Gå till innehåll

Expekts 5K Cashback bonus- Gemensamt krav


dedu

Recommended Posts

Den är ju sjukt bra om man kör den i samband med deras nästa FPP-race. $5k bonus plus garanterat ett riktigt fint pris. Jag är sugen!

Det är en "dubbel upp" bonus och därför kan du omöjligt få $5k i bonus på nästa race. Själv får jag $2,5k för 250k FPP.

 

EDIT. Du kanske inte har läst T&C men bonusen är bara för de som inte fick ut hela $5k bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 219
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läste lite i tråden och tänkte komma med en kommentar gällande lagligheten av vad verkar ha Expekt gjort här. Reserverar mig för att jag inte vet alla detaljer dock.

 

Expekt ligger i Malta, dvs. i EU såvitt jag vet.

 

Det innebär att EU:s direktiv om oskäliga avtalsvillkor i konsumentförhållanden (93/13/EEG) är gällande rätt, det gäller såväl i Malta som i Sverige.

 

Ett avtalsvillkor att man när som helst hur som helst får ändra avtalsvillkoren utan att i förväg underrätta konsumenten är ett praktexempel på ett avtalsvillkor som skulle bedömas som oskäligt enligt f) g) och j) i de exempel på oskäliga avtalsvillkor som finns bifogat till direktivet. (se länken nedan)

 

Hur man sedan som privatperson rent civilrättsligt skulle göra för att vinna en tvist är lite krångligare men det är garanterat görbart. Är man många som förlorat mkt pengar kan man gå ihop och skapa en "rättegångsfond" och skicka upp ett testmål. Går det sedan bra så går bolaget med på förlikning i övriga mål, eller så kör man på med mål efter mål. Rättegångskostnaderna står förloraren för.

 

Men poängen är egentligen att det som expekt gjort här med ganska stor sannolikhet faktiskt är i strid med EG-rättslig (och maltesisk/svensk) lagstiftning.

 

Så stå på er och lyssna inte mindre vetande som skriver att man får skylla sig själv. Konsumenter har rättigheter.

Sedan är Expekt (enligt min mening) en jävla skräpsida som jag inte skulle spela på för allt smör i småland, men det är ju en annan, eller möjligen samma, sak.

 

mvh

 

/grymme

Jurist (som arbetat med konsumenträttsliga frågor ett bra tag)

 

 

 

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1818&lngArticleId=4554

 

Med hänsyn till ovanstående så vill jag uppmana alla berörda att kontakta Plus. Det finns ett formulär på deras hemsida där man kan ge förslag om vad man vill att de ska ta upp. Just det här med oskäliga villkor (för i praktiken innebär ju faktiskt avtalet att den ena parten i praktiken inte har några skyldigheter whatsoever) tror jag att Sverker skulle gå igång på.

 

Länk till Plus-sidan

 

Det går bra att fylla i formuläret, skicka e-post, ringa, faxa eller skicka ett gammalt hederligt brev med snigelpost.

 

 

sverker1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade varit klockrent att se en grinder snyfta fram att han bara fick $2500 i tv-rutan. :-)

 

Jag vill se Expekts Sverigechef stå framför Sverker och försöka motivera att de närsomhelst, utan förvarning eller förklaring, kan ändra avtalsvillkoren. Ju mer jag tänker på det, desto märkligare verkar det. Det är ju en jättevanlig klausul, kan det verkligen vara förenligt med brittisk/maltesisk/gibraltariansk(?) lagstiftning (EU ej att förglömma), och vad säger respektive spelkommissioner (inklusive Kahnawake) egentligen om en sådan klausul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade varit klockrent att se en grinder snyfta fram att han bara fick $2500 i tv-rutan. :-)

 

 

Exakt, framförallt när han kanske bara betalat $1000 i rake.

 

Varför ska sajten bara förlora $1500 som de måste betala mig, istället för de $4000 som dom skrev i sin kampanj.

 

Jag har iaf förståelse för Expekts agerande, men samtidigt har jag förståelse för att spelare är upprörda. Dock ska man komma ihåg att Expekts erbjudande även efter förändringarna gör att de går minus på kampanjen.

 

Sätter man det i perspektiv att spelare bara får 200% rakeback istället för de 400% de trodde de skulle få så kan iaf jag ha förståelse för att Expekt drar tillbaka erbjudandet även om kommunikationen må varit bristfällig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: dedu

2: dapine87

3. TheEmbassy

4. Pokershark

5. Kenan83

6: ziddax

7: SouthEast

8: Johnny Blade

9. Myssion

10. Schmitz

11. BB

12. checkamat

13. pendse

14. Freddie

15. Henrychan

16. norrlands

17. dickdill

18. XoteR

19. joeki

20. Krite

21. Nicke3

22. JimHamring

23. FiskNils

24. spelgalen

25. ponttuss

26. The Grand Bark

27. kungbohman

28. Oknytt

29. lallaren

30. Ludomir

31. robster80

32. Jackobi

33. AnnaDea

34. lingonsnaps

35. LiFFa

36. freddelino

37. Lundvall

38. LAB

 

 

tog bort mig.. stod visst på listan att jag hade 100,107

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, framförallt när han kanske bara betalat $1000 i rake.

 

Varför ska sajten bara förlora $1500 som de måste betala mig, istället för de $4000 som dom skrev i sin kampanj.

 

Jag har iaf förståelse för Expekts agerande, men samtidigt har jag förståelse för att spelare är upprörda. Dock ska man komma ihåg att Expekts erbjudande även efter förändringarna gör att de går minus på kampanjen.

 

Sätter man det i perspektiv att spelare bara får 200% rakeback istället för de 400% de trodde de skulle få så kan iaf jag ha förståelse för att Expekt drar tillbaka erbjudandet även om kommunikationen må varit bristfällig.

 

Jag fick bara 56% RB (44600 FPP ger $500, spelade bara SnG för 50 FPP/$1)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterad lista:

 

1: dedu

2: dapine87

3. TheEmbassy

4. Pokershark

5. Kenan83

6: ziddax

7: SouthEast

8. Johnny Blade

9. Myssion

10. Schmitz

11. BB

12. checkamat

13. pendse

14. Freddie

15. Henrychan

16. norrlands

17. dickdill

18. XoteR

19. joeki

20. Krite

21. Nicke3

22. JimHamring

23. FiskNils

24. spelgalen

25. ponttuss

26. The Grand Bark

27. kungbohman

28. Oknytt

29. lallaren

30. Ludomir

31. robster80

32. Jackobi

33. AnnaDea

34. lingonsnaps

35. LiFFa

36. freddelino (96,900 FPP.......)

37. Lundvall

38. LAB

39. sacer

40. WilleX2

41. widde_f (67k..)

42. Lasermaja

43. Bikern2 (3,023,378 FFP.....)

44. sopkvasten

45. Cab

46. freddda

47. RiverKlonk

48. Ratweek

49. Miami

50. JohanzSmb (75,6k Fpps)

51. bautasten

52. Agent Cooper

53. Minotouro (92944 fpp)

54. bpc009

55. golfdanne

56. gullikgul

57. SFN12

58. rope79

59: Nikooo

60: EAK

61. Superguran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på!

 

avsluta på 98% vid 12slaget :\.... sen tilt spela jag dem sista 2%en när jag hörde om att bonusen blir indragen så fort ja kunde på natten.

 

Antagligen kommer ja sluta på 2500$ i dagsläget. Ej fått nåt svar på min claim ännu ifrån expekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du e moderator, Myssion e moderator = ska ni inte hålla med varandra? :roll::-(

 

 

 

:mrgreen:

 

QoS försök att göra oss till viljelösa fåntrattar som tänker som en enhet har uppenbarligen misslyckats kapitalt. :)

 

Nä, skämt åsido, jag tycker inte att vi ser så jätteolika på saken egentligen. Jag förstår definitivt att Expekt avbryter bonusen, det jag invänder mot är i första hand sätter de gör det på, jag tycker det är ett jättedåligt sätt att behandla sina kunder på.

 

Sen motsvarar ju bonusen inte 400% RB, utan snarare 250%. Det är visserligen bra det också, men genom att avbryta bonusen så trillar ju de flesta ner på <100%, så att de går back på kompensationsbonusen stämmer inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, framförallt när han kanske bara betalat $1000 i rake.

 

Varför ska sajten bara förlora $1500 som de måste betala mig, istället för de $4000 som dom skrev i sin kampanj.

 

Jag har iaf förståelse för Expekts agerande, men samtidigt har jag förståelse för att spelare är upprörda. Dock ska man komma ihåg att Expekts erbjudande även efter förändringarna gör att de går minus på kampanjen.

 

Sätter man det i perspektiv att spelare bara får 200% rakeback istället för de 400% de trodde de skulle få så kan iaf jag ha förståelse för att Expekt drar tillbaka erbjudandet även om kommunikationen må varit bristfällig.

 

Vet inte om matteproof jobbar för expekt men 400% rakeback fick bara ett fåtal som hade tur, och som dessutom lirade cashgame med fiskar som betalade deras rake åt dem. 250% däremot fick en del. Och att de flesta ligger runt 200% nu är också det helt fel. Det skulle innebära att de flesta som INTE hunnit spela in bonusen ligger över 90 000 fpp's vilket inte ens det skulle ge 200%rakeback. Nej utan sanningen är att de flesta ligger omring 50 000 fpp's snittet vilket ger ungefär 500$ i rakeback och det är inte ens 100%. Men annars hade du rätt i allt du skrev ....nej vänta du skrev inget mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om matteproof jobbar för expekt men 400% rakeback fick bara ett fåtal som hade tur, och som dessutom lirade cashgame med fiskar som betalade deras rake åt dem. 250% däremot fick en del. Och att de flesta ligger runt 200% nu är också det helt fel. Det skulle innebära att de flesta som INTE hunnit spela in bonusen ligger över 90 000 fpp's vilket inte ens det skulle ge 200%rakeback. Nej utan sanningen är att de flesta ligger omring 50 000 fpp's snittet vilket ger ungefär 500$ i rakeback och det är inte ens 100%. Men annars hade du rätt i allt du skrev ....nej vänta du skrev inget mer.

 

 

 

BOOOOOOOM HEADSHOT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om matteproof jobbar för expekt men 400% rakeback fick bara ett fåtal som hade tur, och som dessutom lirade cashgame med fiskar som betalade deras rake åt dem. 250% däremot fick en del. Och att de flesta ligger runt 200% nu är också det helt fel. Det skulle innebära att de flesta som INTE hunnit spela in bonusen ligger över 90 000 fpp's vilket inte ens det skulle ge 200%rakeback. Nej utan sanningen är att de flesta ligger omring 50 000 fpp's snittet vilket ger ungefär 500$ i rakeback och det är inte ens 100%. Men annars hade du rätt i allt du skrev ....nej vänta du skrev inget mer.

 

Inte för att vara den som är den, men var kommer denna sanning ifrån? Kan du backa upp den så är det fine, annars är det ju inget bättre än matteproofs inlägg...

 

Edit: Och när jag ändå gnäller så förstår jag inte varför det skulle innebära att de flesta skulle ligga över 90k fpps? Varför kan det inte ínnebära att de flesta ligger just över 75k, det tror jag skulle bli ungefär 200%, utan att ha räknat så mycket på det. MAO, matteproof hade kevlar+helmet och överlevde alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taget ur ett stickprov av personer jag känner som spelat bonusen och ännu inte AVKLARAT den ligger snittet runt 50 000fpp's eller t om lägre. Om du vill ha en närmre analys föreslår jag att du frågar alla som tagit bonusen hur många poäng de har. Tror inte någon har det exakta antalet men jag kan garantera att flertalet inte ligger runt 200% eller 400 för den delen.

Alltså bara som exempel. Om du skulle köra jackpot sitngo's 23,5$(rake 3,5$) så skulle du behöva rake 2000$ för att få 5000$, alltså få 100 000fpp's. Det var ju dealen.Vilket är 250%. Jag kan bara tänka mig att snittet i cashgame ligger på densamma/person. Förstår inte varifrån siffran 200%rakeback för de flesta som inte avklarat bonusen kommer ifrån. har du 99 999 fpp's får du 2500$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taget ur ett stickprov av personer jag känner som spelat bonusen och ännu inte AVKLARAT den ligger snittet runt 50 000fpp's eller t om lägre. Om du vill ha en närmre analys föreslår jag att du frågar alla som tagit bonusen hur många poäng de har. Tror inte någon har det exakta antalet men jag kan garantera att flertalet inte ligger runt 200% eller 400 för den delen.

 

8-) Okej. Jag är inte alls ute efter någon som helst analys, jag tycker bara att internetdebatter är intressanta. F.ö. så hamnade mitt snabba stickprov på ca 80k, men jag vill inte börja mäta stickor, om vi säger så... :-)

 

Edit: Att spela ihop 99 999 fpps och sedan inte klara av 100k måste ju anses som något typ av extremfall, knappast ett exempel. I övrigt tror jag inte att vi förstår varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej om ditt hamna på 80k och mitt lite under 50k så ligger väl snittet runt 65k då ungefär, fast det e irrelevant. Om du skulle haft oturen att få ihop 99 999 poäng så får du fortfarande bara 2500$ tillbaka i rake. Och om du kört sitngo's så har du då betalt 1996,5$ i rake. Du får då alltså tillbaka ca 125% i rakeback. Får du en poäng till får du 250% rakeback. Ett ganska stort steg. Så skillnaden mellan 50k fpp's och 80kfpp's är ganska minimal. Hur som helst absolut inte 200%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...