Gå till innehåll

Vilka på forumet lirar HÖGST?


mr-flow

Recommended Posts

  • Svars 133
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle hellre se att du tyckte jag var en go gubbe än en idiot men kan väl heller inte påstå att jag bryr mig särskilt mycket om du nu finner mig idiotisk... påverkar ju trots allt inte mitt liv i särskilt hög grad. Är på intet sätt stolt över att du eller någon annan finner mig osympatisk.

 

 

 

Jag vet inte vad expertisen på området skulle säga om detta statement men jag anar att de skulle avfärda det som en sällsynt löjlig men kanske även lite skojig generalisering i den högre skolan...

 

 

 

Det jag bestred var att jag skulle vara "ovanligt korkad", dvs så korkad att folk skulle vilja forska på mig... att hävda att man själv är smart brukar oftast vara ett uttryck för osmarthet.

 

 

Klart det är generaliseringar, och det hävdade ju även jag. Tycker du bara är inne och kladdar i lite väl många trådar och framhäver dig som expertis när du mest bara verkar dryg och okunnig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är generaliseringar, och det hävdade ju även jag. Tycker du bara är inne och kladdar i lite väl många trådar och framhäver dig som expertis när du mest bara verkar dryg och okunnig.

 

 

Möjligen att jag hade fel nu senast i en handanalysdiskussion med Hjort där jag hävdade att en push i princip bara innebar varians och inget annat men i övrigt kan jag inte påminna mig att jag någon gång blivit flejmad för min okunnighet.... folk brukar ju som bekant inte vara sena att påtala när man har fel...

 

Kom gärna med exempel för att styrka ditt case

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tycker att de duktiga skribenter förvånansvärt väl lyckas hålla noobsen på mattan... jämför pf.nu med Prosharks... där uttalar sig noobsen om både det ena och det andra, det ser man inte alls i lika hög grad här. "

 

 

sade någon. Skönt att ni tycker det är en merit. Kan det vara så att folk blir idiotförklarade så fort de öppnar munnen, och därför struntar i att tycka nåt här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inga dåliga krav, men fan vet om jag inte håller med :P Absolut lägsta nivån där det kan finnas duktiga spelare emellanåt är nog 10/20. Sedan är ju "bra" iofs egentligen något relativt. Men om vi skulle tala om "bra" som någon form av objektivt mått är jag helt med på vad du säger. Finns så många nötförsäljare på 2/4 och dylikt som tror att de är king of the world, medan de i själva verket inte har fattat ett skit.

 

Fan vilket konstigt inlägg. Så det finns aldrig nån bra spelare på lägre bord än 10/20?

 

Vad är "bra" förresten? Så länge man plussar så är man väl bra i förhållande till sin omgivning. Sen spelar väl inte nivån så himla stor roll. Givet att det blir tuffare uppåt men "bra" är ju fortfarande relativt nåt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja? jag sa "bra" , jag tyckte inte att jag var en "bra" spelare när jag började lira på nivåer under 5/10. jag jämför för andra spelare med mig själv och då tycker jag majoriten suger hårt, en del suger, några är jämnbra och ännu färre är bättre. på dom nivåer jag spelar alltså. 50/100$ och uppåt blir jag oftast utspelad. för övrigt tycker anser jag mig bara vara en hyffsad spelare själv men då är jag ändå ljusår från majoiriteten av pokerspelare.

 

 

Ofta blir man väl utspelad på en högre nivå på grund av respekten för summorna. Vissa kanske kan bortse från det men de flesta har det i bakhuvudet ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vilket konstigt inlägg. Så det finns aldrig nån bra spelare på lägre bord än 10/20?

 

Vad är "bra" förresten? Så länge man plussar så är man väl bra i förhållande till sin omgivning. Sen spelar väl inte nivån så himla stor roll. Givet att det blir tuffare uppåt men "bra" är ju fortfarande relativt nåt annat.

 

ja bra är ju inget jättestarkt ord.

 

rimligt är ju att alla som plussar(oavsett hur) på poker är bra eftersom det bara är 10% som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tycker att de duktiga skribenter förvånansvärt väl lyckas hålla noobsen på mattan... jämför pf.nu med Prosharks... där uttalar sig noobsen om både det ena och det andra, det ser man inte alls i lika hög grad här. "

 

 

sade någon. Skönt att ni tycker det är en merit. Kan det vara så att folk blir idiotförklarade så fort de öppnar munnen, och därför struntar i att tycka nåt här?

 

Det finns ju ingen som tjänar på att noobs sitter och tycker till i olika trådar, det kan ju bara ha en negativ effekt för i princip alla. Att som noob däremot ha en ödmjuk och frågande stil är väl helt OK...

 

Prosharks är ett helt värdelöst forum. Fullkomligt kryllar ju av noobs som tillåts ta plats... man får ju nästan en chock när man går in och läser där... man vill nästan utbrista: "Men snälla.. någon... flejma fanskapet till månen!"

 

Mvh Franco Baresi - PF:s ende platstagande noob.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska nog starta en tråd där jag ska fråga folk om deras favorit rätt och se vart den slutar, förmodligen nånstans med att någons mamma är hårigare än en annans.

 

Ni kanske inte fattate HINTEN i mitt förra inlägg som istortsett stog med stora bokstäver. Jävligt mycket OFFtopic?

 

Cry me a river kvinna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inga dåliga krav, men fan vet om jag inte håller med :P Absolut lägsta nivån där det kan finnas duktiga spelare emellanåt är nog 10/20. Sedan är ju "bra" iofs egentligen något relativt. Men om vi skulle tala om "bra" som någon form av objektivt mått är jag helt med på vad du säger. Finns så många nötförsäljare på 2/4 och dylikt som tror att de är king of the world, medan de i själva verket inte har fattat ett skit.

 

sjukt resonemang, du menar alltså att för att klassas som en "bra" pokerspelare, så måsste man spela för minst $2000 per bord. känns som att det finns sinnessjukt bra spelare på NL1000-NL5000 också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent speltekniskt sett är det möjligt att det finns grymma spelare på mid/low-stakes, men då saknar dessa personer andra egenskaper som t.ex. psykisk ork att palla med större swings. En spelare som har alla redskap måste enligt mig per definition spela high stakes. Det går förstås att hitta undantag från denna regel, men tänk generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Erik Sagströms kommentar från tv programmet players där han sa något i stil med:

 

Det är hur mycket pengar du har spelat in som avgör din "status" i pokervärlden och inte själva speltekniken.

 

Tyckte själv länge att jag var asbra tills jag insåg att jag inte vann så mycket på lång sikt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Erik Sagströms kommentar från tv programmet players där han sa något i stil med:

 

Det är hur mycket pengar du har spelat in som avgör din "status" i pokervärlden och inte själva speltekniken.

 

Tyckte själv länge att jag var asbra tills jag insåg att jag inte vann så mycket på lång sikt...

Jamie Gold är världens bäste pokerspelare och har EV+ mot alla som deltog i WSOP:s main event.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...