Gå till innehåll

Hur många händer för en rättvis statistik?!


Partyjack

Recommended Posts

Någon vettig moderator får väl flytta denna tråd om den inte passar sig under resultat.

 

Jag har hur som helst haft Pokeroffice sedan slutet av Februari.

Har under snart ett halvår gått ner på halvtid på jobbet och klarat mig mer än väl på poker som halvtidsyrke.

Plussade från December fram till Februari ca 70K SEK på en del turneringar och NL50-NL100 cash.

 

I mitten av Februari började dock en alldeles hemsk badstreak där INGET fungerade, har gått igenom de flesta sätt för att komma ur badstreaken och först nu, dryga 6 veckor senare börjar jag känna att jag hittat tillbaka.

Bland annat köpte jag PO för att kunna hitta eventuella svackor i mitt spel.

 

Så till min fråga, jag har ca 12K händer på NL 50 och ca 5K händer på NL100 och på bägge nivåer ligger jag extremt marginellt plus, ca 0.1 BB/100 händer.

 

Är helt och hållet medveten om att en badstreak kan hålla i sig mycket mycket längre än så här, men det jag undrar är att hur många tusen händer brukar vara normalt för att kunna förlita sig på statistiken.

12K händer är kanske lite klent, jag vet att jag är vinnande på poker och att köpet av PO tajmades väldigt illa/bra mitt i min badstreak.

Dock självklart lite oroanden är man ligger plus typ $20 på NL50 efter 12K händer.

 

Några åsikter, svar eller frågor tack!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar ibland var tröt på folk som alltid svarar att man behöver flera hundra tusen händer eller en miljon händer innan man kan diskutera om man är vinnande eller inte på en viss nivå. Jag håller det för mig själv hur många händer jag anser vara lagom. Däremot så anser jag att 12k + 5k händer är för.

 

Om du har upplevt att du haft en kraftig och lång badstreak så är det positivt att du inte ligger back för perioden. Detta borde betyda att du är en vinnande spelare. Det är bara och köra på så kommer tiden att utvisa om du är vinnande eller inte för din nuvarande nivå.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10k händer är en sample, 100k kommer med stor sannolikhet visa vart du står. Grejen är den att hur mycket du än trackar till databasen så kommer den aldrig visa exakt hur du står/ligger till, snarare hur du HAR legat. Du utvecklas oftast åt något håll och förhållanden förändras efter varje enstaka session eller bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20$ på nl50 över 12kh Det är verkligen inte bra du måste haft en helt sanslös downswing, på nl50 kan man ju vara helt iskall och ändå ha 3-4bb/100h. När jag spelade nl50 hade jag ingen 5kh period under 5bb/100h 45k händer

14bb/100h

Men det är bara att jobba på, kanske vänder, om det inte gör det får du kanske förlika dig med tanken att du inte är så vinnande som trodde, kanske hade du en massa tur i början.

Men så behöver verkligen inte vara fallet. Jobba på så vänder det nog. GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20$ på nl50 över 12kh Det är verkligen inte bra du måste haft en helt sanslös downswing, på nl50 kan man ju vara helt iskall och ändå ha 3-4bb/100h. När jag spelade nl50 hade jag ingen 5kh period under 5bb/100h 45k händer

14bb/100h

Men det är bara att jobba på, kanske vänder, om det inte gör det får du kanske förlika dig med tanken att du inte är så vinnande som trodde, kanske hade du en massa tur i början.

Men så behöver verkligen inte vara fallet. Jobba på så vänder det nog. GL

 

Tackar för alla konstruktiv kritik, vet att jag är vinnande.

Vet också att jag är vassast i turneringsspelet då det är där jag gör stordelen av mina vinster.

 

Men tro mig, jag har spelat ca 10 timmar cashgame i veckan i två och ett halvt år sedan.

Framtill Februari i år trodde jag att jag hade haft massa olika "badstreaks", men satan i gatan så jag förtog mig.

 

Hade helt klart kunna inbilla mig att utvecklingen springer ifrån mig och att fiskarna håller på att dö ut om det inte var så tvärt som det var. Från att ha plussat dryga 30K per månad så blev resultatet två månader i rad $20 plus.

 

Tro mig, hittar man en ordentlig svacka så ska man vara lycklig om man håller sig grön även på NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet du att du är vinnande?

 

Okej, ska förtydliga meningen för de som har svårt att förstå:

Jag vet att jag varit vinnande konstant i över två år och att jag varit inte mer än marginellt vinnande senaste två månaderna (frånsett en turneringsklonk på $1400).

Förmodligen har jag väl ruschat i två år och sen haft min sista klonk nu.

Tråkigt..

 

Faan så givande kommentarer du kommer med jämt förresten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kan du vara kvar på nl100 om du varit vinnande i 2 år?

 

Som heltidsspelare skulle jag självklart ha tagit mig upp snabbare.

Då jag spelat utöver ett heltidsarbete i två år så har vinsterna gått åt till annat, jag har inte brytt mig om att bygga rulle tidigare.

Inte förrän det senaste knappa halvåret har jag dragit ned på knegandet och på så sätt fått mer tid över för pokern, tidigare har jag inte ens brytt mig om att gå upp i nivå då det varit bekvämt att betala fasta utgifter för knegarlönen och köpa "prylar" för pengarna.

 

Närmare sommaren har jag planer att ta mig upp på NL200 och skynda sakta, tilläggas kanske ska göras att jag för exakt två år och 5 månader sedan satte in 500 SEK på Unibet och spelade NL50 i två år.

Köpte mig en S60 för 175K SEK efter ett år på NL50 och efter det blir det inte mycket kvar.

Men som sagt planen har aldrig varit att avancera i nivå förrän senaste halvåret.

Tack för att du bryr dig om mig! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...