Gå till innehåll

Hjälp en total nybörjare på betting :)


Recommended Posts

Halloj

 

Jag satte in några dollar på eurobet för ett par dagar sedan för att testa deras Texas FL-spel och som en liten överraskning så sattes det in $80 på sport-kontot i samband med min insättning.

 

Då jag i grunden är totalt ointresserad av allt som har med bollsport att göra så har jag som följd av detta total nollkoll på vilka lag som är bra etc. Så jag tittar bara på siffrorna och har hittills spelat på matcher som ger odds typ 1:1,45 X:3,2 2:10 då jag antar att laget som ger 1,45 ggr pengarna borde ha ganska stor chans att vinna mot de som ger 10 ggr pengarna...

 

Så till min fundering:

Om jag skulle börja spela på matcher med snävare odds i stil med 1:2,15 X:3,7 2: 2,6 är det då dumt att spela så att jag utgår ifrån att bortalaget inte vinner och spelar på 1 med $2 (vilket då ger en vinst på $4,30) och även spelar på X med kanske $1,20 (vilket skulle ge en vinst på $4,44) och så länge bortalaget inte vinner så gör jag en liten vinst på runt $1 i slutändan. (Jag vill ha med krysset också eftersom det känns som att det ofta kan sluta 0-0 även om ett av lagen anses bättre än det andra...).

 

Eller ska jag istället hoppas på att jag sätter 2 av 3 matcher jag bettar på och leta efter ettor som känns trygga och ger mer än 1.5 ggr pengarna (jag borde ju då gå lite plus i slutändan om jag lite optimistiskt sätter 2 av 3 matcher). Alternativt spela matcher som ger mer än 2ggr pengarna o hoppas på att sätta varannan.

 

Några andra tips till någon som inte kan något om bollsport och som bara spelar på siffrorna? Har snurrat runt en del och läst lite om kellys formel, martingale o annat men det känns jobbigt o sätta sig in i bara för att försöka omsätta en oväntad bonus. Men jag har insett att jag kanske bör hålla mig till något liknande flatbets, med utrymme för modifikation om jag skall köra på 1X - varianten ovan... Vidare har jag fått intrycket att man inte bör satsa mer än 1-3% av kapitalet i ett bet för att hålla sig lite på säkra sidan.

 

/Formsvag FL-slaskare och numera även sports-bettare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt mål är att lösa bonusen till så liten risk som möjligt?

 

I så skulle jag leta upp "bombsäkra" matcher och satsa allt tills den var löst. Inget fel heller om oddsen är i överkant, jmfr med olika bookmakers. Om du kan lira ingame bör du vara safe(ex: vem vinner matchen vid 3-0 och sju min kvar att spela) . Låter väl relativt stressfritt?

 

Hursom, själv lirar jag inte på sport om det inte är hjärta med, så du kanske inte bör ta mina råd på för stort allvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst spelar jag inledningsvis för att lösa ut bonusen även om $80 inte gör så mycket från eller till i det stora hela. Men på sikt om kontot växer lite kanske se om det är något för mig att ta på lite större allvar och kanske rentav börja läsa på lite mer. Jag vill heller inte riskera att sätta allt på en säker match, även om jag lekt lite med tanken. Det är ju en del pengar jag måste omsätta för att få ut min bonus (insättningen jag gjorde + bonusen på 80 gånger fem...).

 

Som jag spelat hittills har jag spelat matcher som känts "säkra" om jag tittar på oddsen. Jag har hunnit spela på kanske 20 matcher hittills med mellan 1 o 4 dollar per match varav 6 bommat... Då vill jag ju helst inte att alla pengar ligger på en "säker" match som bommar.

 

Så det jag är ute efter är ett så smart sätt som möjligt att spela många matcher om små summor o förhoppningsvis plussa på dom ~$100 jag är uppe i nu så säkert som möjligt. Därför jag tänkte på om det där 1X upplägget i op kan vara något att jobba efter eller om det bara är korkat i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag ju inte hur det ser ut på den aktuella siten där du spelar, men oftast så har de ju alternativet "halvchans" där du kan spela på två resultat 1X, 12 eller X2.

Mitt tips för att klara bonusen är att gå "all-in" på någon säker match med odds i regionen 1,01-1,04. Förmodligen gör du inga större pengar, men du vinner förhoppningsvis bonusen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Så kallade säkra matcher ska man försöka undvika om man vill dra in stålar i det långa loppet, då dessa matcher allt som oftast har alldeles för låga odds på storlagen. Men för att lösa ut en bonus så kanske det är rätt.

 

Det det handlar om är att hitta de matcher som enligt din bedömning har felsatta odds. Det behöver nödvändigtvis inte handla om att spela på det lag som har störst vinstchans. Läs på om matcherna; Skador, form, hemmastyrka, bortastyrka, inbördes möten osv. Sen gör du din egen bedömning på lagens vinstchanser i matchen och hur oddsen "borde" se ut.

 

Ger du ett lag vinstchansen 50% så ska oddset vara väldigt nära eller över 2.0 (1/0.5 = 2) för att det ska vara spelbart. Beroende på hur du klassar spelet "säkerhetsmässigt" väljer du hur stor del av din bankrulle du ska satsa (det brukar handla om 1% för lillspel och 6-8 % för säkrare spel).

 

Om du är seriös så rekomenderar jag dig att läsa igenom detta:

 

http://www.tipsnytt.com/index.php?page=school/index

 

Jag skulle även rekomendera denna sida/forumdel för "stalltips"

 

http://www.oddsnet.com/

 

Finns en del riktigt skickliga spelare där som kommer med givande tips och analyser kring dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...