Gå till innehåll

NLT - Trn, 30/5, 3 X All-in, Idiot eller tomte?


Ormen

Recommended Posts

Game # 008,110,289 - Texas Hold'em No Limit 350/700 - Table "POKERFORUM.nu 13630 3"

 

Spelstorlek: : 350/700

 

Bordsstämning: Det var ett rätt glatt gäng som satt och chattade för fullt. :)

 

Spelare vid bordet:

 

Pacman (14,550.00 in seat 2)

MRSkanke (7,640.00 in seat 3)

NoSense (4,580.00 in seat 4)

drc (15,015.00 in seat 5)

perkan (2,305.00 in seat 7)

Ormen (13,275.00 in seat 8)

TheFlyhalf (10,880.00 in seat 9)

 

*Jag är alltså med i PF.n tuneringen, första gången live (tidiga medverkat som dead money), det har gått över förväntan.

Jag ser mig själv som low/mid fixlimitspelare och har inte någon riktig kläm på detta med tourey.

Det hade gått tungt för perkan, jag tänker att han måste dubbla inom de närmaste händerna *

 

Dealer: Ormen

Small Blind: TheFlyhalf (350)

Big Blind: Pacman (700)

 

Ormen was dealt: Qh - Th

*Ok, inte en favvo hand vi får se vad som händer*

 

MRSkanke Fold

NoSense Fold

drc Raise (2,300)

perkan All-In (2,305)

* Pott 5655. Min första tanke är att drc gör ett stealförsök och att perkan ser chansen att dubbla = ingen av dem behöver ha särskilt bra kort.*

 

Ormen Raise (3,900)

 

*Här slår det mig: Fan det hade ju inte jag heller!*

 

TheFlyhalf Fold

Pacman Fold

drc Call (1,600)

*Ok drc har någonting! Men han höjde ju inte iallafall. Jag har satt drc på AA-AJ.**

*Pott 11155*

 

Flop 6d - 7h - Ah

 

drc All-In (11,115)

*Min första tanke är att lägga ner*

*Men sedan börjar jag fundera...Om jag kan ta en jätte tugga ur drc:s stack så finns ju chansen att jag faktiskt tar mig till finalbordet. *

*Drag på färgen och turn & river osedda...hmm*

*Pott 22310*

*jag har alltså 10outs för färgen, ääh wtf:*

 

Ormen All-In (9,375)

 

 

Turn 6d - 7h - Ah - 3s

River 6d - 7h - Ah - 3s - 6s

 

drc shows: As - Ks (two pairs, aces and sixes)

Ormen shows: Qh - Th (a pair of sixes)

 

drc wins: 21,940.00 side pot (with two pairs, aces and sixes)

perkan shows: Td - Tc (two pairs, tens and sixes)

drc wins: 7,965.00 main pot (with two pairs, aces and sixes)

 

 

Jag borde ju inte vara med i den här handen överhuvudtaget, det fattar jag ju. Men finns det någonting att lära sig här?

Jag glömde ju vad jag själv hade för kort, och koncentrerade mig på vad de andra hade, det konstiga prefloppbettet

skyller jag på sliden, är väldigt ovan med dessa tingestar.

Var jag helt ute och cycklade när jag callade drc:s allin?

Bra eller anus? Idiot eller tomte? :D

 

* Trimmar lite på rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vad du ska in i handen att göra.

 

jag hade raisat men dessutom har du en kille som har svarat min raise och valt att gå allin med säkert en hyfsad hand. Din hand var inget utöver det vanliga för att svara en raise och en allin-call där tycker jag.

 

Jag har dessutom en stor farlig stack som kan äta upp dig om du har missbedömt att jag var på en steal.

 

Kommer inte ihåg varför jag inte reraisade igen redan preflop. Din reraise visade trots allt styrka då du ville reraisa i det läget.

 

När det sen kom ett ess med ett farligt färgdrag så tyckte jag bara att det var att kasta in degen vilket jag gjorde.

 

Du hade inte tio outs för förgen utan nio. Du vill hellre vara den som ställer in om du ska gå allin med ett färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) du skulle foldat direkt

2) när drc går all in skulle du foldat ännu mer

 

 

det är lockande att jävlas genom att höja 3.9k där men när väl drc synar och A dyker upp på floppen måste du anse dig själv som rökt. speciellt då du själv skriver att du satt han på AA-AJ. och du har 9 outs på färgen, det är väl egentligen det enda som skulle kunna rädda dig. men att sätta hela stacken på spel utan nån egentlig hand är dumt om du vill komma till finalbordet. låt drc slå ut perkan och låt handen vara, om perkan åker ut eller om drc:s stack minskar är du närmare finalbordet.

 

låter som ett uppgivet försök att komma nån vart, jag gjorde samma sak mot hjorten när vi var 2 kvar.. synade hans all in med en 6-9 eller nåt sånt.. tappade disciplinen totalt.

 

tyckte du var en av dom bättre spelarna när vi lirade på samma bord, det är väl mest en disciplinfråga det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Pott 5655. Min första tanke är att drc gör ett stealförsök och att perkan ser chansen att dubbla = ingen av dem behöver ha särskilt bra kort.*

Fel, drc kan ha rent skräp, men perkan behöver ha någonting i stort sett minst lika bra som din hand. För övrigt så tror jag inte att drc har rent skräp, dels för att jag tror att han är ganska konservativ och dels för att han också inser att perkan kan få för sig att syna väldigt snart.

 

Ormen Raise (3,900)

Ok, det här var i stort sett det värsta du kunde göra. Du höjer inte tillräckligt för att få loss drc och du öppnar för en re-raise. Jag skulle ranka spelen ungefär i den här ordningen:

1)fold

2)fold

3)fold

4)fold

5)ställ in

6)syna

7)höja minibeloppet.

 

*Ok drc har någonting! Men han höjde ju inte iallafall. Jag har satt drc på AA-AJ.**[

Jag skulle sätta drc på något halvbra här, kanske pockets eller AJ, med något jättebra skulle han väl själv slagit om. Möjligen att han slowplayar AA eller KK, men jag har inte sett honom göra sådana moves förut. Oavsett så måste han ju nästan syna pga att det kostar så väldigt lite att syna här.

 

Flop 6d - 7h - Ah

 

drc All-In (11,115)

bättre än 2:1 på en 1:1,86 chans, eftersom du dessutom är oerfaren så måste du nog ta den här chansen. Men, du skulle inte alls varit i den här situationen.

 

*Min första tanke är att lägga ner*

*Men sedan börjar jag fundera...Om jag kan ta en jätte tugga ur drc:s stack så finns ju chansen att jag faktiskt tar mig till finalbordet. *

*Drag på färgen och turn & river osedda...hmm*

*Pott 22310*

*jag har alltså 10outs för färgen, ääh wtf:*

För det första du har 9 outs, inte 10. Vad viktigare är "ähh wtf"-et, det dödar verkligen i alla pokersammanhang, men kanske extra mycket i turneringar. Gör dig av med det tänkandet eller så kommer du verkligen begränsa dina långsiktiga resultat.

 

Jag borde ju inte vara med i den här handen överhuvudtaget, det fattar jag ju. Men finns det någonting att lära sig här?

Ja det finns det, man kan spela tillbaka mot höjare men inte mot synare, och minimiraisar dödar. Det finns spel som liknar det här som man kan göra med ok kort och stor stack, alltså trycka ut folk för att få gå HU mot en all-in stack med slumpmässiga kort och extrapengar i potten. Fast det är lite överkurs och inte särskilt ofta tillämpligt.

 

Jag glömde ju vad jag själv hade för kort, och koncentrerade mig på vad de andra hade, det konstiga prefloppbettet

skyller jag på sliden, är väldigt ovan med dessa tingestar.

Var jag helt ute och cycklade när jag callade drc:s allin?

Bra eller anus? Idiot eller tomte? :D

Mja, du får nog öva dig lite på pokertänkandet om du kommer fram till att både perkan och drc antagligen har dåliga kort i det här läget. Jag tycker nog att du var tvungen att syna på floppen pga odds och att du antagligen inte kommer komma så långt med en liten stack och så här liberalt spel från din sida.

 

Slutligen i nolimit övht och turneringsdito i synnerhet så gäller det att man letar efter anledningar att folda i stort sett hela tiden. I turneringspoker så tjänar du ju dessutom alltid lite på att andra bustar ut, så där är det som sagt ännu viktigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...