Gå till innehåll

Vinnande strategi i Monopol?


benemerson

Recommended Posts

Aha! Tänkte väl det. Gatorna blir ju värda mycket mer efter ett tag. Sick edge man måste ha mot alla idioter som snålar i början då.

 

Ja, jag minns när jag va runt 13 och spelade Finans. Antar att alla vet vad det går ut på så jag inte behöver förklara...

 

Jag tror jag vann typ 10 raka mot ett pucko som när han väl hade sina företagsgrupper bestämde sig för att snåla. Själv köpte jag upp alla 200k och 100k aktier och då räckte det ju med runt två aktieutdelningar för att vinna. Kung var man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men fisk du är. Alla som är pro vet att de oranga är de bästa.

 

Just, för man klampar mest på dessa rutor då man till som tätt ska ut ur fängelset.

 

orange, hyfsat billiga med hög hyra ocg massa tramp på.

 

av dessa anledningar är det minst EV i de gröna då gå i fängelserutan finns just innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med Pajn i detta ämne. Dom blåa gatorna är sjukt underskattade och ger riktigt fint betalt till en låg kostnad, lätt favoritgatorna. Dom oranga gatorna aka Kexchokladsgatorna är dock otursgator, köper aldrig dom.

 

Fan va sugen man blev på att spela Monopol nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att undvika att köpa mer än en av de gröna så ligger väl ändå all skicklighet i att dila. Att ge tillsynes överbud för att skaffa sig en komplett orange, röd eller gul serie är väl aldrig fel. Typ ge upp allt mot en av dessa plus lite huspengar.O'just det, Se till att ha råd med 4(?) hus då priset går upp överdrivet mycket. Fast det viktigaste är nog ändå att paxa doggen, då kan det inte gå fel, deceptive play liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar alltid spara en 10'000-ing som man kan köpa hotell för på de första bruna gatorna. För det mesta vill ingen köpa de två och om någon köper en av de kan man ofta förhandla till sig ett bra pris. För övrigt håller jag med om att de oranga är riktigt bra, många kommer på det efter fängelset och de har bra pris/hyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...