 

Kanske katastrofalt spelad, jag vetefan har ingen erfarenhet av 6handed cg.. Men vad ska han ha liksom. Känns som att han antingen är tom på floppen eller har träffat en 3 6 eller 7.. möjligtvis flush drag.. och sen kommer 2 överkort.. Skjuter jag igen på river eller check?

 

Asså han kan ju verkligen ha vad som helst om han inte är ordentligt tajt. Har du höjt mycket kan han ju syna med precis vad som helst. Om du sen checkar till honom så borde han ju betta oavsett, stor risk att han tror att du enbart är intresserad av hans blind samt att han kan få credit för en ganska bra hand i och med att han ofta lagt sig. Om jag varit honom skulle jag ha betat 100% av mina händer, kanske inte 45.

När du sen betar ut på turn skulle jag defenitivt trott att du bluffade och försökte köpa potten, tycker det luktar bluff. Därför tror jag han kan syna med precis vad som helst. Jag skulle själv aldrig lagt mig oavsett kort, skulle övervägt att höja dig om jag var tom ifs. Om jag hade floatat kan jag tänka mig att ge upp handen för ett hårt bet, minst 75% av pot. Nu är jag ifs inte så tight som du verkar ge intryck över att han är men jag skulle definitivt betat river, kanske 15. Han får iaf svårt att sätta dig på en hand :-D .

Tror det är för stor chans att han är tom, steg å färgdrag som har bommats samt att det har kommit två ganska farliga kort för honom som han om du har tur kan ge dig credit för, han kan ju även (om än i min mening felaktigt) ge dig credd för ett set. Tror nog du plockar potten tillräckligt ofta för att det ska va EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klart mna kan spela T8 men man kan ju göra dte i position och soooted är ju aldrig fel.

släng i small blind.

 

men när du nu har raisat den så cbetta flopp som du själv säger.

 

sen väljer du att syna, det enda kort du kan vinna mycket på är ju 9x(ej c)

så när du sen väljer att checka så slänger jah hellre än synar.

 

sen när du synat, att försöka raisa bort fi på NL50 går ofta snett. har de floppat topparet så gillar de ej att släppa.

 

Inte en chans att jag foldar 10 8 preflop. Det finns bara inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså han kan ju verkligen ha vad som helst om han inte är ordentligt tajt. Har du höjt mycket kan han ju syna med precis vad som helst. Om du sen checkar till honom så borde han ju betta oavsett, stor risk att han tror att du enbart är intresserad av hans blind samt att han kan få credit för en ganska bra hand i och med att han ofta lagt sig. Om jag varit honom skulle jag ha betat 100% av mina händer, kanske inte 45.

När du sen betar ut på turn skulle jag defenitivt trott att du bluffade och försökte köpa potten, tycker det luktar bluff. Därför tror jag han kan syna med precis vad som helst. Jag skulle själv aldrig lagt mig oavsett kort, skulle övervägt att höja dig om jag var tom ifs. Om jag hade floatat kan jag tänka mig att ge upp handen för ett hårt bet, minst 75% av pot. Nu är jag ifs inte så tight som du verkar ge intryck över att han är men jag skulle definitivt betat river, kanske 15. Han får iaf svårt att sätta dig på en hand :-D .

Tror det är för stor chans att han är tom, steg å färgdrag som har bommats samt att det har kommit två ganska farliga kort för honom som han om du har tur kan ge dig credit för, han kan ju även (om än i min mening felaktigt) ge dig credd för ett set. Tror nog du plockar potten tillräckligt ofta för att det ska va EV.

 

 

mkay. Kunde lika bra tagit med river med när jag posta för det var väl ganska självklart att jag sköt igen.. Bettade 12 eller om det var 14 och fi la sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä, jag sa just det... Men du verkar vara megafisk själv.

 

Tror faktiskt att många är för lösa från SB. Jag är själv åt det lösa hållet med 22/18 i stats, men jag är mycket noggrann med att spela mina händer i position.

 

Det blir för enkelt att möta en spelare som ofta höjer från SB tycker jag. Sitter jag på BB och vet att han ofta gör det så öppnar jag bara upp min reraise rage ordentligt. Då får han sitta ur pos i en raiaisad pott och svära.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du inser att att NLT cashgame inte handlar särskilt mycket om blindstölder?

 

spelar du sen de där 20% då han syanr shåhär blir det snabbt ------- ;)

 

jo, men jag borde inte spelat den så här..

 

säg att jag spelar den som vanligt och bara cbar på flopp och sen ger upp, då vinner jag på att höja honom med atc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det blir för enkelt att möta en spelare som ofta höjer från SB tycker jag. Sitter jag på BB och vet att han ofta gör det så öppnar jag bara upp min reraise rage ordentligt. Då får han sitta ur pos i en raiaisad pott och svära.

 

 

jo men nu var ju inte denna fi så smart direkt. Han reraisa mig inte en enda gång på hela sessionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...