Gå till innehåll

Artikel: M-förslag avskaffar spelmonopolet?


Kape

Recommended Posts

http://www.kvp.se/poker/pokernyheter/pokersverige/1.631413

 

"I en motion presenterar riksdagsledamoten Tomas Tobé (m) en ny Svensk spelmodell. Förslaget innebär att spelmonopolet avskaffas, Svenska Spels säljs ut och att ett licenssystem införs."

 

Synpunkter på detta någon?

Personligen tycker jag att det låter som ett steg i rätt riktning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem bryr sig egentligen?

 

Det gör väl knappt någon skillnad för en själv?

 

Det finns ju en biljard pokerrum.

 

Konstig inställning.... Om jag har ett intresse så bryr jag mig om lagstiftningen kring detta intresse. Särskilt om det som i detta fall, i väldigt stor utsträckning påverkar min möjlighet att utöva intresset. Och detta gäller ju både dom som spelar live och online.

 

Att det finns en biljard pokerrum innebär ju inte att pokerrummens närvaro i sverige sker på samma sätt som det hade gjort i en annan verklighet.

 

 

 

Edit: Jag kanske tolkade ditt inlägg för mycket. När jag nu läser det igen så ser jag att du ställer två frågor och yttrar ett, får jag anta, retoriskt påstående. Så om dina frågor och ditt påstående inte återspeglar din intsällning så ber jag om utsäkt för det "påhoppet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som spelar live bryr oss...

 

Jag spelar också live men "lagligt".

 

Tror du att det kommer göra någon skillnad där då? Tror du att DU kommer att få tillstånd bara för att en lagändring sker?

 

Jag tror det blir tufft ändå men en öppning kan väl ske i alla fall.

 

Jag tror inte att det finns en sportsligt att tex grebban events kommer att tillåtas inom de närmsta 5-10.

 

Ser man hur avregleringar skötts tidigare så ser det mörkt ut. Typ alla motioner som borgarna har lagt döms ju även ut av alla remissinstanser för att vara så ruttet undermåliga.

 

Bara mina fem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...