Gå till innehåll

Antonius vs Ivey


Recommended Posts

ej HSP men samma struktur.

 

http://www.pokertube.com filmen ligger på framsidan.

 

 

300/600, 100 ante.

 

phil ivey limpar utg med Ac3c.

 

erick lindgren limpar i MP med AQo.

 

Patrik Antonius i LP med 88 slår om till 4700.

 

ivey slår om till 10400. ej helt säker på omslagsstorlekarna, jag kan ha tolkat fel.

 

lindgren fold, antonius syn.

 

pott: 24.3K

 

flop: 4s3dQd

 

ivey bettar 16K. antonisu synar.

 

pott 56.3K

 

turn: 5c

 

ivey bettar 40K

 

antonius allin för 119K extra så typ 80K för ivey att syna för en pott på 215.8K.

 

 

antonius tror att han bluffar antar jag eller han vill avsluta handen istället för att låta ivey fortsätta bluffa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt tänkt på den handen i flera dagar. Det är helt sjukt. Jag menar det är heeeelt sjukt att Antonius vet att han leder där.

 

Så långt min amatörhjärna kan tolka så tror jag att Antonius tror att Ivey hade checkat AA-KK-AK (som han försöker representera) på turn, och hans bet får Antonius att ana bluff. Men att från det gå till att riskera hela sin stack med en hand som i princip drar dött om han har fel.... det är omänskligt...

 

 

Sen att den där pajasen Crocodile Bullshit sitter där o tjötar o tiltar Ivey så han lämnar spelet är ju bara löjligt. Hur fan kan de låta honom sitta vid bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning och uppskattning är att han känner att hans hand är sjukt sårbar samt att han tror att han bästa handen här mer än 50% av gångerna samt att han räknar det hela som lite metagame om han får syn och gör därför en snabb beräkning att detta är rätt stort EV+ då han tror att han har bästa handen väldigt ofta och då får potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning och uppskattning är att han känner att hans hand är sjukt sårbar samt att han tror att han bästa handen här mer än 50% av gångerna samt att han räknar det hela som lite metagame om han får syn och gör därför en snabb beräkning att detta är rätt stort EV+ då han tror att han har bästa handen väldigt ofta och då får potten.

 

ja det stämmer antagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antonius måste väl ha tolkat Ivey's turnbet som en semibluff?

 

Antonius kan ju inte ha bluffat här heller utan värderaisar ju verkligen och verkar väl vilja ha en syn av ett draw men få det att kosta. True?

Hur många av er hade pushat respektive synat här?

 

 

Skön post btw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antonius måste väl ha tolkat Ivey's turnbet som en semibluff?

 

Antonius kan ju inte ha bluffat här heller utan värderaisar ju verkligen och verkar väl vilja ha en syn av ett draw men få det att kosta. True?

Hur många av er hade pushat respektive synat här?

 

 

Skön post btw!

 

Med tanke på att vi är på pokerforum.nu så tror jag att jag talar för alla när jag säger att vi skulle gjort exakt samma sak som Antonius.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Patrick Antonius är om inte allra bäst, så iaf topp 10 i världen på NL holdem just nu.

Handen där han stacka Lindgren var också rätt vacker, men där hade han iofs en hel del tur genom att dra in runner runner fyrtal mot toppkåken.

 

Lindgren hade ett av sina hålkort på brädan, inte Set. Därav ledde Antonius från och med Turn. Och totalt död på river. Alltså inte runner runner 4-tal VS kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om han tror han leder så får ahn ju knappast syn av en sämre hand. men han vill ta hem potten bara pga alla eventuellt farliga riverkort?

 

Även om hans hand är väldigt marginell på turn så tror han som sagt att han leder och vill inte se fler kort, och potten är riktigt stor redan så att syna en till gata och hoppas att river blankar och hoppas att ivey inte betar igen är ett rätt dåligt spel, tycker jag fold ligger närmare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar ju lite över limpraisen pre hur hans fördelning ser ut. Är den väldigt vid så blir 88 ganska bra. Man får ju förutsätta att PI kommer att spela hårt med luft på floppen och ofta även på turnen oavsett vad han har efter den öppningen.

Jag är helt säker på att Antonius raise var för värde och antagligen bed han att PI nu skulle lägga ner så ofta på river(om han inte går om) att det var lika bra att ta potten där. Eller så visste han inte vad han skulle göra om PI skulle ställt rivern. Skulle se dumt ut om han hade gjort fel där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen med åttorna är helt bisarrt bra, blev enormt imponerad när jag såg den. Bra program öht. Förutom krokodilmannen då. Rätt kul när han börjar gnälla och insinuera att Ivey hade flyt i en pott där Ivey drar om på turn efter att krokodilen checkat floppen; "ääight an thä riväää...". Ivey riktigt lyser av avsmak :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen med åttorna är helt bisarrt bra, blev enormt imponerad när jag såg den. Bra program öht. Förutom krokodilmannen då. Rätt kul när han börjar gnälla och insinuera att Ivey hade flyt i en pott där Ivey drar om på turn efter att krokodilen checkat floppen; "ääight an thä riväää...". Ivey riktigt lyser av avsmak :)

 

Har inte sett hela än med hand ett är ju en av de sjukare man sett tycker jag, mycket "värre" än Antonius/Ivey. När det är raise och reraise före och Ivey får för sig att fyrbeta med 64o :D Absurt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...