Gå till innehåll

Expekt lämplig partner til PF.nu och Poker.se?


Recommended Posts

Med tanke på senaste tidens turbulens kring Expekt.com så undrar jag, och andra med mig, om lämpligheten i att PF.nu och Poker.se har ett affepartnerskap med Expekt.com.

 

Jag anser det önskvärt att ett sådant partnerskap upphör, tillfälligt eller permanent, tills Expekt.com presenterar ett "förlikningserbjudande" som är värt namnet för oss som är drabbade av den här synnerligen ogenomtänkta hanteringen av CashBack-bonusen.

 

Att PF.nu och Poker.se skulle fortsätta slussa in spelare till Expekt i nuläget är ett hån mot de drabbade, imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inte Expekt som satt dit länkarna.

De sitter där av en anledning, de sattes dit av en anledning, samma anledning får dem att sitta kvar.

 

Expekt's hantering av er som spelade är bara att beklaga.

Jag spelade den inte men lider med er som var mitt uppe i den.

$5000 x slutförd procent är dealen ni skall ha.

Deras problem att de avslutar utan att se om alla hade klarat den eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inte Expekt som satt dit länkarna.

De sitter där av en anledning, de sattes dit av en anledning, samma anledning får dem att sitta kvar.

 

Klart vi fattar att det inte är expekt som satt dit länkarna och vi fattar även att dem sitter där för att pokerforum ska få in pengar för att locka kunder, men eftersom vi medlemmar på pokerforum i princip inte får något tillbaka i form av pengar eller priser för dem pengarna vi genererar åt pokerforum så tycker jag att det minsta dem kan göra är att hjälpa oss i detta ärendet och temporärt ta bort expekt länkarna tills expekt gjort rätt för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi diskuterar just nu internt hur vi ska göra, och följer utvecklingen. Å ena sidan är det som ni säger, å andra sidan är det för att Expekt har samarbetet som dom överhuvud taget (efter att AG ringt och skällt) gick in och skrev sitt inlägg om det hela.

 

Slänger man ut dom hux flux så finns det samtidigt inget incitament för dom att sköta sig gentemot forumet, så att snabbt plocka bort dom är bara kontraproduktivt. Däremot om det inte blir till en hygglig "förlikning" i framtiden så åker dom ju ut.

 

Dessutom är vi mycket splittarde just nu med SM och så, låt oss se några dagar till...

 

Ni kanske märkt att Party-gruppen försvann i går. Vi hade ett tag varit sura på hur Party skötte forumnärvaron, och sedan fick

http://www.poker.se/fragaolalist.php?qid=3869&archive=50

droppen att rinna över bägaren. Vi gav dom då några dagars respit, sedan var det ajöss och tack för fisken (dock kan jag inte ta bort bannern uppe i bannerraden, det måste någon annan göra).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi diskuterar just nu internt hur vi ska göra, och följer utvecklingen. Å ena sidan är det som ni säger, å andra sidan är det för att Expekt har samarbetet som dom överhuvud taget (efter att AG ringt och skällt) gick in och skrev sitt inlägg om det hela.

 

Slänger man ut dom hux flux så finns det samtidigt inget incitament för dom att sköta sig gentemot forumet, så att snabbt plocka bort dom är bara kontraproduktivt. Däremot om det inte blir till en hygglig "förlikning" i framtiden så åker dom ju ut.

 

Dessutom är vi mycket splittarde just nu med SM och så, låt oss se några dagar till...

 

Ni kanske märkt att Party-gruppen försvann i går. Vi hade ett tag varit sura på hur Party skötte forumnärvaron, och sedan fick

http://www.poker.se/fragaolalist.php?qid=3869&archive=50

droppen att rinna över bägaren. Vi gav dom då några dagars respit, sedan var det ajöss och tack för fisken (dock kan jag inte ta bort bannern uppe i bannerraden, det måste någon annan göra).

 

Bra, då ligger det på bordet och är uppmärksammat! Det tackar vi för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kastar ni ut Expekt på grund av det måste ni i konsekvensens namn även slänga ut 24h. Deras agerande är faktiskt mycket värre. De lurar medvetet folk på pengar och vägrar att kommentera det. Visst Expekts agerande är trist men de följer de regler som spelarna har accepterat. Det 24h sysslar med är att ta ut avgifter utan att informera om det.

 

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=17852

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kastar ni ut Expekt på grund av det måste ni i konsekvensens namn även slänga ut 24h. Deras agerande är faktiskt mycket värre. De lurar medvetet folk på pengar och vägrar att kommentera det. Visst Expekts agerande är trist men de följer de regler som spelarna har accepterat. Det 24h sysslar med är att ta ut avgifter utan att informera om det.

 

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=17852

 

Det står dig givetvis fritt att skapa en egen tråd om det, här är det Expekt's agerande som är på tapeten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste lite i tråden och tänkte komma med en kommentar gällande lagligheten av vad verkar ha Expekt gjort här. Reserverar mig för att jag inte vet alla detaljer dock.

 

Expekt ligger i Malta, dvs. i EU såvitt jag vet.

 

Det innebär att EU:s direktiv om oskäliga avtalsvillkor i konsumentförhållanden (93/13/EEG) är gällande rätt, det gäller såväl i Malta som i Sverige.

 

Ett avtalsvillkor att man när som helst hur som helst får ändra avtalsvillkoren utan att i förväg underrätta konsumenten är ett praktexempel på ett avtalsvillkor som skulle bedömas som oskäligt enligt f) g) och j) i de exempel på oskäliga avtalsvillkor som finns bifogat till direktivet. (se länken nedan)

 

Hur man sedan som privatperson rent civilrättsligt skulle göra för att vinna en tvist är lite krångligare men det är garanterat görbart. Är man många som förlorat mkt pengar kan man gå ihop och skapa en "rättegångsfond" och skicka upp ett testmål. Går det sedan bra så går bolaget med på förlikning i övriga mål, eller så kör man på med mål efter mål. Rättegångskostnaderna står förloraren för.

 

Men poängen är egentligen att det som expekt gjort här med ganska stor sannolikhet faktiskt är i strid med EG-rättslig (och maltesisk/svensk) lagstiftning.

 

Så stå på er och lyssna inte mindre vetande som skriver att man får skylla sig själv. Konsumenter har rättigheter.

Sedan är Expekt (enligt min mening) en jävla skräpsida som jag inte skulle spela på för allt smör i småland, men det är ju en annan, eller möjligen samma, sak.

 

mvh

 

/grymme

Jurist (som arbetat med konsumenträttsliga frågor ett bra tag)

 

 

 

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1818&lngArticleId=4554

 

Med hänsyn till ovanstående (som Grymme postade i en annan tråd) så vill jag uppmana alla berörda att kontakta Plus. Det finns ett formulär på deras hemsida där man kan ge förslag om vad man vill att de ska ta upp. Just det här med oskäliga villkor (för i praktiken innebär ju faktiskt avtalet att den ena parten i praktiken inte har några skyldigheter whatsoever) tror jag att Sverker skulle gå igång på.

 

Länk till Plus-sidan

 

Det går bra att fylla i formuläret, skicka e-post, ringa, faxa eller skicka ett gammalt hederligt brev med snigelpost.

 

 

sverker1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi börja ta bort alla pokerrum som burit sig illa åt mot bonushoror?

 

Var det inte bestpoker som strulade till det för ett drygt år sedan med tre stycken €140-bonusar?

 

Jag kräver att de tas bort från pf!

 

Eller var det de oskäliga villkoren som var det ni reagerade mot? Då blir det nog inte mycket pokerreklam kvar på den här sidan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi börja ta bort alla pokerrum som burit sig illa åt mot bonushoror?

 

Var det inte bestpoker som strulade till det för ett drygt år sedan med tre stycken €140-bonusar?

 

Jag kräver att de tas bort från pf!

 

Eller var det de oskäliga villkoren som var det ni reagerade mot? Då blir det nog inte mycket pokerreklam kvar på den här sidan...

 

snälla skärp dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skärp dig själv. du har varit med länge nog för att veta att expekt är långt ifrån ensamma om att göra sådana här saker.

 

aa, men ingen sida som är så stor som expekt har varit i närheten av att göra lika vidrig sak som expekt har gjort.. synd tycker jag och det är inte mer än rätt att dem "straffas" för detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aa, men ingen sida som är så stor som expekt har varit i närheten av att göra lika vidrig sak som expekt har gjort.. synd tycker jag och det är inte mer än rätt att dem "straffas" för detta..

 

Vidrig? Få se nu... De pumpar ut massor med gratispengar och det hela går så långt att de blir tvungna att stoppa blodflödet. Nog för att ärkenöten som tänkte ut hela skiten måste få en 4:a på komaskalan, men att kalla Expekts beteende vidrigt är att gå för långt. Jag har svårt att tycka synd om personer som ändå bara var ute efter att plocka Expekt på pengar. Vem som helst måste väl ha kunnat fatta att de inte bara kunde ge bort tiotals miljoner? När de väl stoppade kampanjen borde de helt enkelt ha gett 100% rakeback till alla som inte hann klart + en liten kompensation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidrig? Få se nu... De pumpar ut massor med gratispengar och det hela går så långt att de blir tvungna att stoppa blodflödet. Nog för att ärkenöten som tänkte ut hela skiten måste få en 4:a på komaskalan, men att kalla Expekts beteende vidrigt är att gå för långt. Jag har svårt att tycka synd om personer som ändå bara var ute efter att plocka Expekt på pengar. Vem som helst måste väl ha kunnat fatta att de inte bara kunde ge bort tiotals miljoner? När de väl stoppade kampanjen borde de helt enkelt ha gett 100% rakeback till alla som inte hann klart + en liten kompensation.

 

Att dem stoppar kampanjen kan man väl ta, men då ska dem informera det i förväg och inte skriva att dem avbröt kampanjen för 2 timmar sedan, det är väligt kallt. Sen ska alla såklart även kompenseras!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dem stoppar kampanjen kan man väl ta, men då ska dem informera det i förväg och inte skriva att dem avbröt kampanjen för 2 timmar sedan, det är väligt kallt. Sen ska alla såklart även kompenseras!

 

Ja, de har agerat klumpigt (det värsta var att över huvud taget dra i gång kampanjen), men dels så hade de knappast något val - det blev helt enkelt för dyrt - och dels så verkar de faktiskt ha agerat på ett ärligt sätt. På det hela taget har de faktiskt gjort pokervärlden en tjänst genom att pumpa ut pengar utan att ha matchande intäkter - även om stålarna gått till vinnande spelare, som knappast lär donera bort dem till oss stackars småfiskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...